Syökö teidän taaperot tällaisia ruokia?

• Viestiketjun aloittaja kokkikolmonen
  • Ensimmäinen viesti
kokkikolmonen
Jauhelihakastike ja spagetti, riisi ja kanakastike, risotto, itse tehty pizza...yms.? Meidän 1,5 vee ei saa syötyä esim risottoa...sitä vain yökkäyttää tuollaise ruuat =( Helpoiten alas menee keitot... Muusiakin pitää läysentää maidolla =O

Kuitenki syö leipää ja nakkia ja banaania...eli ei kai ole ihan toivotonta tuo syöminen?

Millaista ruokaa tarjoatte/tarjositte tuon ikäiselle?

Meillä on syöny normaalia ruokaa, eli ihan haukannu pizzaa, syöny pihviä, risottoa, laatukkoja, mitä muutkin syö.
Mutta siitähän se on kiinni, mitä on tarjottu. Jos on tottunu syömään hienonnettua ruokaa, niin kestää se totuttelu, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Lapsi ei siis ole "sihtikurkku" tai sinä huono kokki.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Meillä on syöny normaalia ruokaa, eli ihan haukannu pizzaa, syöny pihviä, risottoa, laatukkoja, mitä muutkin syö.
Mutta siitähän se on kiinni, mitä on tarjottu. Jos on tottunu syömään hienonnettua ruokaa, niin kestää se totuttelu, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Lapsi ei siis ole "sihtikurkku" tai sinä huono kokki.
peesi :)

Tuossa iässä ovat syöneet kaikkea mitä minäkin.. Ihan tavallista kotiruokaa siis :) Joskus myös pizzaa, tosin teen itse mieluiten ja se on pikkuisen terveellisempää kuin pizzeriassa ;)

Meillä tosin on alusta asti annettu ruoka "kokkareisena", tehty soseet itse jne. joten on ollut helppo tottua. Kyllä se siitä pikkuhiljaa, kun teilläkin tottuu :) Tsemppiä!

vieras
Päiväkodissa on ruokalsitalla kaikenlaista. Lapsen (1,5 v) herkkua kuulemma uunimakkara :) MInä en sellaista ruokaa edes tekisi, mutta kiva kun kaikki menee. Kaikenlaiset kala- ja kanaruoat ovat myös suosikkeja. Riisi menee, jos on esim. laatikkoruokana tai padassa tai sopiva kastike. Pelkkä riis (esim. risotto) ei uppoa. Juu ja kerran tein kookosmaitoon jotain ruokaa, niin ei suostunut edes maistamaan.

Juu ei meilläkään huolita, poika jo pian 2,5 vuotta. Ei spagettia, makaroonia kyllä vetäis vaikka kuinka paljon. Itse tehty pizza ei kelpaa, mut kotipizzan pizza kyllä menee alas.
Keittoa söis kans kyllä. Ja meidän pojalla aina ollut sellainen "hauska" ominaisuus, että täyslihaa ei söis, vaan porkkana, parsakaali ym. kasvikset keitettynä vois syödä vaikka kattilallisen :D

kokkikolmonen
8kk ikäisestä ollaan yritetty tarjota kokkareisempaa ruokaa, mutta ei se vain mene alas =( Sitten aina sorrun hienontamaan ruuan haarukalla ja laittamaan paljon nestettä sekaan, jotta lapsi saisi syötyä.

Miten tarjoat lapselle tuon pihvin...onko poskihampaita?

Meillä menee 1½vellää spagetti ja jauhelihakastike tyylillä :D Kierittää haarukkaan ja laittaa suuhun ja ulosjäävät imee imelästi suuhunsa :LOL:
Risotot ja makaroniruoat ovat ihan lemppareita ja pizzaa osaa haukata ite slicesta.

kokkikolmonen
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Meillä menee 1½vellää spagetti ja jauhelihakastike tyylillä :D Kierittää haarukkaan ja laittaa suuhun ja ulosjäävät imee imelästi suuhunsa :LOL:
Risotot ja makaroniruoat ovat ihan lemppareita ja pizzaa osaa haukata ite slicesta.
Minkälaista risottoa teet? Saisko ohjetta =)

Alkuperäinen kirjoittaja kokkikolmonen:
8kk ikäisestä ollaan yritetty tarjota kokkareisempaa ruokaa, mutta ei se vain mene alas =( Sitten aina sorrun hienontamaan ruuan haarukalla ja laittamaan paljon nestettä sekaan, jotta lapsi saisi syötyä.

Miten tarjoat lapselle tuon pihvin...onko poskihampaita?
Nuorin on jo 3v, joten nyt menee pihvikin haukkamalla, mutta pienempänä mä paloitin ihan pieniksi paloiksi ja annoin sormiruokana pihviäkin omalta lautaselta, jos ite söin.
Mä olen nin laiska äiti, että jos muksu ei ite syö, niin jäis nälkäseksi :saint: Siinä ne on istunu syöttötuolissa pöydän päässä kun muut on syöny ja syöneet minkä söi, tissiä päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mulla on joskus esikoisesta ihana kuva, kun se on noin 8 kk ja syö spagettia imemällä :heart:

Risotto kannattaa tehdä puurorisistä pienille, pyssyy paremmin lusikassa eikä yöki :wave: ja spagetit ja makaroonit keittää vähän ylikypsiksi ni on pehmeempää syötävää.
T. yökkijöiden äippä :D ja voinen lohduttaa se menee jossaki vaiheessa ohi :D

vieras
Meillä on molemmilla ollut tuossa reilu kaksivuotiaana aika, jolloin kaikki ruoka on oltava tunnistettavaa. Eli risotto on pienemmälle tällä hetkellä kauhistus, koska siinä on kaikki hyvä sekaisin. Syö erikseen riisit, herneet, maissit jne. Sama kohtalo on välillä makaronilaatikolla. Jauheliha (mieluiten ilman kastiketta) ja makaronit menee hyvin; erikseen ;)

vieras
Meidän ei syö "sötkötyksiä" eli esim risottoa tai vaikka Wok, riisi/nuudelit + liha + kasvikset menee mutta jos ne on sekaisin niin ei 2v3kk sanoo aina et pitää nähdä mitä syö :)

Yhteistyössä