syökö teidän lapset hedelmiä?

  • Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti
hei
Meillä ainoastaan banaani menee.Olenkin miettinyt että saako lapsi tarpeeksi vitamiinia :whistle: Toki hedelmä soseita annetaan myös,mutta niitäkään ei paljoa mene.Saako nyt siis tarpeeksi vitamiinia?
 
Heli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 16:36 hei kirjoitti:
Meillä ainoastaan banaani menee.Olenkin miettinyt että saako lapsi tarpeeksi vitamiinia :whistle: Toki hedelmä soseita annetaan myös,mutta niitäkään ei paljoa mene.Saako nyt siis tarpeeksi vitamiinia?
Meillä ei syödä kuin harvoin omenaviipaleita ja viinirypäleitä. Marjoja kuitenkin aamu- ja iltapuuron kanssa ja tietysti kasvikset ja salaatit ruoalla. Syöttekö lainkaan kasviksia, niistähän saa myös vitamiineja?
 
hei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 16:45 Heli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 16:36 hei kirjoitti:
Meillä ainoastaan banaani menee.Olenkin miettinyt että saako lapsi tarpeeksi vitamiinia :whistle: Toki hedelmä soseita annetaan myös,mutta niitäkään ei paljoa mene.Saako nyt siis tarpeeksi vitamiinia?
Meillä ei syödä kuin harvoin omenaviipaleita ja viinirypäleitä. Marjoja kuitenkin aamu- ja iltapuuron kanssa ja tietysti kasvikset ja salaatit ruoalla. Syöttekö lainkaan kasviksia, niistähän saa myös vitamiineja?
Noh peruna ja porkkana ovat ainoita :ashamed:
 
omenaa,banaania,päärynää ja mandariinia niin paljon että.ei söis muuta kun hedelmiä välillä!
meillä ongelmana lähinnä tuo kasvispuoli :ashamed: olen itse huono syömään joten ei tule tehtyä kovin kasvispitoista ruokaa....vauvamössöt oli siinä mielessä teveellisempiä...
 
Rouvahuldahuoleton
Meillä on neiti 1,5v hulluna vihanneksiin ja hedelmiin, erityisesti keitetty porkkana ja parsakaali on herkkua. hedelmistä mandariini ja omena on päivittäisellä listalla, syö n 3 mandariinia päivällä, yleensä ruuan päätteeksi 1kpl jälkkäriksi. Olen kyllä tosi tyytyväinen, juuri tuon vitamiininsaannin takia, ja siksi että herkutteluun kelpaa mandariinit ja omput hyvin.
 
Heli

Noi pakastekasvissekoitukset on tosi näppäriä, mäkin olen itse tosi laiska syömään kasviksia niin ei tuu itelle niin laitettua, mutta tytölle täytyy, niin pienessä kattilassa kiehuu ihan muutamassa minuutissa lisukekasvikset. Ja sekoituksia vaihtelemalla saa monipuolisesti kasviksia. (Siitä oli jossain juttua, että ne on vaan hitusen vähemmän vitamiinipitosia kun "oikeat" kasvikset mitkä kuoritaan ja keitetään.)
 
duuri
Meidän mukelo saa puuron kanssa aamuin illoin jotain marjaa/hedelmää. Ruualla sitten tomaattia/kurkkua, porkkanaa ja milloin mitäkin. Välipalalla syö aina joko satsumaa, baanaania, rypäleitä tai jotain muuta.
Joitakin poikkeuspäiviä tule aina välillä, mutta keskimäärin näin.
Lapsi tykkää nuista hedelmistä ja kasviksista, joten siksi on helppo antaa ja aina uppoaa.
 
Äity
Syö, mitä ikinä keksin antaakin. Ihan joka päivä en muista tarjota. Vihannekset sen sijaan eivät niin suurta herkkua. Herneet ja parsakaali menee keitettynä, porkkana tuoreena raasteena.
 
Itsekin olen vähän laiska ostaan hedelmiä ja kasviksia kun usein jää vaan kaappiin. Omenasta tykkää ja porkkana menee raastettuna ja keitettynä. Perunaa syödään joka päivä. Täytyisi useemmin yrittää tarjota. Toki hedelmäsoseita meillä syödään...
 
Vihanneksista porkkanaa ja paprikaa sekä kurkkua. Myös lanttu maistuu ja punajuuriviipaleet.

Hedelmistä syö oikeastaan mikä vaan: aplarit, mandariinit, omenat, päärynät, greipit, viinirypäleet, kiivit, luumut, persikat jne. jne.

Niitä kannattaa pilkkoa pineiksi sormipaloiksi ja antaa joskus myös ns. ei-ruoka-aikaan leikin ohessa. Jostain syystä silloin tuntuu maistuvan! :) Kun saa esim. lattialla ollessa ja leikin lomassa nakerrella.
 
Mä en juurikaan anna hedelmiä, mutta kotimaisia marjoja sitäkin enemmän: msutikkaa, mansikkaa, puolukkaa ja vadelmaa. Jonkin verran lisäksi hedelmäsoseita ja vihannesruokia teen myös. Lisäile esim. jauhelihakastikkeeseen vaikkapa porkkanaa ja kesäkurpitsaa raasteena.
 
Meilläkin oikeestaan vaan toi banaani,joskus aniharvoin omena ja kiiwi,joskus annan lasillisen appelsiinimehua jossa c-vitamiinia,hedelmäsoseet käytössä puuroissa ja joskus ihan hiukopalana purkillinen.Vihanneksia syö oikeestaan mitä vaan,eniten tulee annettua herne-maissi-paprikaa ja porkkanaa.
 
meillä
poika (1,5v) söis pelkkiä hedelmiä, jos sais valita. Kaikki hedelmät menee. Hedelmäkiposta kun saa itse valita ottaa kiivin tai luumun.

Hedelmää syö siis 5 kertaa päivässä, joka ruuan päälle ns. jälkkäriksi. Oon mielelläni antanut kun ruuan syö kuitenkin alle hyvin. Saapahan vitamiineja:)
 
Hedelmät on täällä herkkua, omena, banaani, päärynä, kiivi, viinirypäle, mandariini, appelsiini... Muuta ei viissiin söiskään jos sais aina vaan hedelmiä. Päivässä syö esim.pari mandariinia, banaanin ja ompun. Ja sit vielä kaikki kasvikset on kans herkkua (porkkana, kurkku, paprika..).
 
Meidän herra (1v 1,5kk) syö banaania, mandariinia, omenaa vaikka kuinka paljon söis, viinirypäleitä, rusinoita, kuivattuja karpaloita sekä tietty marjoja (mansikat, vadelmat, mustikat, punaherukat).

Ei oo kyllä koskaan ollu ongelma hedelmät meille, ennemminkin niin päin että varsinkin tota omenan syöntiä on pitäny rajottaa :D.
 
Meidän napero on hulluna minitomaatteihin :)

No, ihan terveellistä naposteltavaa ne on äidillekin. Meillä pidetään aika hyvin huoli siitä että kaikki syövät tarpeeksi hedelmiä ja vihanneksia, ja mahd. paljon tuoreena. Ennen lapsia ne jäi usein ostamatta, mutta nyt haluan ihan jo esimerkin vuoksi opettaa terveelliset ruokailutavat. Jotenkin ajattelisin että turha sitten murkkuikäiselle saarnata vihanneksista jos ei ole totuttanut lapsesta asti syömään niitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 17:38 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
Meillä on neiti 1,5v hulluna vihanneksiin ja hedelmiin, erityisesti keitetty porkkana ja parsakaali on herkkua. hedelmistä mandariini ja omena on päivittäisellä listalla, syö n 3 mandariinia päivällä, yleensä ruuan päätteeksi 1kpl jälkkäriksi. Olen kyllä tosi tyytyväinen, juuri tuon vitamiininsaannin takia, ja siksi että herkutteluun kelpaa mandariinit ja omput hyvin.
Ihan kuin meillä =) tyttö osaa pyytääkin jo appelsiinia ja omee sekä paasaa/kaalia.....ja maajoja,vetää puolukoita&viinimarjojakin ihan himolla,ei oi kuin olla iloinen =)
 
Syö kaikenlaisia hedelmiä:varsinkin viinirypäleet, mandariinit ja banaani herkkua. Kasviksista tykkää myös. Joskus syö lautaselta pelkät kasvikset. Herneet ovat ehoton suosikki. Sitten salaatista tykkää myös. Aika pupu pirteä on, kun on niin kasvis-fani :) En tiedä mistä johtunee. Olemme alusta asti tarjonneet ja syöneet itsekkin paljon hedelmiä, marjoja ja kasviksia. Kiisseleit ovat must puuron kanssa.
 
Meillä syödään myös mukavasti hedelmiä! onneksi!
Lemppareita on nyt olleet banaanit, päärynät ja viinirypäleet.
Kesällä olisi elänyt vaan pelkästään vesimelonilla ja herneillä.
Kuinkahan paljon nitä hedelmiä pitäisi päivässä syödä että niistä olisi vitamiinien puolesta oiken hyötyäkin?
Meillä syödään lounaan jälkeen ja välipalaksi, eli yleensä menee yksi banaani ja päärynä päivässä. Plus sitten puuron kanssa hedelmäsosetta.
 
kyllä syö niin paljon ku jaksan kuoria....reilui 5V tyttö ja reilu 1V poika!
banaania,omenaa,päärynää,viinirypäleitä,mandariinejä ja kiivejä

lämpimiä vihanneksia ei hirveesti syödä ku mies ei tykkään...
kurkkua ja porkkanaa syövät ...salaatti ei kelpaa...

:heart: :heart:
 

Yhteistyössä