Syödäänkö teille leipää?

• Viestiketjun aloittaja Juuh
  • Ensimmäinen viesti
Juuh
Tuli vaan mieleen kun katselin tuota maanantaina ostettua leipäpussia.. Sieltä on otettu yksi pala.
En oikeastaan edes ymmärrä miksi sitä leipää ostan, kun sitä ei kukaan syö. Kai se on omasta lapsuudenperheestä opittu tapa, että leipää on aina oltava.

Ei ole väliä mitä leipää ostan, vaaleaa, tummaa, maustelimppua.. Aina saa heittää roskiin kun huomaa että homeessa ovat. Oon mä pakkaseenkin laittanut, mutta eipä ne sieltäkään mene.

Ainoa mikä kelpaa on itsetehty perunarieska. Ja välillä esikoiselle tulee paahtoleipäkausia ja silloin tykkää aamupalalla ottaa paahtista juuston kanssa.

Niin ja sitten tietysti tulee ongelmaksi myös leivänpäälliset.. Kun pitäähän sitä nyt vähintään juustoa olla jääkaapissa. Homeeseen sekin menee jos en ruoanvalmistukseen sitten käytä.

Ihan suoraan voisin heittää rahaa roskiin.

Meitä on minä ja mies, 7v ja 2v lapset.

Vie ras
Me aikuiset syömme välillä. Lapset eivät juuri koskaan. Aamu- ja iltapalaksi kasviksia, hedelmiä, puuroa, luonnonjogurttia, munakasta. On lastenkin lasvisten syönti lisääntynyt kun aina alkuun antaa pilkottua tomaattia, kurkkua ym.

Ollaan molemmat töissä leipomossa, joten leipä on osa melkein jokaista päivää. Silti sitä syödään melko vaihtelevasti, vähän kausittain. Välillä joka päivä, välillä on taukoja. Voi olla viikkoja etten syö edes töissä leipää, vaikka siellä sitä saisi ilmaiseksi syödä niin paljon, kuin jaksaa. Pakastimesta sitä löytyy varmaan aina ja sinne myös laitan leivät, jos näyttää siltä ettei keretä syömään niitä ennen pilaantumista. Roskiin heitän harvoin.

alkup..
No meillä syödään aamu-ja iltapaloilla hedelmiä, kasviksia, riisi-tai mannapuuroa, maustamatonta jogurttia marjojen kanssa, munia, leipäjuustoa, joskus on karjalanpiirakoita ja satunnaisesti lapset syö elovenamuroja.

"Anne"
No kyllä sitä aina tulee ostettua kaappiin, vaikka yleensä puoli pakettia menee roskiin. Yritän muistaa laittaa puolet aina pakastimeen, ettei pois tarvisi heitellä. Päivässä menee koko perheellä ehkä 1-3 palaa yhteensä.

Meillä
syödään paljonkin leipää, itse tosin yritän nyt olla syömättä, jos saisi muutaman kilon pois.
Kuivahtaneesta leivästä saa salaattiin hyviä krutonkeja, pilkkoo. maustaa, laittaa hiukan öljyä ja paahtaa rapeiksi, hyvää salaatin ja keiton kanssa.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
2+5
No meillä syödään aamu-ja iltapaloilla hedelmiä, kasviksia, riisi-tai mannapuuroa, maustamatonta jogurttia marjojen kanssa, munia, leipäjuustoa, joskus on karjalanpiirakoita ja satunnaisesti lapset syö elovenamuroja.
Meillä on kaksi teiniä, jotka syö paljon. Lisäksi kuntourheileva äiskä (just tulin 15 km lenkiltä), kestävyysurheileva iskä (lenkit useita tunteja) ja lisäksi kolme muuta lasta. Eli ei tällä porukalla kyllä jalka nouse, jos ei syötäis leipää. Tai sit pitäis keittää lämminruoka 5 kertaa päivässä.

"Milli"
Tuli vaan mieleen kun katselin tuota maanantaina ostettua leipäpussia.. Sieltä on otettu yksi pala.
En oikeastaan edes ymmärrä miksi sitä leipää ostan, kun sitä ei kukaan syö. Kai se on omasta lapsuudenperheestä opittu tapa, että leipää on aina oltava.

Ei ole väliä mitä leipää ostan, vaaleaa, tummaa, maustelimppua.. Aina saa heittää roskiin kun huomaa että homeessa ovat. Oon mä pakkaseenkin laittanut, mutta eipä ne sieltäkään mene.

Ainoa mikä kelpaa on itsetehty perunarieska. Ja välillä esikoiselle tulee paahtoleipäkausia ja silloin tykkää aamupalalla ottaa paahtista juuston kanssa.

Niin ja sitten tietysti tulee ongelmaksi myös leivänpäälliset.. Kun pitäähän sitä nyt vähintään juustoa olla jääkaapissa. Homeeseen sekin menee jos en ruoanvalmistukseen sitten käytä.

Ihan suoraan voisin heittää rahaa roskiin.

Meitä on minä ja mies, 7v ja 2v lapset.
Juusto on erinomainen välipala sekä pienille että isoille. Syön sitä noin kolme kertaa joka päivä, kerrallaan noin 50-100 grammaa. On kuitenkin muistettava että juusto on umpeuttavaa, joten juokaa paljon vettä päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;30796219:
syödään paljonkin leipää, itse tosin yritän nyt olla syömättä, jos saisi muutaman kilon pois.
Kuivahtaneesta leivästä saa salaattiin hyviä krutonkeja, pilkkoo. maustaa, laittaa hiukan öljyä ja paahtaa rapeiksi, hyvää salaatin ja keiton kanssa.
Hei, kiitos vinkistä. Vaaleaa leipää ei tu hankittua kun kuivuneena sille ei o muuta käyttöä kuin korppujauho jota en paljoa käytä, mut krutonkeina vois mennäkin.

Ruisleipä ei o ongelma, koska sitähän myydään valmiiksi kuivattuna esim. ruisnappeina. Kunhan ei anna homehtua muovipussiin, niin kuivuttuaan ruisleipä on käyttökelpoista ja hyvää ikuisuuksiin.

"Quu"
Mies syö, mutta mina ja tytär ei. No tytär satunnaisesti esim. täytetyn sämpylän matkoilla tai kaupungilla. Mä en syö gluteeniviljoja vatsavaivojen vuoksi ja leipä on jotenkin ihan täysin jäänyt. Näkkäriä joskus syön ja harvemmin leivon jotain gluteenitonta porkkanarieskaa tai jotain keiton kanssa. Ehkä kerran kuussa. Leipämäärän sovittaminen yhden ihmisen tarpeisiin on hankalaa - meillä ei mitään muuta ruokaa oikeastaan koskaan mene roskiin kuin leipää. Mies syö sitä välillä ihan kauheesti, välillä sitten menee vain pari palaa, jonka vuoksi on tosiaan näitä kausia että menee roskiin tai sitten että loppuu kesken...

Yhteistyössä