Syödään yhdessä - kaikki mukaan!

Onko kukaan katsonut sitä brittisarjaa Syödään yhdessä? Siinähän on ideana, että 5 toiselle tuntematonta kilpailijaa käyvät vuorotellen toistensa kotona, jossa illan isäntä/emäntä sitten kokkaaa kolmen ruokalajin illallisen (alkuruoka, pääruoka, jälkkäri). Lopulta ilta ja ruoka arvostellaan, ja viikon lopulla voittaja saa 1000 puntaa.

Jos sinä olisit kilpailija tässä ohjelmassa, millainen menu sinulla olisi, entä millainen kattaus, tai mitä ekstraa/erikoisteemaa tai muuta?

vieras
Mä laitan omasta ja muidenkin mielestä hyvää lasagnea. Eli sitä vois olla. Alkuruoka vois olla joku salaatti ja seuraksi grillattua halloumia. Jälkkäri..... sitä ei ny keksi

Alkuruokana olisi kanttarellikeitto. Pääruuaksi joko kesäkurpitsalasagnea tai broileri-aurakastiketta ja keitettyä kukkakaalia sekä tuoresalaatti. Jälkkäriksi mutakakkua kera kermavaahdon. Osa resepteistä on omia tai ainakin itse muokattuja, mutakakku on varastettu idea, joskin hieman muokattu sekin.

Laitetaan se oma menu vielä, voi tosin vielä mieli muuttua:

Alkuruuaksi suppilovahverokeitto ja itsetehty sämpylä

Pääruuaksia hirvenpaistista kastike, perunamuussi, ja uunijuurekset (punajuuri, porkkana, palsternakka ainakin, lisänä rypsiölyä, balsamicoa ja fariinisokeria)

Jäliruuaksi hedelmäsalaatti, jossa marjoja lisänä, ja kermavaahto, joka terästetty tervasnapsilla

Oijoi.

Koska mä olen hieman köyhä tätänykyä, olisi valinta tyyliä...

Kermainen keitto juureksista ja linsseistä, miedosti chilillä maustettuna.

Chili-papupataa fetajuustolla, tuoretta itsetehtyä patonkia seurana.

Ja jälkkäriksi appelsiinimehulla maustettuja lähes jäisiä mansikoita.

noh
mä laittasin alkuruuaksi juustoisen sosekeiton jota tarjoan yleensä itseleipomani tuoreen vaalean koverretun leivän sisältä, samalla voi nakertaa sitä keittoastiaa joka on päältä rapea ja sisältä ihanan keiton lämmittämä ja pehmittämä.

Pääruuaksi valkosipulipaisti naudasta tai lampaasta ja liemikastike, uuniperunat ja yrttivoisula. caesar-salaattia, höyrytettyjä vihanneksia.

jälkiruuaksi valkosuklaamoussekakkua ja marjapyreekastiketta. kahvi ja konjakki.

juomana kaiken aikaa kuohari, puna- ja valkoviini sekä kotikalja ja jäävesi.

Me ollaan harrastettukin tätä ystävien kesken - ei tosin ole annettu pisteitä. Mä tein viimeksi salaatin ja tuoretta patonkia, pinaatilla ja fetalla täytettyjä kananrintafileitä ja punaviinikastiketta sekä jälkkäriksi suklaakakkua.

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Me ollaan harrastettukin tätä ystävien kesken - ei tosin ole annettu pisteitä. Mä tein viimeksi salaatin ja tuoretta patonkia, pinaatilla ja fetalla täytettyjä kananrintafileitä ja punaviinikastiketta sekä jälkkäriksi suklaakakkua.
Kuinka isolla porukalla? Entä arvosteletteko muuten, jossette pisteitä anna?

Alkupalaksi voisin tehdä aivan ihanaa sosekeittoa, jossa makea punajuuren säväys+itse tekemää yrttipatonkia ja vaihtoehtoisesti aivan ihanan makuista juustoista karppileipää, jota olen tehnyt jo pari kertaa.

Pääruokana voisi olla broilerikastike ja kantarellikastike kera rosmariiniperunoiden ja yrttimaustettujen punajuurijauhelihapihvin ja tuoreen salaatin (jäävuorisalaatti,ananas,tomaatti tms) kera.

Jälkiruoka onkin hankalampi, koska sellaisia emme syö, mutta tekisin varmaankin jonkun suklaamoussesysteemin vohvelin kera...

Niin, ja juomaksi valkoviini,kuohari ja vesi

Yhteistyössä