Syödäänkö teillä toissapäivästä ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Niin, syödäänkö? Meillä syödään, jos sitä on sattunut jäämään. Mies ei vaan oikein innostu ajatuksesta. Ja niinä päivinä, kun toissapäiväiset keitot kummittelee jääkaapissa, hän pysyttelee leipälinjalla. Itsellä tympäsee moinen käytös. Ristiriitaa aiheuttaa se, että lapsetkin oppivat nirsoiksi. Se mitä isot edellä, pienet perässä. Miten tässä tilanteessa tulisi teidän mielestä toimia?

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;26970301:
syödään, mutta ei niin, että kolmena päivänä peräkkäin, vaan esim tänään ja ylihuomenna.

Näin minäkin. Harvassa on ruoka jota syön 3 päivää peräkkäin vaan laitan sitten liiat pakkaseen jos voi vaan pakastaa. Kaalilaatikko taitaa olla niitä harvoja jota syön useammankin päivän putkeen :)

jaa no mitäs jos pakastit heti sen ylimäärän mitä jäi kun ekan kerran söitte? kelpaisko sitten jos sen laittas nenän eteen viikon päästä pakkasesta sulatettuna?

Meillä ei syödä koskaan. Jos ruokaa jää, se pakastetaan. En halua syödä samaa ruokaa enää seuraavana päivämä ja ylihuomenna sen mikrobiologinen laatu on jo heikentynyt.

Pakastaminen ideana hyvä, mutta mies kammoksuu kaikkea tuollaista ns, uusio käyttöä. Ajatusmaailma lähtee kotoa, siellä joka päivä tehdään uusi ruoka, ja edelliset heitetään roskiin. En voi ymmärtää. Tympeähän se on yrittää tuputtaa ruokaa, ja yrittää perustella, että hyvää se on vielä, vaikkei sitä tänään olekaan tehty. Niinkun pikkulapselle perustelisi, paitsi että lapsetkin tajuaa pointin helpommin.

Syödään kyllä. Esim. juuri tänään syötiin edellispäiväinen keitto loppuun ;).

Mun mies nirsoili joskus samaan tyyliin, ettei samaa ruokaa voi kahta kertaa syödä :headwall:. Eli jos ruokaa jää yli, se pitäisi heittää roskiin? Kerroin, että sitten voi ruokaa alkaa tässä taloudessa laittamaan joku muu kuin minä, jos saman ruoan syöminen kaksi kertaa tuottaa ongelmia. On tuo oppinut. Pikkuhiljaa.

Syödään. Ei sitä järkeä ole poiskaan heittää, vaikka harvoin nyt varsinaisesti mieli tekee syödä samaa ruokaa kolmatta päivää. Neljäntenä päivänä en yleensä syö, tuskin monikaan ruoka siinäkään ajassa pilalle menee, mutta ajatus jotenkin ällöttää.

Kaksi päivää syödään pääasiassa samaa ruokaa, loput sitten pakastan jos jää. Tämä siksi ettei itselle eikä oikein muillekaan maistu montaa päivää sama sapuska, muuten kyllä syötäisiin eli mitään bakteerijuttuja en kammoa. Toisinaan saatan ottaa kolmantena päivänä loput ruoasta evääksi töihin jos ei muutakaan ole, mutta kyllähän se jo vähän tökkii.

Mitä kaikkia ruokia voi pakastaa? En oo koskaa pakastanu ruokaa..

:O :O

Melkein mitä vaan, oma kokemus on ettei perunapohjaiset (esim muusi) säily pakkasessa, eikä keitoista tuu kauheen hyviä kun siinäkin ne perunat sössääntyy sulattaessa.

Mä teen usein suoraan pakkaseen esim. lihapullia ja jauhelihapihvejä, kätevä ottaa aamulla sulamaan ja ruoka on jo puoliksi tehty, nopeuttaa kummasti arkena.

Harvoin ruokaa tehdään niin paljon, että sitä kolmeksi päiväksi riittäisi, mies kuitenkin syö ison annoksen pariin otteeseen päivän aikana. Mutta jos niin sattuisi käymään, niin toki syödään. Ei sitä alvariinsa olisi varaa alkaa poiskaan heittämään.
Jos mieheesi ei järkipuhe uppoa, niin mitä jos tekisit sitä ruokaa pienemmän satsin? Kyllä senkin toisaalta ymmärtää, ettei samaa ruokaa jaksa puputtaa kolmea päivää putkeen. Maku ja koostumus kuitenkin jonkinverran siellä jääkaapissa aina kärsii.

Toki jos on jäljellä.
Usein sitä jää niin, et yhdelle tai kahdelle enää riittää.
Esim. tänään esikoinen söi ennen treenejä lautasellisen toissapäivästä kaalipataa kun vain vähän oli jäljellä. Muut syötiin eri aikaan toista ruokaa sitten

Kyllä syödään toissapäiväistä ruokaa,mä syön aika useinkin. Usein päivällistä jää sen verran että riittää mulle+muksulle seur päivän lounaaksi.. Ja sitten jos päivän suunnitelmat muuttuu eikä ollakaan lounasaikaan kotona syödään se seur päivänä. Tai ruoasta riippuen mä syön sen toissapäiväisen ja muksulle laitan uutta.

Monet keitot vaan paranee uudelleen lämmityksellä,samoin jotkut padat.

Ruoan pakastamisesta.. mä pakastan keitonjämiä usein ilman perunoita,ja sitten kun sulatan keiton lisään siihen eilisiä perunoita. Tai (varsinkin jos oon syömässä sitä yksin) sit lisään vaan h-m-p:a tms.

Yhteistyössä