Syödäänkö teillä näkkäriä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Ostin pitkästä aikaa Koululaisnäkkäriä ja rouskis vaan, kohta hupenee paketti. :D Mietiskelin, että mikähän se hyvä näkkäri olikaan, jota ahmin lapsena mökillä, siinä oli toisen puolen pinta jotenkin 'suolainen' ja ei ollut niin kovakaan kuin norminäkkäri?

Lapset tykkää tosi paljon, pph kertoi että tykkäävät näkkäristä niin ostin kotiinkin. Jostain syystä ei oo paljoa opiskeluajan jälkeen näkkäriä tullu syötyä.

Minä tykkään eniten siitä pieni pyöreä sesamnäkkäristä. Nyt oon alkanu ostaa niin että on aina näkkäriä kaapissa, varsinkaan noi ruisnäkkärit kuten koulunäkkäri ei ole kovin epäterveellisiä.

[QUOTE="äiti";26106173]juu syyään, EU-näkkäriä[/QUOTE]

Tarkoitatko EU-avustuksen näkkäriä? Meillä on ollut niitä ja ne olis sellasia pyöreitä... Ihan perusnäkkäriähän se oli. Mutta ehdottomasti se Ryvitan suolainen näkkäri on paras.

Itse tykkään eniten Koulunakkäristä, levitettä ja kun vielä sipaisee päälle Kallen mätitahnaa niin kuola valuu.

Kuopus on ihastunut päiväkodissa tarjottavaan Ryvitan seesam näkkäriin, joka kulkeekin nimellä siemennäkkäri ja sitä syö joka päivä, niin pk:ssa kuin kotonakin.

No ei meillä hirveän paljon syödä, vaikkakin nykyisin sitä on kaapissa koko ajan. Tänäänkin ostin loppuneen tilalle. Lähinnä keiton ja puuron kanssa laitan lisukkeeksi. Ryvitaa ostan aina, koska siinä ei hiivaa. Mutta ei ole mielestäni ollenkaan paras näkkäri...

[QUOTE="vieras";26106207]Tarkoitatko EU-avustuksen näkkäriä? Meillä on ollut niitä ja ne olis sellasia pyöreitä... Ihan perusnäkkäriähän se oli. Mutta ehdottomasti se Ryvitan suolainen näkkäri on paras.[/QUOTE]

juuri sitä, pieni pyöreä näkkileipää. Aina hyvää ja "tuoretta"

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26106167:
Ostin pitkästä aikaa Koululaisnäkkäriä ja rouskis vaan, kohta hupenee paketti. :D Mietiskelin, että mikähän se hyvä näkkäri olikaan, jota ahmin lapsena mökillä, siinä oli toisen puolen pinta jotenkin 'suolainen' ja ei ollut niin kovakaan kuin norminäkkäri?

Ryvita on ainakin semmonen vähän ohkasempi ja jotenkin suolasempi...

Joo, ja hapankorppua myös - niissä on myös tuo efekti, että paketti hupenee huomaamatta eikä päälle tarvita kuin vähän levitettä :popcorn:

Tungenpa tähän välikysymyksen, onko näkkäri/ hapankorppu terveellistä (vrt. ruisleipä tai vaikka paahtoleipä)?

Muokkailua:

Miten täällä on näin monta kommenttia ilman tappelua siitä, kummalle puolelle se voi näkkärillä lätkäistään?! Uskoisitteko, että mulle on ainakin IHAN SAMA :rolleyes:, mutta taidan olla siinä mielessä harvinaisuus.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jätkä
"Tavallista" näkkäriä ei useinkaan osteta, mutta meillä kuluu Linkosuon nokkosvarrasleipää tai sitä tavallista varrasleipää ihan älyttömästi.

http://www.linkosuo.fi/cgblog/40/91/Nokkosvarrasleipae-500-g.html

Ainakin näkkärissä ja hapankorpussa on paljon kuituja nimenomaa ruista, joka edistää suolen toimintaa. Kuidut tulee kiinteänä paskana pois. Ja näkkärissä/ hapankorpussa on rautaa, joka värjää paskan lähemmäs mustaa. On terveellistä siis. Toki juomisesta pitää huolehtia. :) Todellakin on terveellisempää syödä näkkäriä nimenomaa tummaa kuin paahtoleipää. Paahtiksessa on jauhoja, joista kuoret otettu pois eli ei ole niin terveellistä ja pidä nälkää kovin kauaa. Vehnämöttöä se paahtis on etenkin ihan vaalea paahtis.

Näkkileipäjauhelma jauhelihamureketaikinan osana, korvaamassa korppujauhoja, tuo aika kiva rakenteen murekkeeseen.

Sama jauhelma tillillä, sitruunankuoriraasteella ja suolalla hoystettynä on myös uunilohen päällä hieno hyvin toimiva kuorrute.

Ja siis sienisalaattinäkkäri on klassikko syksyiltojen teehetkissä.

Joo, ja hapankorppua myös - niissä on myös tuo efekti, että paketti hupenee huomaamatta eikä päälle tarvita kuin vähän levitettä :popcorn:

Tungenpa tähän välikysymyksen, onko näkkäri/ hapankorppu terveellistä (vrt. ruisleipä tai vaikka paahtoleipä)?

Muokkailua:

Miten täällä on näin monta kommenttia ilman tappelua siitä, kummalle puolelle se voi näkkärillä lätkäistään?! Uskoisitteko, että mulle on ainakin IHAN SAMA :rolleyes:, mutta taidan olla siinä mielessä harvinaisuus.

Mä muuten TIEDÄN kumpi puoli on se oikea puoli. :D

• Tykkää
Reactions: mamatsu

Yhteistyössä