Syödäänkö teillä makkaraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
öö lukan grillimakkarat vaan jostain syystä on peremman makusia kun nuo "laadukkaammat" jos avotulella kypsennellään.
hookoon blöötä en suostu edes syömään. :x

Kyllä syödään, tänään laitoin nakkikastiketta. Yleensä syödään atrian grillinakkeja, kalkkuna nakkeja tai sitten Hk aito nakkeja. Uunilenkki juustolla on herkkua. Syömme myös makkara leikkeleitä ja kesällä grillataan.

Syödään, mustaamakkaraa ja A-luokan lihapitoisempia grillimakkaroita. Håkan Blöstä tulee tehtyä usein munakasta, makkarakastiketta tai uunimakkaraa. Tapolan Savulenkki on hyvää munakkaaseen ja makkarakastikkeeseen, mutta myös noin vain pätkissä kylmänä syötynä.

Popsin Kevyt10:t kelpaa nakkikastikkeeseen, munakkaaseen ja juuston kaverina llihapiirakan väliin tai karjalanpiirakoiden päälle.

Meillä ei syödä makkaraa, paitsi pari kertaa kesässä grillataan. Mies
ei tykkää makkarasta, siinä syy. Taitaa olla aika poikkeuksellinen mies
tässä asiassa! Kasvissyöjiä emme ole.

Ap, kyllä hävisit vedon. Luulisin että suurimmassa osassa koteja syödään
makkaraa ihan arkiruokana.

Mie tykkään, että makkarana on yleensä Atrian Punainen lenkki, kun tehdään noita makkararuokia. Mutta jos pitää ostaa jotain muuta makkaraa, tarkistan aina, että siinä on käytetty oikeasti sikaa eikä mitään broilerin osia.

Syödään makkaraa, milloin mitäki laatua sattuu kaupasta tarttumaan mukaan. Myös niitä B-luokan uunimakkaroita jotka on melkein kasvisruokaa kun niissä on lihaa vaan nimeksi :D
Makkarakastiketta, -keittoa ja uunimakkaraa syödään sekä nakkeja ja ranskalaisia.

Taitaa aika monella mennä yli suosuítusten tuo nitriitti ja nitraatti määrä viikossa?
Itse olen kyllä syyllistynyt niihin nakkeihin. Ne on niin helppoa ruokaa ja hyvin saa vaikka 3 ateriaa siitä yhdestä nakkipaketista (10 nakkia). Jos lapsi syö koko paketin viikon sisään niin siinähän ylittyy reilusti saantisuositukset, leikkeleet päälle niin kas ettei jo syöpää tai diebeetetsta ole todettu?!

Onko sellaisia nakkeja ja makkaroita saatavilla missä ei ole nitriittiä eikä nitraattia? Natriumglutamaattitonta olen jo oppinut ostamaan XP

Yhteistyössä