syödäänkö muilla ruoka ja välipala vasta päikkäreiden jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoäiti? :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoäiti? :D

Vieras
Onko kuulolla muita joiden lapset syövät päivällisen ja välipalan päivä unien jälkeen?
Tunnun olevani tuttava ja kerhopiireissä "kamala" poikkeus kun laitan lapsen (7kk) ensin päikkäreille, n.10.30-11 ja sitten hän vasta syö ruoan herätessään n.12. Toisille päikkäreille käy n.13.30-14 ja syö välipalaa kun herää 15 maissa.

Aamupuuron on syönyt yhdenksän maissa. "Kaikki muut" kerhosta, vauva treffeiltä ym. kiiruhtaa tuossa ennen 11 kotiin jotta saavat syötettettyä lapsen ja nukkumaan. Talvella/keväällä ihmettelivät kun pakkasin vauvan vaunuhin kun nukahtaa kotimatkalla että enkö syötä häntä.

Ei kai nyt ole NIIIN outoa että lapsi syö vasta unien jälkeen? :)

Alkuperäinen kirjoittaja outoäiti? :D;21947600:
Onko kuulolla muita joiden lapset syövät päivällisen ja välipalan päivä unien jälkeen?
Tunnun olevani tuttava ja kerhopiireissä "kamala" poikkeus kun laitan lapsen (7kk) ensin päikkäreille, n.10.30-11 ja sitten hän vasta syö ruoan herätessään n.12. Toisille päikkäreille käy n.13.30-14 ja syö välipalaa kun herää 15 maissa.

Aamupuuron on syönyt yhdenksän maissa. "Kaikki muut" kerhosta, vauva treffeiltä ym. kiiruhtaa tuossa ennen 11 kotiin jotta saavat syötettettyä lapsen ja nukkumaan. Talvella/keväällä ihmettelivät kun pakkasin vauvan vaunuhin kun nukahtaa kotimatkalla että enkö syötä häntä.

Ei kai nyt ole NIIIN outoa että lapsi syö vasta unien jälkeen? :)

No tuon ikäisenä meilläki poika nukkui aamupäivällä unet ja vasta sit söi. Nyt kun tarhassa nukkuu yhden unet, ni ensin ruoka ja sit vasta puolen päivän aikaan päikkäreille ja niiden jälkeen välipala.

Mä oon luovuttanut sen suhteen että saisin noille tenaville syötettyä lounasta ennen unia... Se on aina tyyliin kaksi lusikallista mitä menee alas ja muutenkin se huuto kun tullaan ulkoonta sisälle on jotain niin infernaalista että siinä on pääasia että saa nuo vaan unille nopsaan. Meillä herätään siis klo. 6 ja tuhti aamupala syödään klo. 7-8 aikaan, unille menevät vasta klo.11 ja heräävät siinä klo.14 paikkeilla. Silloin on yleensä suoraan ruoka sitten pöydässä.

Ainiin ja kyse siis 1- ja 2-vuotiaista. Joista molemmat juovat vielä unimaidon, päikkäreillä sekä yöunilla.

Viimeksi muokattu:
Meillä (lapset kohta 3 v. ja 5 kk) herätään puoli kahdeksan maissa, mutta sängystä noustaan vasta kolmisen varttia tuntia myöhemmin. Aamutoimien jälkeen puurolle päästään joskus vasta kymmenen maissa, ja kun isompi vetäisee aika satsin kaurapuuroa nassukkaan, niin johan minä hullu olisin, jos yrittäisin jotain ateriaa pakottaa ennen puolen päivän päikkäreitä. Joku hedelmä tai jugurtti yleensä syödään, mutta sekin hiukan suostuttelemalla. Ja sitten vasta päikkäreiden jälkeen isompi ateria, kolmen maissa. Pienempää tietysti imetellään oman rytminsä mukaan, mutta aika helposti tuntuu pikkusiskokin oppivan perheen rytmityksen ja vaatii ruokaa silloin, kun muutkin syövät.

Ei varmaan tarvitse erikseen mainita, että näillä rytmeillä ei tarha- tai pph-hoidosta kannata uneksia. Mutta onneksi ei tarvitsekaan, kun tähän saakka olen itse ollut kotona ja kohta vaihtuu osat isukin kanssa!

Tuon ikäisenä meilläkin oli samanlainen rytmi kuin teillä, mutta n. 1-vuotissynttäreiden paikkeilla siirryttiin yksiin uniin ja nyt meillä on tuo klo 11 ruoka jonka jälkeen päikkärit -rytmi.

Yhteistyössä