syntyykö joulukuussa vähemmän lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja hassuko
  • Ensimmäinen viesti
hassuko
Onko olemassa mitään tilastoa tms josta näkisi syntyykö joinain kuukausina vähemmän lapsia? Mietin syntyiskö esim joulukuussa vähemmän, jos vanhemmat suunnittelavat raskautta. Itse olen ainakin aikaisemmin miettinyt että jouluussa en haluaisi lapsen syntyvän, ettei oo synttärit liian lähellä joulua tai jouluna. Kun yritimme lasta hyppäsimme yli sen kuukauden kun marraskuulle ei tärpännyt. Muita tämä ei näyttää haittaavan, mietinkin olenko ainoa joka ajattelee näin vai voiko asiaa vaikka nähdä tilastojen kautta.
 
En osaa sanoa :D Itse ainakin halusin lasta niin kovasti, ettei ollut väliä, missä kuussa syntyisi :) Joulukuussahan tuo esikoinen sit syntyi, jouluaaton ja uudenvuoden välissä :heart:

Mun mielestä maaliskuu on ruuhkakuukausi synnytyssairaaloissa/saleissa, kuopus onkin syntynyt maaliskuussa, eikä päästy käynnistykseen 21.3., kun naistenklinikalla oli sulku. Seuraavana pvänä sitten päästiin :)
 
[QUOTE="Outsa";22390497]Mä olen lukenut jostain,että skorppiooneja on muita horoskooppeja vähemmän.Eikös skorppioonit ole syntyneet marraskuussa?[/QUOTE]

Ollaan synnytty marraskuussa :p Tai lokakuun lopusta marraskuun loppupuolelle. En tarkkoja päivämääriä muista.
 
:)
Taulukko: Elävänä syntyneet Suomessa kuukausittain keskimäärin vuosina 2004-2006

Kuukausi Syntyneitä
Helmikuu 4 496
Joulukuu 4 550
Marraskuu 4 585
Tammikuu 4 752
Lokakuu 4 798
Keskimäärin / kk 4 843
Toukokuu 4 879
Huhtikuu 4 898
Syyskuu 4 914
Kesäkuu 4 922
Maaliskuu 5 085
Heinäkuu 5 108
Elokuu 5 127

Lähde: Tilastokeskus, Tilastotietokannat, Väestötilastopalvelu (maksullinen tietokanta)
www.stat.fi
 
v
Taulukko: Elävänä syntyneet Suomessa kuukausittain keskimäärin vuosina 2004-2006

Kuukausi Syntyneitä
Helmikuu 4 496
Joulukuu 4 550
Marraskuu 4 585
Tammikuu 4 752
Lokakuu 4 798
Keskimäärin / kk 4 843
Toukokuu 4 879
Huhtikuu 4 898
Syyskuu 4 914
Kesäkuu 4 922
Maaliskuu 5 085
Heinäkuu 5 108
Elokuu 5 127

Lähde: Tilastokeskus, Tilastotietokannat, Väestötilastopalvelu (maksullinen tietokanta)
Tilastokeskus - Statistikcentralen - Statistics Finland
Vau, ja min' kun olen luullut että juhannuslapsia syntyy eniten.
 
LA 24.12
Mä en haluis et laskettu aika olis esim.helmi-maaliskuussa ku eh mahtuis mihinkään omiin talvivaatteisiini ja joutuisin sit ostaa kaikki. Ja muutenki ois inhottava topata ittes vaatteilla kun muutenkin on jo kankea ja vaikea liikkua.
 
"heippa"
KIEKUVA KANA. Älä toivo että syntyy.. Nimittäin sitte on nuorin luokalla ja se ei ole kivaa!! Meidän neiti on luokan nuorin, ja selvästi se vuosi kyllä siinä haittaa. Kokoajan jotenki lapsellisempi kuin muut ku muut on lähes vuoden vanhempia!
Toisaalta toinen neitimme on luokan vanhin. Ei hyvä sekään. Nimittäin hän taas ei oikein tahdo löytää sitä oikeaa kaveria omasta luokasta ku kaikki on melkeen sen vuoden jäljessä ja hän on pisin, vanhin ja niin jotenkin vanhemman oloinen kuin muut luokkalaiset.
 
v
[QUOTE="heippa";22390606]KIEKUVA KANA. Älä toivo että syntyy.. Nimittäin sitte on nuorin luokalla ja se ei ole kivaa!! Meidän neiti on luokan nuorin, ja selvästi se vuosi kyllä siinä haittaa. Kokoajan jotenki lapsellisempi kuin muut ku muut on lähes vuoden vanhempia!
Toisaalta toinen neitimme on luokan vanhin. Ei hyvä sekään. Nimittäin hän taas ei oikein tahdo löytää sitä oikeaa kaveria omasta luokasta ku kaikki on melkeen sen vuoden jäljessä ja hän on pisin, vanhin ja niin jotenkin vanhemman oloinen kuin muut luokkalaiset.[/QUOTE]

Voi onpa huono tuuri, että juuri sen luokalla joka on syntynyt loppuvudesta kaikki muut ovat alkuvuodesta syntyneitä, ja sen luokalla joka on syntynyt alkuvuodesta, kaikki muut ovat loppuvuodesta. Harmi ettei ole toisinpäin.
 
Mulla viidestä lapsesta kaksi syntynyt joulukuussa. Toinen 30.12 ja 31.12.
Eka on syntynyt vk 41+2 ja toinen 39+6 (jälkimmäinen käynnistetty ison painoarvion takia)

Eli voin henk. kohtaisella tasolla kieltää tän et joulukuussa syntyy vähemmän lapsia.
 
"kipinä"
Taulukko: Elävänä syntyneet Suomessa kuukausittain keskimäärin vuosina 2004-2006

Kuukausi Syntyneitä
Helmikuu 4 496
Joulukuu 4 550
Marraskuu 4 585
Tammikuu 4 752
Lokakuu 4 798
Keskimäärin / kk 4 843
Toukokuu 4 879
Huhtikuu 4 898
Syyskuu 4 914
Kesäkuu 4 922
Maaliskuu 5 085
Heinäkuu 5 108
Elokuu 5 127

Lähde: Tilastokeskus, Tilastotietokannat, Väestötilastopalvelu (maksullinen tietokanta)
Tilastokeskus - Statistikcentralen - Statistics Finland
Ton tilaston mäkin olen joskus nähnyt. Meillä toinen on syntynyt helmikuussa ja toinen joulukuussa. :) Ja minä itse olen joulukuussa syntynyt.
 
"hih"
Voi onpa huono tuuri, että juuri sen luokalla joka on syntynyt loppuvudesta kaikki muut ovat alkuvuodesta syntyneitä, ja sen luokalla joka on syntynyt alkuvuodesta, kaikki muut ovat loppuvuodesta. Harmi ettei ole toisinpäin.
Juu jännä juttu että yksi on syntynyt ihan toisella puolen vuotta kuin KAIKKI muut :D

Mut nii. Oli se lapsena inhottavaa kun synttärit oli vuoden lopulla. Esim. kaikki kaverit sai mopokortin paljon aiemmin ja vaikkapa baariin en päässyt vielä moneen kuukauteen vaikka kaverit pääsi. Ja muitakin juttuja, mutta ei sillä nyt niin paljon ole väliä että pitäis alkaa oikein suunnittelemaan raskautumista niin, ettei vaan synny loppuvuodesta.

Ja ei se ole sit kivaa syntyä kesälläkään, kun kukaan ei tuu synttäreille kun ovat mökeillään tms., eikä syksyllä kun saa vain villasukkia lahjaks eikä keväällä kun on vappuja, pääsiäisiä ym. juhlia jotka vie huomion.. :D Jos näin lähdetään ajattelemaan.
 
[QUOTE="hih";22390722]
Ja ei se ole sit kivaa syntyä kesälläkään, kun kukaan ei tuu synttäreille kun ovat mökeillään tms., eikä syksyllä kun saa vain villasukkia lahjaks eikä keväällä kun on vappuja, pääsiäisiä ym. juhlia jotka vie huomion.. :D Jos näin lähdetään ajattelemaan.[/QUOTE]

Niinpä. Mä muistan kun päiväkodissa "kaikki muut" istutettiin eteen ja sitten sille laulettiin paitti määä..kun oli kesäkuussa synttärit ja sillon oltiin kotona lomalla. Niiiiin väärin ;)
 

Yhteistyössä