syntyköhän prinsessan tytär imukupin avulla

• Viestiketjun aloittaja pahka
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Kuopus on tullut maailmaan imukupin avulla ja ei ollut yhtään pitkulainen pää ja sellainen pilttipurkin kokoinen jälki oli imukupista päässä, joka katosi tosi nopeasti.

"shihtzu"
[QUOTE="Äiti";25755873]NO, mulla oli imukuppisynnytys ja ihan omin jaloin kävelin salista osastolle ja hyvin pystyin myös istumaan.[/QUOTE]

Minä en synnytyksen jälkeen voinut mennä edes suihkuun, kun en pystyssä pysynyt ja istuminen oli tuskaan monta päivää synnytyksen jälkeen, en edes kysynyt montako tikkiä laitettiin.

Esikoinen syntyi imukupilla ja siitä tuli kyllä ihan erilainen pahka päähän. Tuo tyttönen näytttää tavalliselta söpöltä vastasyntyneeltä. Eikä tosiaan paikat menneet vaikka eppari tehtiin. Hyvin pystyi istumaan heti synnytyksen jälkeen, kävelykin sujui omin jaloin. :)

"mona"
[QUOTE="niin";25755634]Siis miten sairaiksi te oikein olette synnytyksestä tulleet? Eihän tuossa ole tarvinnut muuta kuin hymyillä nätisti yhdessä kuvassa ja jollain konstilla päästä ovella odottavaan autoon.

Onnistuu ihan taatusti vaikka olisi toosa tuusannuuskana.[/QUOTE]

No mulla oli imukuppisynnytyksestä ja pahiosta repeämistä johtuen järkyttävä verenhukka ja sain kertaa lisää verta ennen kuin pysyin tolpillani et jonku ois mua ainakin pitänyt pystyssä valokuvassa pitää jos osiin johonkin sen vuorokauden sisällä lähtenyt..

"vieras"
[QUOTE="niin";25755634]Siis miten sairaiksi te oikein olette synnytyksestä tulleet? Eihän tuossa ole tarvinnut muuta kuin hymyillä nätisti yhdessä kuvassa ja jollain konstilla päästä ovella odottavaan autoon.

Onnistuu ihan taatusti vaikka olisi toosa tuusannuuskana.[/QUOTE]

Niin sairaaksi, että kolme päivää pysyttelin sängyssä makuuasennossa, vessaankaan en voinut mennä vaan tein alusastiaan tai sitten katetroivat. En tosiaankaan olisi pystynyt vielä neljäntenäkään päivänä hymyilemään nätisti yhdessä kuvassa ja sitten kömpinyt autoon -ei ei ei! Itse asiassa viikon päästä kun pääsin kotiin, jouduin matkaamaan auton takapenkillä kyljelläni kun en kyennyt istumaan ollenkaan, en edes renkaan päällä.

Kaikilla ne synnytykset ei vaan mene ihan putkeen. Kaikki ei ole elämänsä kunnossa heti kun vauva putkahtaa pihalle, eikä kaikkien kivut todellakaan lopu siihen.

"minä"
Eikös se pään suippo muoto johdu siitä, että joustava pää on siellä synnytyskanavassa. Minulla ainakin on nopeiden synnytysten (siis paljon nopeampien kuin tämä Victorian) jälkeen todettu, että onpas pöyreä pää, kun tuli niin nopeasti, eikä pää joutunut olla pitkää puristuksissa.

Tuosta imukupista en tiedä. Minulla on kerran käytetty. Oli minusta aika mitätön asia, en asiaa muistanut varmaan monille edes kertoa.

"jaaha"
katsoin poikani vauvakuvaa ja näyttäs olevan kans vähän ton mallinen kuuppa :D vaikkei ollut imukuppia eikä ponnistusvaihe kestänyt kauaakaan. hyvin äkkiä se siitä tasottu :)

willburry
[QUOTE="Kätilö";25755675]Onko sulla MITÄÄN käsitystä minkä muotoinen ja kokoinen se imukuppi oikeasti on? :xmas: Ei kyl näy mitään imukupin jälkeä tuossa päässä.[/QUOTE]

olisko se samanlainen kun se millä viemäreitä avataan :-D

"vierailija"
[QUOTE="silakka";25755632]Kaverin vauvalla oli tällanen sauma päässä koska vauvan pää oli jonkin aikaa ollut jumissa, puolet sisällä ja puolet ulkona. Eikä käytetty imukuppia.[/QUOTE]

Mulla kans just noin. Ponnistusvaihe oli niin pitkä, että vauvan päähän tuli jopa mustelmia. Mutta ei käytetty imukuppia ja neljä tikkiä riitti.

Blue
Ei näytä pahkaa olevan päässä imukupin jäljiltä, se ei ihan muutamassa päivässä kuitenkaan sula. Vähän muotoutunut pää, samanlailla kun mun pojalla kun niin kamalalla vauhdilla ja paineella tuli.

ok
Ihan normaali pää, ei mitään outoa.. Mulla oli imukuppisynnytys, pahka vauvan päästä hävisi n. päivässä, jäi vain pyöreä punainen jälki takaraivossa ja sekin hävisi viikossa huomaamattomaksi. Ja huom, se imukuppi ei oo mikään vauvan pään ympäri menevä, mitä te oikein kuvittelette?

Yhteistyössä