Syntyikö eilisen A-Studion pohjalta keskustelua eutanasiasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26324669:
Hö.

No mitä mieltä olit, Esko vs. Päivi? Minusta oli hauska, kun ministerin piti koko ajan käyttäytyä hillityn ministerimäisesti ja Esko puolestaan pälpätti suuna päänä - jopa liiankin kanssa. Asetelma oli hiukan epätasapainoinen.
Ei siitä oikein mitään varsinaista asiaa syntynyt. Ei ehkä siinä ajassa olisi syntynytkään tai sitten ei tuolla asetelmalla. Tuntui tosiaan vähän turhalta koko lopputulos vaikka odotin jotain vähän mielenkiintoisempaa. Vähän suupieltä nosti ylöspäin kun Esko nykäisi tulostetun blogin esiin Räsäsen edessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26324708:
Mutta kummankaan ammatti ei takaa esiintymisen lahjoja. Yleensä ministerit ovat hyviä oman/itselle läheisen aihepiirin keskusteluissa. Kumpi sinusta nyt oli kumpi? Minusta Valtaoja nimittäin hiukan mokasi, kun oli niin suuna päänä, että menetti hiukan... hmmm... arvokkuuttaan? tms.
Minulle jäi mielikuva hermostuneisuudesta. Ehkä asian läheisyys ja henkilökohtaisuus teki temppunsa?
 
  • Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
"vieras"
Päivi oli liikkeellä asiaperustein ja Esko yritti faktojen puutteessa vedota tunteisiin.

80 prosenttia lääkäreistä EI kannata eutanasiaa, koska he eivät halua olla murhaajia.
 
foodia
No ei tuosta mielestäni kyllä noussu mitään varsinaista esiin mistä keskustella :( Mun mielestä pitäs nostaa esiin millä erlaisillai tavoilla eutanasian voisi järjestää ja ne ongelma kohdat. Nyt tämä on vaan eipäs juupas vääntöä.
 
[QUOTE="vieras";26324746]Päivi oli liikkeellä asiaperustein ja Esko yritti faktojen puutteessa vedota tunteisiin.

80 prosenttia lääkäreistä EI kannata eutanasiaa, koska he eivät halua olla murhaajia.[/QUOTE]

Selevä. Saisiko tuosta lääkäreiden suhtautumisesta lisätietoja, kiitos.
 
[QUOTE="vieras";26324746]
80 prosenttia lääkäreistä EI kannata eutanasiaa, koska he eivät halua olla murhaajia.[/QUOTE]

Aika huolestuttavaa, jos 80 prosenttia lääkäreistä ei kannata eutanasiaa, koska he haluavat olla kiduttajia.
 
"vieras"
Mua kyllä kans vähän ärsytti tuo Valtaojaan tunteisiin ja omaan kokemukseen vetoaminen. Näin eutanasian kannattajana kun näen sen rationaalisesti katsottuna ainoana oikeana ratkaisuna. Asiasta olisi mielestäni voinut puhua vakuuttavammin.
 
[QUOTE="vieras";26325308]Puhutaanpas asioista oikeilla nimillä. Eutanasia on armoMURHA ja murha ei voi koskaan olla hyvä asia.[/QUOTE]

Entä jos kirjoittaisi ARMOmurha, muuttuuko asia? Ja käytetään yhtä lailla myös sanaa armokuolema. Kumpaa siinä painottaisit, armoa vai kuolemaa?

Puhutaan asioista, hyvä. Mitä mieltä sinä olet, miksi et sallisi ihmisen päästä loputtomista kivuistaan, vaikka itse jo haluaisi pois? Miksi sallisit?
 
[QUOTE="vieras";26325308]Puhutaanpas asioista oikeilla nimillä. Eutanasia on armoMURHA ja murha ei voi koskaan olla hyvä asia.[/QUOTE]

Tuo on kuin sanoisi, että masturbointi on itseSAASTUTUSTA ja saastutus ei voi koskaan olla hyvä asia. Itse asiassa eutanasia juontuu kreikankielisestä sanasta euthanasos, joka tarkoittaa hyvää kuolemaa. Juuri siitä eutanasiakeskustelussa on kyse: yhtäällä he, jotka haluavat suoda hyvän kuoleman pahan kuoleman edessä olevalle lähimmäiselleen, toisaalla he, jotka jostain ihmeen syystä haluavat lähimmäisilleen silkkaa pahaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26325324:
Entä jos kirjoittaisi ARMOmurha, muuttuuko asia? Ja käytetään yhtä lailla myös sanaa armokuolema. Kumpaa siinä painottaisit, armoa vai kuolemaa?

Puhutaan asioista, hyvä. Mitä mieltä sinä olet, miksi et sallisi ihmisen päästä loputtomista kivuistaan, vaikka itse jo haluaisi pois? Miksi sallisit?
Raiskaus on yllätysrakastelu jne?

Minä painotan elämää.

En minä ole kieltämässä keneltäkään itsemurhaa, siitä vain jos elämä ei tunnu elämisen arvoiselta , mutta pyöveliammattikunnan herättäminen henkiin tuntuu kovin vastenmieliseltä.
 
[QUOTE="vieras";26325308]Puhutaanpas asioista oikeilla nimillä. Eutanasia on armoMURHA ja murha ei voi koskaan olla hyvä asia.[/QUOTE]

Asian merkityssisällöstä viis, eihän siitä suinkaan pidä keskustella. Käännetään katse pois perustelulla, että sanarunko sisältää sanan, joka on annettu tietyssä ajassa, paikassa ja historiallisessa näkökulmassa. Jos meilläkin olisi käytössä vain sana eutanasia, voisi olla vaikeampi alkaa käyttämään muka pisteenä keskustelulle jotain niinkin epärelevanttia kuin väitteesi.
 
"vieras"
Tuo on kuin sanoisi, että masturbointi on itseSAASTUTUSTA ja saastutus ei voi koskaan olla hyvä asia. Itse asiassa eutanasia juontuu kreikankielisestä sanasta euthanasos, joka tarkoittaa hyvää kuolemaa. Juuri siitä eutanasiakeskustelussa on kyse: yhtäällä he, jotka haluavat suoda hyvän kuoleman pahan kuoleman edessä olevalle lähimmäiselleen, toisaalla he, jotka jostain ihmeen syystä haluavat lähimmäisilleen silkkaa pahaa.
Menepäs poika tekemään sitä mitä parhaiten osaat: rakastelemaan itsesi kanssa.
 
ssss
[QUOTE="vieras";26324832]Mua kyllä kans vähän ärsytti tuo Valtaojaan tunteisiin ja omaan kokemukseen vetoaminen. Näin eutanasian kannattajana kun näen sen rationaalisesti katsottuna ainoana oikeana ratkaisuna. Asiasta olisi mielestäni voinut puhua vakuuttavammin.[/QUOTE]

Sitten kun sulta kuolee läheinen kuten Eskolta niin ymmärrät varmaan häntä paremmin. Ja kyllä se oikea kokemus kuolemasta tai kärsimyksestä on aina kovempi kortti kuin "rationaalinen" liirumlaarumi.
 

Yhteistyössä