Synttäritarjottavista minäkin...

persvakoonasana

Aktiivinen jäsen
19.06.2007
16 180
0
36
kyselen.

Juhlimme muutaman viikon päästä kolmevuotiasta. Auttakaas menujen kanssa.

Kemut nro 1, vieraat lähinnä aikuisia.
- täytskäri (millainen???)
- keksejä
- kreikkalainen salaatti, patonkia, levitettä
- lohivoileipäkakku tai -piirakka
- poppareita
- kahvi, tee, vissy, limu, lasilliset kuohuvaa, lapsille pillimehut

Kemut nro 2, yhtä paljon lapsia kuin aikuisia.
- jätskiä rakennettuna kakun malliin (päälle kynttilät)
- cupcakes (valkosuklaa-vadelma)
- keksejä
- cocktail -tikut
- kurkku- ja porkkanatikut
- viinirypäleet
- kreikkalainen salaatti, patonkia, levitettä
- lohivoileipäkakku tai -piirakka
- poppareita
- kahvi, tee, vissy, limu, lasilliset kuohuvaa, lapsille pillimehut

Onko riittävästi/liikaa lajeja? Mitä pois, mitä tilalle?

Entä mitä olisitte mieltä, jos lapset eivät saisi kaverilahjoja tai juhlissa ei olisi ongintaa tms. juttua? Kyseessä siis kolmevuotiskemut ja kutsuttavat ovat sukulaisia ja ystäväperheitä (omia ystäviämme ja heidän lapsiaan 0-5v.).

Onko sulla ohjetta heittää noihin cupcakeihin?

Mä tekisin tuonne ykköskemuihin vielä jotakin pullaa/piirakkaa/kuivakakkua tms. Ja täytskärin tilalle varmaan joku hyytelökakku.

Muuten kuulostaa namille!

Jättäsin ensinnäkin kuohuvat pois 3v. synttäreiltä molemmista juhlista.
Täytekakun tekisin jonkun ihan perinteiset tai sitten jonkun kuvan siihen koristelisin päälle.
juhliin 1. jättäisin salaatin tekemättä, voisin laittaa paria erillaista patonkia ja erillaisia levitteitä. Samoin jättäisin popparit pois.

juhlat 2. jättäisin salaatin tekemättä, voisin laittaa paria erillaista patonkia ja erillaisia levitteitä.
Ehkä korvaisin lohivoileipäkakun joko kinkulla tai sitten kinkkupiiraana.

mutta hyvältä kuulostaa kyllä.

On ohje, mutta sitä ei ole koneella, enkä jaksa nyt käydä etsimässä sitä (makoilen jo sängyssä). Laitan ohjeen huomenna. :)

Joo, ehkä noita cupcakeseja voisi tarjota myös ekoissa kemuissa. Ja ehkä tuota kakkuhommaakin voisi vielä miettiä. Viime vuonna meillä oli molemmissa kemuissa valkosuklaakakku (hyytelötyyppistä juttua) ja täytekakku.

[QUOTE="Minä";22928086]Jättäsin ensinnäkin kuohuvat pois 3v. synttäreiltä molemmista juhlista.
Täytekakun tekisin jonkun ihan perinteiset tai sitten jonkun kuvan siihen koristelisin päälle.
juhliin 1. jättäisin salaatin tekemättä, voisin laittaa paria erillaista patonkia ja erillaisia levitteitä. Samoin jättäisin popparit pois.

juhlat 2. jättäisin salaatin tekemättä, voisin laittaa paria erillaista patonkia ja erillaisia levitteitä.
Ehkä korvaisin lohivoileipäkakun joko kinkulla tai sitten kinkkupiiraana.

mutta hyvältä kuulostaa kyllä.[/QUOTE]

Meillä lasillinen kuohuvaa kuuluu juhlaan. :) Salaattia tykkään laittaa, kun muuten tulee liian tuhti kokonaisuus, ts. tykkään, että menussa on jotain keventävää. Patonkia voisi tosiaan laittaa paria eri laatua. Popparit on lähinnä niille parille lapselle, joita tulee, mutta voisihan ne kyllä jättää ekoista kemuista poiskin. Lihaa syömme itse melko harvoin (koko perhe syö mieluummin kalaa), joten siksi mieluummin lohta kuin kinkkua.

No niin, ohjetta pukkaa.

Vadelma-valkosuklaa cupcakes
(12 annosta)

-125g voita
-1 1/2dl sokeria
-2 kananmunaa
-1/2dl maitoa
-2 prk smetanaa
-5dl vehnäjauhoja
-2tl leivinjauhetta
-1/2l vadelmia

kuorrutus:
-100g valkosuklaata
-150g voita
-2 1/4dl tomusokeria
-vadelmia

1. Vaahdota rasva ja sokeri. Lisää munat yksitellen. Sekoita kuivat aineet keskenään. Sekoita taikinaan kuivat aineet, maito ja smetana. Lisää vadelmat ja sekoita varovasti.
2. Annostele taikina vuokiin ja paista 200 asteessa 20-30min.
3. Sulata suklaa vesihauteessa. Vaahdota voi ja tomusokeri. Lisää vaahtoon valkosuklaa ja sekoita.
4. Koristele jäähtyneet leivonnaiset runsaalla kerroksella valkosuklaakuorrutusta ja asettele pinnalle koristeeksi muutama vadelma.

Minusta nuo kaverilahjat voi kyllä unohtaa. Etenkin jos itse päivänsankari ei sellaisia ole toivomassa.
En ole itse koko kaverilahjaideaa oikein ymmärtänyt, eikä meillä aina sellaisia ole ollutkaan- joskin jonkinlaisen kompromissin olen asiassa tehnyt- sillä lapset itse ovat kovasti sellaisia kavereilleen halunneet antaa. Mutta ihan sille pussi kouraan kun poistuu-linjalle en ole lähtenyt.

Minusta nuo kaverilahjat voi kyllä unohtaa. Etenkin jos itse päivänsankari ei sellaisia ole toivomassa.
En ole itse koko kaverilahjaideaa oikein ymmärtänyt, eikä meillä aina sellaisia ole ollutkaan- joskin jonkinlaisen kompromissin olen asiassa tehnyt- sillä lapset itse ovat kovasti sellaisia kavereilleen halunneet antaa. Mutta ihan sille pussi kouraan kun poistuu-linjalle en ole lähtenyt.

Joo, mustakin nuo kaverilahjat ovat ihan hölmön hommaa. En aikonut missään nimessä niitä edes hankkia, kunhan kyselin mielipiteitä. ;)

Yhteistyössä