synnytysvalmennuksesta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen kätilöopiskelija ja menossa pitämään synnytysvalmennusta. Aiheena kyseisessä valmennuskerrassa on loppuraskaus, synnytys ja lapsivuodeaika. Mitä asioita eritoten halusit valmennuksessa kuulla näistä asioista? Oliko jotain minkä olisit halunnut jättää silloin kuulematta? Jäikö jotain selkeästi puuttumaan? Yleisesti toivoisin saavani mielipiteitä synnytysvalmennuksista, joissa olette itse olleet. Kiitos.

Kannattaa neuvoa, että jos lievät supistukset eivät edistä synnytystä tehokkaasti, mutta ovat kuitenkin sen verran kivuilaita että estävät äitiä nukkumasta -ja jos kätilöt eivät katso aiheelliseksi jouduttaa synnytystä nopeammin- niin tulevan äidin olisi hyvä muistaa pyytää kipulääkettä pystyäkseen nukkumaan, sillä voimia tarvitaan tulevaan synnytykseen. Minulle kävi juuri noin, että valvoin 2 vrk kipujen takia (olen muutenkin herkkäuninen aina ollut) ennenkuin synnytys lopulta käynnistettiin. Kyseessä oli siis esikoinen. Synnytyksen ja verenmenetyksen jälkeen olin 2 viikkoa puolikuollut....Uskon että niin ei olis käynyt, jos synnytystä olisi joudutettu aikaisemmin, ja jos olisin voinut nukkua...

No joku olis voinut ennakkoon sanoa että imettäminen tekee hemmetin kipeää, mutta vain hetken. Eli kannattaa purra vähän hammasta. Ja että suihkuun ei saa mennä ilman jotakuta joka nappaa kiinni jos pyörryt. Ja että synnytyksen jälkeen kannattaa ottaa ilolla vastaan kaikki laksatiivit mitä irti saa jotta maha ei jysähdä totaalijumiin.
Muuten sain tarpeelliset tiedot haalittua itselleni. En tosin tiedä kertoiko ne synnytysvalmennuksessa ne.