Synnytysvalmennukseen meneminen

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Käykö kaikki synnyttämään menevät synnytysvalmennuksessa? Kun ei millään pääsis sinne. Käydäänkö siellä läpi jotain sellaista tietoa mitä ei muualta saa?

Kyy
Esikoisesta kävin, tokasta en. Lähinnä siellä esitellään sairaalaa ja kerrotaan synnytyksen etenemisestä sekä mahdollisista kivunkievityksistä. Vähän voidaan harjoitella myös ponnistaankin.

esikoisesta kävin 10v sitten ja nyt kun 2v sitten sain lapsen niin eisanottu koko asiasta sanaakaan,lopulta kyselin etteikö semmoista enään ole niin tuumasi vain että se on niille ensisynnyttäjille tarkoitettu,eli eipä sitten menty

vieras
Raskaana olevalle se ei ole minun mielestä niin tärkeä, jos on vain vähäänkään lukenut asioista. Miehille se voi olla ainakin osa siitä aika tietoisku, koska ainakaan minun mies ei ottanut muualta selvää asiosta. Tietenkin niistä puhuttiin keskenämme, mutta ian ne menee paremmin perille, kun "ammatti-ihminen" sanoo ne.

en käynyt vaikka oli eka lapsi tulossa...kyselin ohjelmistoa neuvolassa ja en olisi saanut mitään sellaista informaatiota sieltä, mitä en jo tietäisi...kyllä siitä tapahtumasta selviää ilman valmennuksiakin, mutta onhan se hyvä tietysti, jos ei lainkaan tiedä, mitä synnytys ja sen jälkeinen aika tuo tullessaan =) Niin ja käytiin kuitenkin synnärillä tutustumassa...se kierros kaikkineen kesti n.1,5h ja siellä esiteltiin kaikki kivunlievitys vaihtoehdot, mihin ne tehoaa, miten käytetään ym ja kätilö (meillä mies) esitteli myös erilaisia synnytys asentoja...oli kieltämättä kovin koomisen näköistä kun mies siinä sängyllä jalat levällää ja muka ponnisteli :LOL:

Viiva
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
en käynyt vaikka oli eka lapsi tulossa...kyselin ohjelmistoa neuvolassa ja en olisi saanut mitään sellaista informaatiota sieltä, mitä en jo tietäisi...kyllä siitä tapahtumasta selviää ilman valmennuksiakin, mutta onhan se hyvä tietysti, jos ei lainkaan tiedä, mitä synnytys ja sen jälkeinen aika tuo tullessaan =)
Mut onneksi sä oot niin pro, ettet moista tarvitse!

Alkuperäinen kirjoittaja Viiva:
en käynyt vaikka oli eka lapsi tulossa...kyselin ohjelmistoa neuvolassa ja en olisi saanut mitään sellaista informaatiota sieltä, mitä en jo tietäisi...kyllä siitä tapahtumasta selviää ilman valmennuksiakin, mutta onhan se hyvä tietysti, jos ei lainkaan tiedä, mitä synnytys ja sen jälkeinen aika tuo tullessaan =)
Mut onneksi sä oot niin pro, ettet moista tarvitse!
tarkoititko pienellä piikittelynä vai?
Olin jo plussatestin tehtyäni ottanut niin paljon tietoa vastaan ja lukenut kaikenmaailman opuksia ja vieraillut kättärin sivustoilla...en kirjoittanut tuota leuhkiakseni, vaan todetakseni, että siellä valmennuksessa ei ole välttämättä sellaista tietoa tarjolla, mitä ei muualta löytäisi...eli sinne ei ole ehdoton pakko mennä ja ei tarvitse stressata jos ei aikataulut anna periksi sinne mennä :D

ittelleni se on tärkeä juttu, koska mulle parhaiten asiat jää päähän kun niistä keskustellaan ei niinkään lukemalla....ja saa siellä vähän vertaistukeakin.

ilmeisesti noi on kuitenkin aika vaihtelevia paikkakunnittain.

taitavat olla...ystäväni oli samaan aikaan raskaana kuin minäkin ja olisi ollut sama ryhmä...hän kävi siellä ja ei ollut kovin tyytyväinen, mutta vertaistuesta oli iloinen.

Mutta tämäkin asia on niin yksilöllinen, että jos se on itselle tärkeää ja tulee parempi mieli ajatellen synnytystä, niin ehdottomasti vain mukaan ryhmään...eihän se ole keneltäkään pois =)

taitavat olla...ystäväni oli samaan aikaan raskaana kuin minäkin ja olisi ollut sama ryhmä...hän kävi siellä ja ei ollut kovin tyytyväinen, mutta vertaistuesta oli iloinen.

Mutta tämäkin asia on niin yksilöllinen, että jos se on itselle tärkeää ja tulee parempi mieli ajatellen synnytystä, niin ehdottomasti vain mukaan ryhmään...eihän se ole keneltäkään pois =)

Joo tosta olen kyllä niin samaa mieltä. Tästä ei kannata ainakaan väitellä, koska monet kokee tän niin omalla tavallaan. Olen kiitollinen, että valmennusta on meille, jotka sitä koemme tarvitsevamme.

ihan niin...ja onneksi meillä täällä on ensisynnyttäjille valmennusta vaikka muille jakaa...tuolla jossain saavat itsekseen pohtia mitenköhän tässä nyt sitten tuleekaan toimia ja mitä sitten kun vauva syntyy, osaanko ja miten toimia silloin ja silloin :(

Itse suosittelen lämpimästi synnärillä käyntiä...tai ainakin meillä se oli tosi hyvä, kun näki tiloja ja hälveni sitten se mielikuva karusta sairaalahuoneesta :D

Yhteistyössä