Synnytystapa-arvioon itse pyytämällä?

Mulla oli tänään neuvolalääkäri, viikkoja 36+3. Ultran mukainen painoarvio oli 3 kiloa, ja lääkäri itse arvioi 3,5 kiloiseksi ja että varmaan reilu nelikiloinen tulee. Tiedän että voi heittää noi painoarviot paljonkin, mutta rupes nyt itteä aika paljon huolestuttamaan, itse olen kuitenkin todella pienikokoinen (150 cm pitkä) ja lapsen isä kuitenkin yli 180 pitkä. Vauvan reisiluumittakin vastas viikkoja 38+3 viikkoja. Lääkäri ei mitään kommentoinut mahtuuko vauva tulemaan, eikä edes kokeillut, vauvan sijainnin vaan tunnusteli. Mulla ois ens maanantaina neuvola, niin voikohan siellä pyytää pääsyä synnytystapa-arvioon ja kuinka helposti sinne pääsee?
 
++
oletko ensisynnyttäjä? mulla on kaksi lasta, molemmista pääsin kun itse ehdotin/vihjasin ja sanoin et vähä pelottaa. me ollaan miehen kaa samankokosia kuin te :)
esikoinen oli 4kg ja toinen vain 3700g vaikka lupailtiin taysin arvios et varmasti on isompi kuin esikoinen. ja esikoisesta tosiaan lupailtiin himpun verran päälle 3kg.
 
++
kyl mä uskon et pääsis, mä ainakin pääsin helposti ja toisellakin kerralla. toisesta päätettiin jo alkuraskaudes et se tehään jossain vaiheessa mut se kumminkin jäi niin viimetippaan että pääsin sairaalaan vasta 39+0 kun aikoja ei ollut aiemmin ja lapsi sitten syntyikin seuraavana yönä. että itse soittaisin jos mahdollista neuvolaasi asiasta ennen sitä maanantaita.
(treellä oli ainakin vaikeuksia päästä nopeasti.)
 
Mäkin mietin et pitäisköhän mun soittaa sinne neuvolaan jo tällä viikolla ja kysyä, kun maanantaina viikkoja kuitenkin se 37+2 ja sitten kauan kestää saada aika. Mä olen Helsingissä menossa synnyttää. Mun neuvolatäti kyl onneks on tosi mukava ja ymmärtäväinen, et täytyy toivoo et laittais sen lähetteen :)
 
vieras
Kannattaa ainakin soittaa neuvolaan ja kysyä :) Itse pyysin päästä, juurikin kun epäilin suurta kokoa. Terkka laittoi lähetteen eteenpäin ja sanoi, että polilla arvioivat sitten tarpeen. Ja pääsin. Jorviin tuli ainakin aika reilussa viikossa.
 
ensisynnyttäjänä kyllä varmaan pääset

mun esikko oli 3,7kg ( painoarvio 4,2kg)mutta synty 2 viikkoa etuajassa

tokassa pyysin useesti päästä painoarvioon mutta en päässyt sillä vauva meni keskikäyrän alapuolella ja tuntui pieneltä 3-3,5kg poika synty 2 viikkoa ennen la ja oli 4,140kg että pieni =)

kolmas oli taas pieni 3,2kg jota seurattiin tarkasti ettei kasva isoks

mutta nyt taas tää neljäs on iso rv 34 oli jo 3kg!! mutta onneksi pääsen 2 viikon välein tarkkailuun. toisin eivät ole halukkaita käynnistään että saa nähdä miten käy.
 

Yhteistyössä