synnytystapa-arvio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n 77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sama kiinnostaisi minuakin. Olen menossa Oulussa synnytystapa-arvioon esikoisen synnytyksessä sattuineiden juttujen vuoksi. Tutkitaan ettei ole rakenteellinen vika. Onko joku siis ollut tällaisen vuoksi synnytystapa-arviossa? Neuvolassa kun sanoivat että saatan joutua käymään useita kertoja lekurilla...

Oulusta en tiedä, mutta Kotkassa vuonna -98 itse kävin siinä ja ensin ultrattiin ja määritettiin tarkkaan vauvan koko, tehtiin sisätutkimus ja sen jälkeen lantio kuvattiin röntgenillä, josta lääkäri teki omat johtopäätöksensä. =)

Mulle tollanen synnytystapa-arvio on ihan kumma juttu...
Meillä vaan synnärillä ultratäti teki sisätutkimuksen josta sitten totesi, että minkä kokoinen kaveri sieltä mahtuu...
Täällä etelä-savossa ei olla puhuttu muusta kuin sisätutkimuksesta...
Yleensäkään en ymmärrä kun jotkut puhuu että on ollut jotain keskusteluja synnytystoivomuksista jne. Ei mulla vaan oo ollu...niistä tuli puhe sitten ku menin synnyttämään...hassua!

Porvoossa tehtiin vkolla 36 ja kuten aiemminkin mainittu, niin ultraus ja sisätutkimus.

Tosin joillakin voi kudokset olla tiukemmat etteivät veny, joten sitähän ei ihan synnytystapa-arvioinnissa kait voi niin määritellä, että miten antaa myöden vaikka tilaa olisi. Lisäksi miten lapsen pää on kun on laskeutumassa, niin sekin vaikuttaa miten synnytys etenee... Tositoimissahan se vasta sitten selviää.

Joka paikassa ei synnytystapa-arviota edes tehdä ellei neuvolalääkäri näe sille tarvetta. Mulla tehtiin lantion kuvaus kun lääkäri epäili ettei mahdu alakautta kuin todella pieni vauva. No nyt sitten kuitenkin kuvauksen perusteella selvis että mahtuu vaikka 4 kilonen :) eli ei se käsin kokeilukaan kaikkea sano.

Joo, mä toivoisin,että multa ultrattas lantionseutu, kun olen niin kaponen siitä kohtaa. Vaikka tiedän kyllä sen, että kaponen lantio ei välttämättä sitä tarkoita, ettei vauva mahdu tulemaan. Se vaan kovasti helpottaisi mieltä. Kooltani, kun olen 153cm ja painoa ennen raskautta oli 42kg.

Yhteistyössä