Synnytystä ennakoivia merkkejä?

limatulppa irtoilee joko kokonaisena tai vuotona. Mulla vuotona yleensä ja nytkin. Supistuksia alkaa tulla useimmin. Vauva laskeutuu ja kiinnittyy, alapään vihlonta lisääntyy, hengitys helpottuu kun vauva menee alemmas. Kohdunsuu mulla auennut jo n. 3 cm. Pehmeä. Uudelleensynnyttäjällä voi olla auki kuukaudenkin jokusen sentin. Odotan kolmatta.

Tilanne tällainen rv 37+2 tänään :heart:
 
Koitin kysellä samaa tuolla "synnytys-puolella" mutta aikas vähän on tullu vastauksia. Siellä kuitenkin moni mainitsi sen (kaunistelematta sanoen) tyhjennyskakan:)

Itselläni oli esikoisesta sormelle auki jo rv36+jotain, ja nyt menossa 37+5: kohdunsuu vielä kiinni, mutta kohdunkaulan pituus 2cm ja pehmeä sekä joustava..
Limatulppa taisi esikoisesta tulla pikkuhiljaa, mut muita erityisiä merkkejä ei ollut. Limatulppa alkoi tulla sillon n. 36+jotain kun kohdunsuukin alkoi aueta.
Neiti syntyi kuitenkin vasta 40+5.
Hiukan enne (siis esim 1h ennen) kun vedet meni, niin maha riipahti todella(!!!) alas, vaikka oli laskeutunut jo aiemmin, ja kiinnittynytkin.

miekin jään odottelemaan tähän lisää vastauksia:)
 
Mä oon myös kuullu tuosta mahan veteläks menemisestä. Luonnon oma keino tyhjentää suoli ennen synnytystä.

Limatulppa mulla irtos esikosta kerralla sairaalassa n. 12h ennen syntymää.
Toisesta alko irtoamaan osia 1½vkoa ennen synnytystä.
 
B-7
Mulla 6 synnytystä takana,mutta 3 niistä käynnistetty.
Noi 3 jotka lähteneet omalla painollaan,jälkeenpäin oon huomannut että viimeisessä nlassa ollut rr hiukan kohonneena,just pari päivää ennen synnytystä.Kun normaalisti on luokkaa 100/50 niin ennen synnytystä ollut 120/70 paikkeilla.

Vatsan tyhjentymisen merkkinä lähestyvästä synnytyksestä oon myös kuullut,itsellä ei koskaan kuitenkaan toteutunut.

Mun sisko aina sanoo että synnyksen lähestymisen näkee nenästä :LOL: Synnyttäjän sieraimet kuulemma levii,ikäänkuin enempi happea saaviksi.Juuri ennen synnytyksen käynnistymistä.
Ja samainen sisko sanoo aina nähneensä mun raskauden alkaneen,silmistä :LOL: Kuulemma heti tulee sellainen "sisäänpäin"kääntynyt katse,vetiset silmät...
Aiheen ohi mutta kuitenkin!
 
Mulla esikoisesta alkoi juuri tuo vessassa ramppaaminen (tuli myös suppareita). Siis molemman hädän puolesta. Mulla limatulppa alkoi irtoamaan vasta sitten, kun supistukset oli semmoisia, että tajusin sen olevan nyt SITÄ. Oikeestaan muuta merkkiä ei ollutkaan. Olin itse vielä elämäni kunnossa sinä päivänä, kun synnytys käynnistyi, kävin torilla ja kannoin kilotolkulla kasviksia kotiin. Samana päivänä alkoi supistukset, joista arvasin homman alkaneen. Sit alkoi vatsantyhjennys ja limatulppa irrota. Sen jälkeen olikin jo menoa synnärille.
 
mulla esikoisesta ei tullut muita merkkejä kun supistukset rv 40+6 ja 8h sen jälkeen tyttö syntyi..suoli tyhjeni sen jälkeen kun supistukset oli jo alkaneet..limatulppaa en huomannut tulevan missään vaiheessa.

kakkosesta sama homma..supistukset oli jo alkaneet ja sitten alkoi suoli tyhjetä ja limatulppa tuli lähes kokonaisena lönttinä..tämä rv 39+3..muita ennakoivia merkkejä ei ollut.

kolmonen syntyi rv 37+0 ja muutamia päiviä enne synnytystä oli alaselkä kipeä, menkkamaista vihlontaa alaselässä ja yhtäkkiä hävis kaikki liitoskivut joista olin kärsinyt rv 18+ asti.. synnytys alkoi ihan yhtäkkiä aamulla tosi kipeillä supistuksilla joita tuli heti 1min välein.
 
Mulla tuli kaksi päivää ennen synnytystä verta varmaan joku desi, siis kerralla! :eek: sanoivat naistenklinikalla, että kyse olisi limatulpasta :/
kivuliaita suppareita tuli varmaan jonkun viikon verran..pariin otteeseen tulivat niin tiheästi ja säännölliseti, että luultiin sen olevan jo "sitä"..

mutta siis siitä kun vatta tyhjeni totaalisesti, meni joku vuorokausi niin se synnytys alkoi sitten oikeasti.. eli olisikohan se varma merkki lähentyvästä synnytyksestä sitten juurikin se suolen tyhjentyminen.. :whistle:
 

Yhteistyössä