synnytyssupistus tuntuu tältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain

Vieras
olisin halunnut, että joku olisi kuvaillut synnytyssupistuksen minulle raskausaikana näin. eli nyt kun olen sen itse kokenut, osaan kertoa muille miltä se tuntui. synnytyssupistus ALKAA ja PÄÄTTYY. selkeästi. alkaa ja aaltomaisesti kestää hetken ja päättyy. alkaa pienemmällä kivulla, keskivaiheilla on kivulias ja lopuksi kipu vähenee ja supistus päättyy.

minulla oli raskausaikana mahan kovettumista ja jomotusta ja kipuilua, ja usein pohdin että tältäkö se synnytyskipu tuntuu. epämääräistä kipuilua. mutta ei. oikea supistus siis alkaa ja päättyy selvästi.
ja ennen kuin ketään ehtii: supistuksia on erilaisia ja jokainen tuntee ne omalla tavallaan. kuvaamani supistuksen kuvauksen olisin itse halunnut raskausaikana tietää. ei muuta.

Mulla ekasta supparit noin kun ap kuvaili, mutta toinen lapsi syntyi ajassa 3h5min ja kolmas 2h40min ja ne supparit...pelkkää tulta ja tappuraa ei juurikaan välejä..mutta tehokkaita oli ;)
Ekasta tosin sain kipulääkityksiä, mutta seuraavat syntyivät melkein luomuna.

ja ennen kuin ketään ehtii: supistuksia on erilaisia ja jokainen tuntee ne omalla tavallaan. kuvaamani supistuksen kuvauksen olisin itse halunnut raskausaikana tietää. ei muuta.

Sirkka hoiii,lue loppuun!

samalla tavalla mulla supisteli.. lopuksi minuutin välein tuli supistukset. en ole kuullukkaan etttä jollain kestää supistus 4h putkeen??? ootko kuullut supistuskäyrästä, nousee ja laskee se käyrä supistuksen alkaessa ja päättyessä. kipu ei ollut mulla menkkakivun tyylistäkään vaan pistävää, niinkuin puukosta ois tullut vatsaan. tämän minäkin oisin halunnut kuulla ennen synnytystä koska lähdin aivan liian aikaisin sairaalaan. supistukset oli säännöllisiä mutta ei niillä kivuilla vielä mikään auennut..