synnytyspelkoa, kokemuksia?

täällä mennää rv 39+2 ja päivä päivältä alkaa synnytys pelottamaan yhä enempi. Synnytys oli jo käynnistyä reilu pariviikkoa sitten ja silloinpa ei oiskaan yhtään pelottanut, mutta nyt mitä lähemmäs h-hetkeä mennään niin sitä enempi mä alan panikoimaan. Onko muilla vastaavaa? meneekö pelko ohi, kun synnytys sitten lopulta käynnistyi?

Tämä on toinen lapseni ja ensimmäinen synnytys meni hyvin, ilman suurempia pelkoja ja murheita.. Nyt mä murehin ihan kaikkee mahollista mikä vaan vois mennä pieleen ja että mä kuolen synnytykseen ja lapset jää ilman äitiä :/ en tajua mistä kaikki tää pelko on alkanut hiipiä päähän. Varmaan osansa siihen tekee se, että paino arvio oli 37+6 jo 3,5kg niin nyt hirvittää miten tämä mahtuu ulos, kun ei merkkiäkään synnytyksestä :/

mutta ois kiva kuulla muitten kokemuksia synnytyspelosta ja miten siitä on selvinnyt?
 
mullaki nyt tullut toisen lapsen odotuksen aikana pelkoja.. ei ehkä tota kuolemaa niin vahvasti mut jännittää miten menee ku en enää haluis alatiesynnytystä ku se oli viimekski niin hankala etappi, jouduttiin avustaa imukupilla ja voimat ei riittäny jne.. ei siitä sen enempää mutta kyl käy synnytys mieles nyt useammin ku ekassa raskaudessa.
silloin kattelin vaan kaikenmaailman synnytys ohjelmia ihan ei mitään fiiliksiä ees käynykkään, nyt jotenki ahdistaa. että vaikka mulla ei varmastikkaan ollut mikään hirveän erikoinen synnytys takana, niin silti koen sen itte aika kauheana tapauksena. jokainen kuitenki saa itse määritellä oman maanpäällisen helvettinsä (varovaista naurua).

hirveen moni lähipiiristä on vaan ollut alunperin sitä mieltä et miksei tehty sektiota siis suunniteltua sellasta, ja tottahan se oli et oli vaikeuksia saada se lapsi ulos alakautta ku ei meinannu mahtua. jotenki ei jaksais viedä asiaa eteenpäin ku tuntuu ettei näitä asioita oteta vakavasti. en tiedä taidan olla liian vässykkä ! olis kyl kiva itekki lukea kokemuksista.
 

Yhteistyössä