P
peipponen
Vieras
Viittaan tällä aloituksella jo käytyyn keskusteluun ison vauvan synnyttämisestä. Minun mielestäni ei saa "vähätellä" tyyliin-ei solisluunmurtuma kovin paha juttu (joku oli kommentoinut)ole.. koska pahempiakin vaurioita tulee ja komplikaatioita tapahtuu. Ylipäätään miksi pitää ottaa riskiä , jos tiedetään, että lapsi on iso jne.? Miksi riskejä aina vähätellään? Ja komplikaatioiden sattuessa vaan todetaan, että loppu hyvin kaikki hyvin, eikä kukaan oikein ota kantaa/vastuuta asioista? Minun mielestäni synnytyksen aiheuttamia komlikaatioita vähätellään ja todetaan, että näitä nyt vain sattuu jne. Onko koskaan vaivauduttu tutkimaan esim. sitä, että kuinka monesti äiti on sanonut toista ja lääkärit toista? En usko, että äidit huvikseen pelkäävät ison lapsen synnyttämistä. Pelkästään iso koko tuskin aina ratkaisee, mutta miksi silloinkaan ei vielä uskota, jos esim. aiempi/aiemmat synnytyksissä on ollut lapsen koon vuoksi ongelmia? Eikö äidin toipumisella jälkikäteen sekä fyysisesti ja henkisesti olekaan vaikutusta? (esim. suuret verenvuodot, lapsen "juuttuminen" kiinni jne.)
Ja ennenkaikkea, kuinka voin etukäteen kysyä sairaalassa kuka ottaa vastuun seuraavasta synnytyksestä, jos itse aiempiin kokemuksiin vedoten jään vaille vaikka käynnistystä tarpeeksi ajoissa(ettei lapsi kasvaisi)ja komplikaatioita tulee vain siksi, ettei lääkäri uskonut kokemusta vaan itseään? Eivätkö lääkärit ole vastuussa määräyksistään? Voiko potilaspapereihin vaatia laitettavaksi oma mielipide?
Haluaisin tästä asiallista keskustelua ja mielipiteitä.
Ja ennenkaikkea, kuinka voin etukäteen kysyä sairaalassa kuka ottaa vastuun seuraavasta synnytyksestä, jos itse aiempiin kokemuksiin vedoten jään vaille vaikka käynnistystä tarpeeksi ajoissa(ettei lapsi kasvaisi)ja komplikaatioita tulee vain siksi, ettei lääkäri uskonut kokemusta vaan itseään? Eivätkö lääkärit ole vastuussa määräyksistään? Voiko potilaspapereihin vaatia laitettavaksi oma mielipide?
Haluaisin tästä asiallista keskustelua ja mielipiteitä.