synnytyskipu pepussa

Noin 2 kk sitten synnytin esikoisen ja täytyy sanoa, että oli todella kipeä kokemus. Kaikki suoistukset tuntui pepussa, aivan kuin vauva olisi olut tulossa väärästä paikasta ulos. Kipu oli alusta asti peppupuolella eikä siihen auttanut epiduraali kuin hetken. Ainoastaan spinaalipuudutuksesta oli apua. Ponnistaminen täyttä tuskaa kun peppuun sattui. Onko muita jotka kokeneet tälläista kipua synnytyksessä ja onko se normaalia. Ja onko toisen lapsen kanssa sattunut samaan paikkaan?

tinu
Mulla tuntui ekassa synnytyksessä kipua takapuolella vasta synnytyksen jälkeen (ja tässä toisessa raskaudessa tuntuu nyt jo odotusaikanakin). Mulla syy oli juurikin häntäluu, joka on jotenkin siellä kanavan reunalla... Ei murtunut, mutta hermot puristuvat, jolloin tulee kova kipukin.
Itse sain avun vaivaan osteopaatilta, joka vapautti puristuksiin jääneet hermot (kipulääkkeistä ei ollut muuta hyötyä kuin että turruttivat kivun... ja järjenjuoksun...)

Mulla oli armoton tunne että pitää päästä kakalle. sanoin kätilölle monta kertaa että nyt pitää päästä vessaan mutta kipuja ei tuntunut, onneksi. mutta ei ollut mukavaa kauhea paineentunne pepussa. :x

krisse-80
Täällähän on kohtalotoveri!!! Mulla mys tuntui pepussa ja epiduraali ei todella auttanut mitään, vaan viimiset supparit oli niin kovia, että mulla puutui koko kroppa siitä kivusta pääsät varpaisiin! \|O Olin siis tipassa vielä ja suppareta 6 kymmenne minuuttiin... :kieh:

Epiduraali puuduti kyllä mahan päältä ja reisiä, muttei nuo supparit lientyneet oikein yhtään. Että olipa kiva synnytys juu. Onneksi oli tosi nopee myös! :whistle:

Kuin olisin itse kirjoittanut. Pepussa juuri tuntui ja ajattelin koko ajan, että sieltäkö se vauva tulee... Ponnistus oli hieman hankalaa ja kivuliasta juuri sen takia kun tuntui ns. väärässä paikassa. Tosin kätilö sanoi, että työnnä kuin isoa kakkaa... :D

No loppujen lopuksi tuli sitten 3. asteen repeämä peräaukkoon asti... :/

Yhteistyössä