Synnytyskertomuksesta kopsattu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
...Rakkolamboo tiukasti kiinni isthmisellä aluella. Rakkolamboon irrotus ja alas painanta. Isthminen alue ohut ja rakkolamboon irrotuksen yhteydessä hiukan repeää.....-----

...Isthminen haava-alue ohuehko ja tehdään haavan alaosaan resektio, Minkä jälkeen alaosa jää noin 4mm paksuiseksi. Isthminen haava ommellaan kahdessa kerroksessa: ristipistoknopein jatkuvalla ompeleella. Hemostaasi jää hyväksi. Parantunut hyvin. Jälkitarkastus omassa neuvolassa..
Tässä siis 4v takaisen sektion kulku...
Tuollon lääkäri sanoi että kaksi vuotta pitää olla väliä seuraavaan raskauteen.. Nyt kuitenkin toinen lääkäri sanoi että oli lukenut papereista että kohtu on niin ohut, että riskit on todella suuret.... :(
Miten te lukisitte tuota?? :(

Itselleni tehtiin sektio pari vuotta sitten, eka lapsi. lääkäri ei sanonut mitään et millon saa alkaa uutta tekeen, vai et saako ollenkaan... eikä synnytyskertomuksessa lukenut noin tarkkaa tekstiä.

sinun kannattaa käydä nyt vielä gynekologilla, ennenkuin suunnittelet seuraavaa raskautta. sektioita on ilmeisesti takana enemmänkin kuin tuo yksi, kun rakkoliuska oli kiinnikkeinen ja istminen alue ohutta.

Vaikea tuosta on päätellä kuinka ohut se kohtu on sitten loppujen lopuksi, eikä sitä voi kukaan sanoa täysin varmaksi miten kestää. Eikä varmaan oikein sitäkään koska olisi paksumpi vai onko ikinä...

Mulla kävi niin, että eka lapsi leikattiin ja kohtu oli myös joiltakin kohdin ohut. Kukaan ei kuitenkaan muistanut sitä mulle kertoa. Parin vuoden päästä olin taas sektiossa ja selvisi, että kohtu ei välttämättä olisi kestänyt loppuun saakka (leikattiin rv 37+2) ja jos olisi esim. käynnistetty niin ei varmaankaan olisi kestänyt. Mut leikattiin raskausmyrkytyksen vuoksi ettei sitä kohdun ohuutta kukaan siinä ajatellut. Mulle kävi hyvin ja kohtu kesti sen aikaa mitä tarvitsi. Kolmatta en lähtisi enää yrittämään. Riski sen kohdun repeämiseen olisi liian suuri nyt ja tulevaisuudessakin. Mulla ei ole kun ne kaksi raskautta, joten varmaankin jotain rakeenteellista heikkoutta muuten eikä niinkään rasituksesta johtuvaa.

ok.. Jotenki oon koko ajan ajatellu et saatais vielä se yksi lapsi, kerta sanottin että 2 vuotta väliä, ja sit vaan seurattas tarkemmin.. en tiiä uskaltaako sitä nyt sitte..... :( :(

Yhteistyössä