synnytys lähestyy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuntemuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuntemuksia

Vieras
Hei!

Minkälaisia fyysisiä tuntemuksia teillä on ollut muutama päivä ennen synnytystä ja mistä olette tienneet, että synnytys lähestyy? Minulla on laskettuun aikaan viisi päivää ja välillä tuntuu omituista vihlontaa alapäässä. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Luulisin, että tuo vihlonta liittyy jotenkin lähestyvään synnytykseen. Kuitenkaan se ei ilmeisesti ole supistus...luulisin, koska maha tuntuu pehmeälle. Tähän mennessä supistukset ovat olleen kivuttomia. Kiitos jo etukäteen!

Heippa vaan ja voimia loppumetreille. Meidän esikoinen syntyi 07.01.2002 ja silloin lähestyvän synnytyksen tuntemuksia oli nimenomaan alapään vihlominen ja silloin istuin ison tyynyn päällä; muutenkin levottomuus ja myös unettomuus. Myös sellainen oire tuli, että mulla oli pakonomainen tarve laittaa koko talo valmiiksi viimeistä nurkkaa myöten ja jynssäsin uunin puhtaaksi vielä viimeisilläni...on kuulemma normaali pesänrakennusvietti. Kyllä sen nainen vaan jotenkin aavistaa...luonto hoitaa oman osuutensa.

Sain ensimmäisen lapseni heinäkuussa ja voin sanoa kokemuksesta,että tulet tuntemaan milloin supistus tulee.Itselläni alkoivat supistukset 2 päivää ennen synnytystä ja tulivat hieman epäsäännöllisesti 5-10 minuutin välein.Mutta oli kyllä todella pitkät 2 päivää,koska minulla supistukset olivat todella kivuliaita ja tulivat noinkin usein.Synnytyspäivän aamuna menivät sitten lapsivedet ja synnytys kesti kokonaisuudessaan melkein 21 h.Olin lopussa aivan loppu,mutta kummasti, kun tuon pienen käärön näki isän kanssa ensimmäisen kerran ja sain sen vatsani päälle,niin väsymys unohtui.Eli lopussa sinut kyllä palkitaan maailman parhaalla lahjalla minkä vain voit saada.

Täällä kans jännitys tiivistyy, maha roikkuu jo matalalla, kivuliaita supistuksia ei vielä onneksi oo, mutta ruuvimeisselin vihlontaa levossa ja liikkeessä sekä liitoskipuja, niin että ylös ei meinaa sängystä päästä.
Rv 38+3. Huomenna lääkäri, onneksi!
Mies on työmatkalla ja tulee vasta maanantaina. Uni ei tuu kun tarkkailen tuntemuksia ja pelon sekaisin tuntein yritän pitää jalkoja pystyssä ja levätä (jalat ristissä. ) Että ennen maanantaita mitään ei tapahtus. Miten on millä viikoilla muiden lapset on syntyneet?... (tiedän että se on noin +/- 5pvää LA:sta, mutta silti... miten on käynyt?

-jännäri rv 38+3

Käyn välillä lueskelemassa juttuja tälläkin puolella, joten ajattelin vastailla muutamaan juttuun. Mulle poika syntyi 41+4. Edellisenä päivänä oli yliaikakontrolli, josta passitettiin kotiin. Kalvot ois voinu siellä jo puhkasta, mutta lekuri oli sitä mieltä, että kyllä se vuorokauden sisään sieltä syntyy. Oikeessahan se oli! Käski kävelemään vaan paljon ja niinhän me sitte miehen kanssa käveltiin sairaalalta mun vanhemmille noin 2,5 kilsaa. Siellä alkoki sitte supistelemaan, mutta illan tullen ne alko vähenemään ja sitte loppu hetkex kokonaan. Porukoilla supisteli viiden minuutin välein. Taas tultiin pettyneinä kotiin, että ei se sieltä vieläkään syntyny, kunnes supistukset starttas uudelleen kymmenen aikaan ensin 10 minuutin välein, sitte 5 minuutin ja lopulta parin minuutin välein. Meinattiin kuitenki, että mennään nukkumaan, ku ei se sieltä kuitenkaan tuu! Yhen aikoihin yöllä lähettiin sairaalaan, kun päätin etten enää kotona oo ja sairaalalta en enää kotiin palaa muuta ku vauvan kanssa. Poika synty 12.56 kiireellisellä sectiolla, kun en auennu ku 4 senttiä ja leikkauksessa todettiin ahdas lantion joku ylämitta (?). Sain maailman ihanimman pojan!
Onnea synnytykseen! Mulla ei ollu mitään etukäteis tuntemuksia, mutta ne oikeet supistukset kyllä sitte tuntee ja tunnistaa!