Synnytys käynnistymässä rv 37+4???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön taina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön taina

Vieras
Olin tänään lääkärintarkastuksessa, jossa lääkäri teki aika kovakouraiselta tuntuneen sisätutkimuksen.

Mulla ei ole supistellut raskauden aikana, mutta tänään on ja jo monta tuntia. Supistuksia tulee aina silloin tällöin, tuntuvat lähinnä selässä ja aivan alavatsalla painontunteena. Kohdunsuu oli auki ja kohdunkaula 1cm.

Vauva on myös ollut jotenkin holtiton, pitäisikö vauvan olla ennemminkin hissukseen, kun synnytys käynnistyy? Vauva on siis asettunut alas.

Supistukset eivät kuitenkaan ole voimistuneet, mutta tulevat suht säännöllisesti n. 5-15min välein, voiko synnytys alkaa näin pikkuhiljaa vai pitäisikö supistusten vähitellen jo voimistua? Lääkärintarkastus oli klo 12 ja oikeastaan siitä lähtien ollut supistuksia.

Koita nyt illalla levätä ja kerätä voimia. Saattaa tulla yöllä lähtö synnytykseen tai sitten supistukset loppuvat pikku hiljaa ja synnytät vasta muutaman viikon päästä...

Mulla ollu monenmoista lääkäriä ja ei mitään supistuksia niistä ikinä. Vauvelit vaan tyytyväisinä lepäilleet kohdussa reilusti yli lasketun ajan.
Mutta kuulostaa jo lupaavalta tuo sun tilanne :)

On hyvinkin mahdollista, että supistukset tuosta vielä laantuvat, varsinkin, jos eivät ole yhtään muuttuneet voimakkaammiksi tai säännöllisemmiksi. On ihan normaalia, että loppuraskaudessa varsinkin lääkärintarkastus aiheuttaa supistuksia pidemmänkin aikaa. Lepäilet vaan tai lähinnä oleilet normaalisti. :)

Voihan se olla lähtö tulossa, mulla alkoi lääkärin tarkastuksen jälkeen myös supistamaan, ihan kunnolla. mutta loppuivat yön aikana ja poju syntyi vasta vajaan kahden viikon päästä. että ei auta kun odottaa ja katsella :D

mulla on ollut tuollaista jo yli viikon verran. ja aina ne supistukset vaimenevat yötä kohden. nyt rv 36+6. eli voipi olla että sulle tulee lähtö, tai sitten ei. mullakin on kohdunsuu auennut ja -kaula lyhentynyt, mutta lääkäri vain sanoi (jo viikko sitten) että voi syntyä huomenna tai neljän viikon päästä.

no mitää hätää ei ainakaa lapsella o vaik syntyiski...mun esikoinen synty 37+4 ja ihan terve vajaa 6v nykyää eikä synnyttyään mihinkää happikaappii tmv joutunu!!

Voi teitä onnellisia!
Mulla ei tuu enää ees supistuksia, niitä oli vielä kolmisen viikkoa sitten aika säännöllisestikin, mutta nyt ei kerrassaan mitään.
Laskettu aikakin meni jo pari päivää sitten, huoh...

Onnea synnytykseen, se on varmasti teilläkin jo lähempänä kuin minulla!

Voi teitä onnellisia!
Mulla ei tuu enää ees supistuksia, niitä oli vielä kolmisen viikkoa sitten aika säännöllisestikin, mutta nyt ei kerrassaan mitään.
Laskettu aikakin meni jo pari päivää sitten, huoh...

Onnea synnytykseen, se on varmasti teilläkin jo lähempänä kuin minulla!

Sama täällä, rv 41 huomenna. Supisteli tänään ihan mukavasti, vaan ei tarpeeksi. Hermot meneeeeeeee!

Täällä kanssa ollut illan aikana ihan napakoita polttoja. Nyt rv:llä 38+1 menossa. Limatulppaa irtosi ekan kerran jo kuukausi sitten että siitä ei voi kyllä päätellä oikein mitään. Tosin eilen tuli veristä limaa, että josko se jotain merkkaisi.

Yhteistyössä