Synnytys Jorvissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piia

Vieras
Laittakaas kokemuksia Jorvissa synnyttämisestä.
Pääsitkö ammeeseen, yksi siellä kai on?

Saitko itse valita synnytysasennon? Onko kukaan synnyttänyt siellä kontillaan säkkituoliin tms. nojaten.

Synnytys edessä. Edellinen oli naikkarilla, jossa pukersin jakkaralla. Nyt tuntuisi luonnollisemmalta olla juurikin päinvastaisessa asennossa. Mutta kukapa sitä tietää etukäteen, miten ja missä asennossa se lapsi ulos tulee...

Muitakin kokemuksia mielelläni lukisin.

Kiitos.

En päässyt ammeeseen, ei olisi ehtinyt. Suihkussa sai olla ponnistusvaiheeseen asti. Ilmoitin yksioikoisesti kätilölle, että sängyssä en synnytä, joten hän haki jakkaran enempiä kyselemättä ja se oli hyvä.

Kaikin puolin erittäin positiivinen kokemus sekä synnytys ja sen hoitanut kätilö sekä lapsivuodeosaston työntekijät.

Alkuperäinen kirjoittaja Piia:
Laittakaas kokemuksia Jorvissa synnyttämisestä.
Pääsitkö ammeeseen, yksi siellä kai on?

Saitko itse valita synnytysasennon? Onko kukaan synnyttänyt siellä kontillaan säkkituoliin tms. nojaten.

Synnytys edessä. Edellinen oli naikkarilla, jossa pukersin jakkaralla. Nyt tuntuisi luonnollisemmalta olla juurikin päinvastaisessa asennossa. Mutta kukapa sitä tietää etukäteen, miten ja missä asennossa se lapsi ulos tulee...

Muitakin kokemuksia mielelläni lukisin.

Kiitos.

Heips!
No mä olen 2 lasta jorvissa synnyttänyt. Eka meni ihmetellessä ja mun käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, kun oli tuo raskausmyrkytys. Et silloin menin ihan kätilön opastuksella, ilokaasulla, epiduraalilla ja synnytin sängyssä, siinä"normi" asennossa.
Toisesta meni ammeeseen. EI sopinut mulle yhtään! Räjähdin siellä niin nopsaan auki, et olinkohan siellä joku puolituntia... tokankin synnäsin samassa asennossa.
En itse osannut kysyä ja pyytää muuta synnytysasentoa. Eikä kukaan mulle ainakaan mitää ehdotellut:( Jos kolmannen viel saan niin luulen et sen koitan päkertää jollain muulla tavalla...

Mä olen kolme lasta synnyttänyt Jorvissa ja pelkästää on hyviä kokemuksia. Hyvin kuuntelivat minun toiveita ja sain toimia omien tuntemusten mukaan. Ammettakin kokeilin mutta en tykännyt, viihdyin paremmin suihkussa. Viimeisen ponnistin konttausasennossa.

Mä synnytin kans Jorvissa. Ammeeseen pääsin mutta en siellä tykännyt olla. Porukka oli mukavaa ja tosi herkästi ehdottelivat eri vaihtoehtoja missä vois olla jne. Opiskelija oli myös paikalla mikä sinällään oli ihan kiva kun tuo ukko ei päässy mukaan ku loppurytinöihin. Oli kiva sitten sen kans jutella siinä supistusten välillä ja tuntui kivalta että siinä joku on kun oli kuitenkin mulla ekasta synnytyksestä kyse.

Mä synnytin sängyssä. Taisin hetken aikaa ponnistaa kyljellään mutta siitä ei tullu kyllä yhtään mitään joten ihan "perinteisellä" mentiin sitten. Yhtään negatiivista asiaa en kyllä Jorvista keksi, kaikki toimi tosi hienosti. Ja synnytyksen jälkeen tarjoiltiin mahtavat ruuat tuoreille vanhemmilla :)

Jälkeenpäin kieltämättä kätilön sukunimi herätti hilpeyttä.. Se siinä synnärille mennessä meni kokonaan ohi kun esittäyty, sattuneesta syystä oli huomio jossain muualla. Kotiin ku tultiin niin luin tytön syntymätodistusta ja alareunassa lukee että Kätilö Känninen :D

Minullekin kätilö ehdotti jakkaralla ponnisamista, liekö tiennyt, että isohko lapsi tulossa. Itse en olisi mitään asentoja osannut pyytää. Nyt tietysti synnytys pyörii päässä, joten kaikenlaista sitä miettii.
Jorvi on nyt lähempänä, joten sen takia sinne. Eiköhän ne jokapaikassa osaa asiansa :)

Yhteistyössä