Synnytys ja peräpukamat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eijaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eijaksa

Vieras
Kuinka pian synnytyksen jälkeen teiltä on peräpukamat hävinneet? Ja ovatko pahentuneet vielä synnytyksen aikoihin vai olisiko helpotusta mahdollisesti jo luvassa.

Viimeisimmästä tuli todella kurjat pukamat.
En pystynyt makaamaan taikka seisomaan ilman kipua.

Itkua vääntäen soitin synnärille josko sieltä saisi apua, mutta ei "mullakin oli synnytyksen jälkeen pukamia, kyllä ne siitä paranee suihkuttele, ilmakylpyä ja apteeksita käsikaupasta pukama voiteita"

Mutta prkl kun ne ei auttanut. Neuvolan täti onneksi oli ymmärtäväisempi ja keskusteli neuvolalääkärin kanssa joka kirjoitti reseptillä pukama lääkkeet, ne auttoi.

Tässä tapauksessa pukamat tuli heti synnytyksen jälkeen ja siinä vaiheessa kun olin ollut vuorokauden kotona paheni.

Kuinka kauan sulla on synnytyksestä? Oletko koittanut noita apteekin reseptittömiä pukana voiteita/puikkoja? Juothan tarpeeksi ja syöt kuitupitoista ruokaa?

Viimeisimmästä tuli todella kurjat pukamat.
En pystynyt makaamaan taikka seisomaan ilman kipua.

Itkua vääntäen soitin synnärille josko sieltä saisi apua, mutta ei "mullakin oli synnytyksen jälkeen pukamia, kyllä ne siitä paranee suihkuttele, ilmakylpyä ja apteeksita käsikaupasta pukama voiteita"

Mutta prkl kun ne ei auttanut. Neuvolan täti onneksi oli ymmärtäväisempi ja keskusteli neuvolalääkärin kanssa joka kirjoitti reseptillä pukama lääkkeet, ne auttoi.

Tässä tapauksessa pukamat tuli heti synnytyksen jälkeen ja siinä vaiheessa kun olin ollut vuorokauden kotona paheni.

Kuinka kauan sulla on synnytyksestä? Oletko koittanut noita apteekin reseptittömiä pukana voiteita/puikkoja? Juothan tarpeeksi ja syöt kuitupitoista ruokaa?

Ei kun synnytys on vasta edessäpäin, toivon mukaan lähiviikkoina, mutta pukamista on siis kärsitty jo viimeiset 2kk. Lasken täällä siis epätoivoisena päiviä, milloin pääsisin näistä eroon :D
Ja joo, kaikki on kokeiltu, niin vedet, kuidut kuin apteekin voiteet, istumisen välttelyt, suihkut yms. mutta mistään ei ole apua.

Mutta ei siis ole näköjään ole mikään "sääntö", että synnytyksen jälkeen tilanne helpottaisi, elättelin toiveita, että tilanne helpottaisi heti, kun vauva saadaan ulos ja verenkierto helpottuu... ilmeisesti turha toivo :D

mulla oli kans raskaana 1 pieni pukama, mikä ei sinänsä aiheuttanu mitään vaivaa. mutta ootas vaan ku oli synnytys ohi ja siellä oliki sen yhen lisäks toinen, ja molemmat ulkona. kärsin niin jumalattomasta kivusta kotona kun päästiin sairaalasta, ei pystyny istuu, makaa tai kääntyä sängyssä ilman että tuli kyyneleet silmiin. aluks en pystyny ees kattoa niitä kun ällötti enkä tehny mitään hoitoakaan niille, mut sitku kivut pikkasen lievitti, niin istuin aina suihkussa ollessa ämpärissä jossa oli lämmintä vettä, sitte laitoin semmosta puuduttavaa voidetta niihin ja jossain vaiheessa aloin työntää niitä takas sisälle, ja nyt ei oo enää pukamista tietoakaan, luojan kiitos :) tosi ikävä vaiva. se oli pahempaa kun itse synnytys x10.

mulla oli kans raskaana 1 pieni pukama, mikä ei sinänsä aiheuttanu mitään vaivaa. mutta ootas vaan ku oli synnytys ohi ja siellä oliki sen yhen lisäks toinen, ja molemmat ulkona. kärsin niin jumalattomasta kivusta kotona kun päästiin sairaalasta, ei pystyny istuu, makaa tai kääntyä sängyssä ilman että tuli kyyneleet silmiin. aluks en pystyny ees kattoa niitä kun ällötti enkä tehny mitään hoitoakaan niille, mut sitku kivut pikkasen lievitti, niin istuin aina suihkussa ollessa ämpärissä jossa oli lämmintä vettä, sitte laitoin semmosta puuduttavaa voidetta niihin ja jossain vaiheessa aloin työntää niitä takas sisälle, ja nyt ei oo enää pukamista tietoakaan, luojan kiitos :) tosi ikävä vaiva. se oli pahempaa kun itse synnytys x10.
Voi ei, kuulostaa kauhealta. En tajua, mistä olin saanut päähäni, että tämä vaiva jäisi sinne synnytyslaitokselle. Mutta joo, ilmeisesti ihan turha toivo.

Panempa paremmaksi.. Synnytksestä 6kk ja edelleen on pukamat :D Tosin eivät ole olleet kivuliaat koskaan ja tulivat jo joskus rv 20.. Eipä auttanut puikot eikä sisään survominenkaan, ne vaan hitaasti aina pullahtaa takaisin. Empä ole jaksanut asiasta stressata. Oireisiinhan kuuluu kutiaminen, jota mulla ei sitäkään ole ollut, mutta puikot sai kauhean kutinan aikaan :)

turha toivo :D
Mulla yli 2v synnytyksestä ja pukamat vaivaa, enemmän ja vähemmän.
Apteekin voiteet kyllä auttaa ja joskus ovat pitkäänkin poissa, mutta sitten taas tulee näitä ulkoisia.
Ja Verta tulee kun kakkosella käy..
Kauhulla vaan odotan synnytyksen jälkeistä aikaa tällä kertaa. Viimeks oli vessassa käynti niin tuskaa, ettei sitä voi edes verrata synnytykseen. Itku tuli ja pakko oli kirota ja huutaa.
Vieläkin saa välillä vedet silmissä kakkaa pakertaa, ei kiva..

Panempa paremmaksi.. Synnytksestä 6kk ja edelleen on pukamat :D Tosin eivät ole olleet kivuliaat koskaan ja tulivat jo joskus rv 20.. Eipä auttanut puikot eikä sisään survominenkaan, ne vaan hitaasti aina pullahtaa takaisin. Empä ole jaksanut asiasta stressata. Oireisiinhan kuuluu kutiaminen, jota mulla ei sitäkään ole ollut, mutta puikot sai kauhean kutinan aikaan :)

mulla sama juttu. pukamat on ja pysyy..muutoin ei ole vaivaa paitsi silloin ku tulee kova paska niin alan kirkumaaaaan sitä kipua..

Uusimmat

Yhteistyössä