E
Eijaksa
Vieras
Kuinka pian synnytyksen jälkeen teiltä on peräpukamat hävinneet? Ja ovatko pahentuneet vielä synnytyksen aikoihin vai olisiko helpotusta mahdollisesti jo luvassa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Viimeisimmästä tuli todella kurjat pukamat.
En pystynyt makaamaan taikka seisomaan ilman kipua.
Itkua vääntäen soitin synnärille josko sieltä saisi apua, mutta ei "mullakin oli synnytyksen jälkeen pukamia, kyllä ne siitä paranee suihkuttele, ilmakylpyä ja apteeksita käsikaupasta pukama voiteita"
Mutta prkl kun ne ei auttanut. Neuvolan täti onneksi oli ymmärtäväisempi ja keskusteli neuvolalääkärin kanssa joka kirjoitti reseptillä pukama lääkkeet, ne auttoi.
Tässä tapauksessa pukamat tuli heti synnytyksen jälkeen ja siinä vaiheessa kun olin ollut vuorokauden kotona paheni.
Kuinka kauan sulla on synnytyksestä? Oletko koittanut noita apteekin reseptittömiä pukana voiteita/puikkoja? Juothan tarpeeksi ja syöt kuitupitoista ruokaa?
Juu ei helpota, se ponnistus kun kohdistuu sinne alapäähän niin.. no tiedäthän että "kaikki" pullahtaa ulos.![]()
Voi ei, kuulostaa kauhealta. En tajua, mistä olin saanut päähäni, että tämä vaiva jäisi sinne synnytyslaitokselle. Mutta joo, ilmeisesti ihan turha toivo.mulla oli kans raskaana 1 pieni pukama, mikä ei sinänsä aiheuttanu mitään vaivaa. mutta ootas vaan ku oli synnytys ohi ja siellä oliki sen yhen lisäks toinen, ja molemmat ulkona. kärsin niin jumalattomasta kivusta kotona kun päästiin sairaalasta, ei pystyny istuu, makaa tai kääntyä sängyssä ilman että tuli kyyneleet silmiin. aluks en pystyny ees kattoa niitä kun ällötti enkä tehny mitään hoitoakaan niille, mut sitku kivut pikkasen lievitti, niin istuin aina suihkussa ollessa ämpärissä jossa oli lämmintä vettä, sitte laitoin semmosta puuduttavaa voidetta niihin ja jossain vaiheessa aloin työntää niitä takas sisälle, ja nyt ei oo enää pukamista tietoakaan, luojan kiitostosi ikävä vaiva. se oli pahempaa kun itse synnytys x10.
Panempa paremmaksi.. Synnytksestä 6kk ja edelleen on pukamatTosin eivät ole olleet kivuliaat koskaan ja tulivat jo joskus rv 20.. Eipä auttanut puikot eikä sisään survominenkaan, ne vaan hitaasti aina pullahtaa takaisin. Empä ole jaksanut asiasta stressata. Oireisiinhan kuuluu kutiaminen, jota mulla ei sitäkään ole ollut, mutta puikot sai kauhean kutinan aikaan
![]()