Synnytys - ei enteileviä merkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Nainen ratissa
  • Ensimmäinen viesti
Nainen ratissa
HUOH - masussa täysiaikainen vauva, vatsa laskeutunut, pää kiinnittynyt ja limatulppakin tullut jo viikkoja sitten.

Mutta ei merkkiäkään siitä, että synnytys olisi lähellä.
- ei supistuksia (lainkaan)
- ei vuotoja (lainkaan)
- vatsan toiminta on pikeminkin heikko kuin aktivoitunut
- kova ruokahalu
- hyvät unenlahjat
- laiskottaa ja väsyttää

Eli onkos jollakulla kokemusta, että synnytys voisi kuitenkin olla lähellä? Tai kokemusta siitä, että olisi näillä oireilla kuitenkin käynnistynyt?

En millään jaksaisi odottaa - ja suurin motivaattori minulla nyt tällähetkellä olisi se, että pääsisin taas jatkamaan elämistä odottelun sijaan. Lapsen tavarat vaativat loppujärjestelyjä varten jo sen käyttäjän - ja itse koen, että en esim voi enää lenkkeillä tän vatsan kanssa. Silti olisi kova hinku oikein kunnon hikilenkille.

Kyllä se silti voi alkaa ihan koska vain. Ystävälle kävi juuri niin että ei mitään merkkiä kunnes meni vesi ykskaks ja sitten se oli menoa. Samalla alko supistukset. Mulla taas ennakointia oli tuskastuttavan kauan ennekun alko se tositoimi.

"lll"
Ei tarvita mitään ennakoivia oireita välttämättä. Joko se vesi menee tai sitten ne supistukset vaan ykskaks alkaa. Joskus touhuaminen laiskottelun sijaan, siivoaminen esim. saattaa aktivoida supistuksia.

"vieras."
Mulla on kolme synnytystä takana eikä mitään ennakoivia oireita ole ollut. Koskaan ei ole supistellut, ei väsyttänyt, ei ole ollut mitään vaivoja. Poks vain sitten on kaikki kolme alkaneet lapsivesien menolla.

Nainen ratissa
Lohdullista kuulla, et niinkin voi käydä, et alkaa ilman niitä klassisia "oireita".

En oo kyllä ainoastaan sohvaperunoinut, vaan ollut myös aktiivinen ja touhuillut. Nyt päätin lähteä sinne hikilenkille masusta huolimatta. En vaan kestä tätä nysväämistä enää !

Mulla ei oo ollu mitään ennakoivia oireita, ei limatulppaa, ei (harjotus)supistuksia, ei mitään. Vauvat ei oo kummallakaan kerralla ees laskeutunu ennenkuin synnytyssalissa. Eka käynnisty iteksiään supistuksilla rv 41+3 (synty 41+4) ja toinen vesien tihkumisella rv 39+6.

Yhteistyössä