Mä olen tullut aikaisemmin siihen tulokseen et lapsia ei tehdä vaan se saadaan ja niin moni on mulle näin sanonut myös :heart:
Meillä siis ei varta vasten puuhastella vaan miten sattuu, ihan fiilispohjalta, välillä 2xviiikossa, välillä ei viikkoon, kahteen. SIlloin kun meidän pikkuneiti sai alkunsa niin hyvä et kerran kk.dessa
ei vaan kummallakaan ollu fiiliksiä mut sen jälkeen kyl meikäläisel hormonit kävi jopa ylikierroksii
Meillä oli maanantaina neuvola ja puhuttiin et täysimetyksellä vielä jatketaan. Katsotaan nyt 4kk jos aloitellaan sit sillä perunalla ja porkkanalla.
Meillä aloitettu tiuhempaan syöminen myös eli päivällä hereillä ollessa joskus jopa 1-2h välein ja öisin ollaan nyt syöty 4h välein (viimeyönä meni jopa 5,5h pitkästä aikaa) mutta selkeesti kun täytti tuon 3kk niin välittömästi muuttu rytmi syömisessä. Tätä ennen nukkui tuon 6-7h putkeen yöllä ja päivisinkin kaipas tissiä 3-4h välein.
Puhuttiin asiasta neuvolassa niin äippäpuolen täti kyseli kuulumisia niin sanoi et vauvat lisää tuota äidinmaidon tuotantoa nimenomaan tihentämällä yösyömistä joksikin aikaa. Neuvolatätimme taas oli sitä mieltä että kun kuitenkin harjoittelee kääntymistä ym. niin tarvitsee sit enemmän maitoa ja tavallaan kertailee päivällä oppimiaan juttuja yöllä niin siksi unikin levottomampaa.
Sit olen huomannut et illalla mun pitää viim. 5 herättää iltapäiväpäikkäreiltä muuten yöunille meno venähtää vähintän 22 ja mä olen ite siinä vaihees ihan naatti ja sit meil käykin niin et tää äiti nukkuu ja vauva sit syö tai ihmettelee mun vierellä...
Meillä kuolataan aikasta lailla. Toivottavasti ei vielä tulisi hampaita et odottais sinne 0,5vuotiaaks kuten isosiskonsakin. Meillä purulelu käytössä ja eilenkin itse laitto sitä suuhun. Tutti meillä edelleen kaupan hyllyllä ja sinne taitaa jäädä. Tää on ollut mun periaatekysymys kun isotkaan eivät ole koskaan sitä syöneet niin en sit hankkinut sitä tällekkään vielä! Niin ja tosiaan luettiin miehen kans urakalla laitoksella perhehuonees (siinävaihees viel kun pystyi) vauva ym. lehtiä mitä hyvää ja huonoa tutista on vauvalle niin vahvistin siinäkin omaa periaatettani.
Joo, meillä isoista tytöistä paljon apua. Tää meidän 13v. on eritoten alusta asti siis vielä kun pikkunen asusti tuolla masussa jutteli ja kävi lukee sille iltasatuja jne. Alusta asti vaihtanut vaipat ahkeraan ja ollut muutenkin vaavin kanssa. On siis meidän 15v.kin mutta sillä on sellainen kammo jos vaik on kakkavaippa mutta olen sit jättänyt hetkeks sen hoivaan vaik isäkin olis kotona jos olen hakennut tämän nuoremman harrastuksista. Iltasella olenkin sit yrittänyt et kun läksyt tehty niin saavat "leikityttää" vauvaa et itse saan sit vapaat kädet syötön väleiksi. En mä välillä tee muuta kun tuijotan telkkaa tai olen tääl koneel.
Huomenna mennään ekaa kertaa vauvajumppaan. Katsotaan minkälaista on kun ei aikaisempaa kokemusta sellaisesta.
Tänään oltiin vauvan kans taas punttisalilla kun maanantai jäi väliin neuvolan takia. olen yrittänyt nyt marraskuun puolest välist käydä 2xviikos ja sen jälkeen uimas. Muutamana kertana olen oman uinnin jälkeen uittanut neidinkin vauva-altaassa ja on tykännyt. Punttisalilla makaa patjalla ja kattelee ja papat käy siin sit jutustaa sille välillä. Uimalan puolella on sit autokopas ja kattelee tai välillä nukahtaakin.
Tuol oli muutama laittanut viestiä, kun laitoin et kuinka nopeest tullu raskaaks uudestaan... et käykää lukemas! ( voi olla et tipahtanu jo kolmos sivulle)
Eihän sitä tiedä vaik jo oltais kaikki
...väsy painaa, tän äitin nukkuma-aika...
eipä muuta kuin :headwall: :headwall: :headwall: