synnytys 09/07 kolmatta lasta haaveilen

Lapset syntyneet 04 työttö, 07 poika, edelleen täysimetän kovasti mieli tekisi vielä yhtä haaveilisin jos sellaisen saisi..Onko muita kolmatta yrittävää?Ehkäisyä ei käytetä mietin iten paljon täysimetys "ehkäisee"?Kokemuksia ja kanssa tovereita?
 
Itse tässä kans mietin miten paljon täysimetys ehkäisee! Ei siis ole ehkäisyä meillä ja synnytys oli 10/07. Neljättä täällä haaveilen ;) Minäkin mielelläni kuulisin muiden kokemuksia!! Onko sinulla luulli menkat alkanu? Mulla ei..
 
Meillä tytöt 11/03 ja 10/07 ja kolmas saapi tulla jos tullakseen. En imetä, joten se ei ainakaan meillä vaikuta raskautumiseen. Toisaalta en ole varma onko ollut menkat vai ei... Jälkivuoto kesti 8 vk ja sen jälkeen vaan odoteltu... Tarttee vissiin kohta testailla jos ei ala menkkoja kuulumaan. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ooti:
Itse tässä kans mietin miten paljon täysimetys ehkäisee! Ei siis ole ehkäisyä meillä ja synnytys oli 10/07. Neljättä täällä haaveilen ;) Minäkin mielelläni kuulisin muiden kokemuksia!! Onko sinulla luulli menkat alkanu? Mulla ei..
Ei ole menkat alkaneet, aktiivisesti nyt yritetään jos saataisiin vielä yksi lapsi..Täysimetys aika paljon kai ? ehkäisee mutta en tiedä, loppuuko nmaidon tulo sit jos tulee raskaaksi?

 
Se varmaan riippuu ihmisestä miten paljon se imetys itsessään ehkäisee!! Olen kyllä kuullut että moni on tullut raskaaksi vaikka täysimettänyt. Maidon tulo varmaankin vähenee jonkin verran kun tulee raskaaksi, ainakin sen maku muuttuu.

Toivotaan että kukin meistä onnistuu pian =)
Ilmoitellaanpa sitten miten käy!!

Kuinka usein te luulli sitten ehditte hommailemaan kun sanoit että aktiivisesti yritätte? =)
 
Tosi aktiivisesti, joo siismeillä se tarkoittaa ehkä n. 1-2x vko. Tpoivon totta kai että tulisin mahd.pian raskaaksi ihan työelämän kannaltakin et sais tehtyä kaikki piutkeen ja sit taas keskittyä työelämään ja opiskeluun, miten sulla? :wave:
 
Meilläki on puuhia n. 1-2krt/vko mikä on meille paljon :LOL:

Sillee sitä hommailua tietty saakin olla ku ei tiedä ovis ajankohdasta ollemkaan!! Välillä sitä on muka sellaisia ovis tuntemuksia muttei sit tiedä.. Meillä on näillä kolmella aiemmalla tytöllä 2-vuoden ikäerot ja se on kyllä hyvä, mutta nyt toivoisin lyhyempää että ei tartte välissä töihin lähteä.. Toiveena siis olla nahd. vähän aikaa kotihoidontuella tässä välissä. Äippäraha kuitenkin sen verran hyvä.
Miehellä on oma yritys jossa minäkin työskentelen. Ollaan laskettu että ei niin paljoa säästä palkkakuluissa kun olen töissä ja sit ku menis kolmesta muksusta hoitomaksut. Sit olis vähän eri tilanne mennä takas ku esikoinen lähtee esikoiluun tai jopa kouluun jos sinne asti voi olla kotona!! =)

Tämmöistä meillä.

Onko yhtään ollu oireita tai tietoa milloin olis voinu tärpätä? ;)
 
Ei ole mitään tuntemuksia, väsyttää kamalasti mutta sitä olen aina:)Miten äitiysraha maäräytyy jos tulee heti putkeen uudelleen raskaaksi?Onko joku aikaraja että saii samaa kuin mitä nyt saa?Sinulla hyvä tilanne kun miehellä oma yritys, minulla vakipaikka odottaisi jonka sain kun samana päivänä kun poika syntyi..en siis ole siellä vielä ollut siis yhtään töissä, sitä mietin et mitä työnantaja sanoo kun heti jäisi uudelleen kotiin`? mut en tiedä voiko tämmöisellä asialla tehdä itse päätöstä kun ei nämä tyTtö ja poikakaan ole tulleet ihan hetkessä..
 
Eikö se niin menny että jos se 3-vee korkeintaan ikäeroa niin sit saa saman mitä edellisestä vaikkei olisi töissä ollutkaan!?
Onhan siinä puolensa omassa yrityksessä, joutuu mies vaan niin paljon töitä tekemään ettei sitä paljoa kotona näy!! :/
Mites teidän yritykseen kuuluu? =)
 
Hiljaa hyvä tulee..yritetään mutta ei kumminkaan halua mitään pakko n.....a halua siitä tehdä tulee kun haluaa mutta toivottavasti pian syksyllä olisi töihin lähtö se hieman mietityttää kun on sellainen paikka et ei hyvä olisi raskaana edes mennä jos tulisi nyt raskaaksi..Pitäis varmaan Onko sinulla tyttö vai poika 10/07 syntynyt ?Meillä poika vanhempi tyttö syntynyt 18.10 :D
 
Mulla on tyttö tämä nuorin ja tyttöjä myös edelliset ;) Esikko ja tämä kuopus on syntyny samana päivänä :D
Meilläki on halujen mukaan hommia, ei sillai et pakko mikä pakko!
Olisi kyl kiva että tärppäisi mahdollisimman pian ettei tosiaan tarvisi välissä töihin lähteä..
Mut saa nähä onko se raskautuminen mahdollista ennenkuin menkat on edes alkanu!? Mullahan se ei siis ole vielä alkanu.. :/

Et semmoista täällä =)
 
Minä en edes muista mietin minulla alkoi viimeksi menkat?Nyt on meillä poika alkanut kuolata aika runsaasti olisiko hampaita tulossa kuntahtoo rinnallakin purra ikenillä , ei tunnu miltään kivalta, toisalta mietin et kun välillä ei meinaa syödä kunnolla vaikka maitoa tulee et onko maito jotenki muuttunut?Viisaammat sanovat että vauva alkaa hyljeksimään rintaa jos tulee raskaaksi kun imettää?
 
Täällä haaveillaan neljännestä. Meillä tyttö synty 26.09.07 ja haluisimme kaverin mahd. pienellä ikäerolla. Meillä entuudestaan -92,94 synt. tytöt. Meil mennään myös vielä täysimetyksellä ja menkkoja ei ole vielä ilmaantunut enkä mä jäänyt niitä nyt sit oottamaankaan. Ensim. ja kolmas saanut alkunsa ns."ekasta kerrasta" mut kakkonen odotutti itseään muutaman kk.den eli toivossa on hyvä elää :)
Mä niin hartaasti toivon et mun ei tarttis palata täs välissä töihin:ashamed:

ooti Raskautua voi aivan hyvin vaikkei menkat ole vielä alkanutkaan

luulli:Sen mitä olen lukenut niin joillakin vauvat ovat alkaneet hyljeksiä rintaa kun on tullut raskaaks mutta jotkut ovat jatkaneet täysin imetystä eikä vauva "reagoinut" mitenkään.

Ei muuta kuin onnea yritykseen teille molemmille :hug:
 
Ja tervetuloa pikkukakkosen haaveilija =)
Sulla on sit melkein samanikäinen tyttö ku mulla :) Meillä syntyny 4.10.

Sitä minäkin olen kuullut että joillakin vauvat hyljeksii rintaa kun tulee raskaaksi, kait se maku muuttuu??

Onhan se varmaan mahdollista raskautua ilman kuukautisten alkua, mutta kyllä siinä saa olla melko hyvä tuuri kun ei oviksesta tiedä milloin on!! Et en tiedä sit riittääkö 1-2krt viikossa mahdolliseen tärppiin!? No, senpä näkee ;)

Onko teillä sit kovaakin yrittämistä pikkukakkosen haaveilija? :) Onko teillä vielä tiheä imetys väli, entä luullilla?

Meillä kanssa neiti kuolaa paljon!! Hampaita en usko vielä lähiaikoina tulevan kun muillakin se kesti..

Menkoista, mulla alkoi esikoisen jälkeen kun hän oli 3,5kk, tokan jälkeen kun oli 3kk. Et nythän ne olis jo pitäny alkaa jos tuolla kaavalla menis et aina puolella kuukaudella lyhenee! Mut ei sii ole näkyny.

Onnea yritykseen myös sinulle pikkukakkosen haaveilija :hug: :heart:
 
Pikkukakkosen haaveilija, Meillä lapset lähekkäin meidän poika syntynyt 18.9.07!Mukana kun liityt seuraamme, täällä ei kuukautisista mitään tietoa eikä oireita. Pojalle tulossa hampaita?KUolaa ja ja "puree ikenillään" vaikka ostin sen viilentävän purulelun silti pure, en tuedä mitä teen kun nyt tuntuu et yö aikaan syöminen tihentynyt välillä jopa 5 tunnin väli nyt taas n.3 tuntia, on yritetty soseita aloittaa hedelmäsosetta syö mut ei mitään suostu juomaan tuttipullosta, tutia kyllä imee, onko teillä samanlaista tai miten olette aloitelleet soseet?Mietin et voiko maito olla loppumassa kun imee yöaikaan tiiviisti?Eikös lapsi juuri sillä tavalla lisää maidon eritystä?
Pikkukakkosen haaveilija:
sinulla varmaan aiemmista lapsista hyvä hoitoapu, millä alalla olet?
Oóti:Onko ollut nipistelyn tuntemuksia mahassa?Minulla välillä en tiedä onko menkat tulossa vai mitä, väsyttää vaikka nuku suht hyvin, ehkä tämä tihentynyt yösyönti alkaa verottaa?

Mukavaa pupuilua molemmille! :hug:
 
Mä olen tullut aikaisemmin siihen tulokseen et lapsia ei tehdä vaan se saadaan ja niin moni on mulle näin sanonut myös :heart:
Meillä siis ei varta vasten puuhastella vaan miten sattuu, ihan fiilispohjalta, välillä 2xviiikossa, välillä ei viikkoon, kahteen. SIlloin kun meidän pikkuneiti sai alkunsa niin hyvä et kerran kk.dessa :( ei vaan kummallakaan ollu fiiliksiä mut sen jälkeen kyl meikäläisel hormonit kävi jopa ylikierroksii :LOL:

Meillä oli maanantaina neuvola ja puhuttiin et täysimetyksellä vielä jatketaan. Katsotaan nyt 4kk jos aloitellaan sit sillä perunalla ja porkkanalla.
Meillä aloitettu tiuhempaan syöminen myös eli päivällä hereillä ollessa joskus jopa 1-2h välein ja öisin ollaan nyt syöty 4h välein (viimeyönä meni jopa 5,5h pitkästä aikaa) mutta selkeesti kun täytti tuon 3kk niin välittömästi muuttu rytmi syömisessä. Tätä ennen nukkui tuon 6-7h putkeen yöllä ja päivisinkin kaipas tissiä 3-4h välein.
Puhuttiin asiasta neuvolassa niin äippäpuolen täti kyseli kuulumisia niin sanoi et vauvat lisää tuota äidinmaidon tuotantoa nimenomaan tihentämällä yösyömistä joksikin aikaa. Neuvolatätimme taas oli sitä mieltä että kun kuitenkin harjoittelee kääntymistä ym. niin tarvitsee sit enemmän maitoa ja tavallaan kertailee päivällä oppimiaan juttuja yöllä niin siksi unikin levottomampaa.
Sit olen huomannut et illalla mun pitää viim. 5 herättää iltapäiväpäikkäreiltä muuten yöunille meno venähtää vähintän 22 ja mä olen ite siinä vaihees ihan naatti ja sit meil käykin niin et tää äiti nukkuu ja vauva sit syö tai ihmettelee mun vierellä...

Meillä kuolataan aikasta lailla. Toivottavasti ei vielä tulisi hampaita et odottais sinne 0,5vuotiaaks kuten isosiskonsakin. Meillä purulelu käytössä ja eilenkin itse laitto sitä suuhun. Tutti meillä edelleen kaupan hyllyllä ja sinne taitaa jäädä. Tää on ollut mun periaatekysymys kun isotkaan eivät ole koskaan sitä syöneet niin en sit hankkinut sitä tällekkään vielä! Niin ja tosiaan luettiin miehen kans urakalla laitoksella perhehuonees (siinävaihees viel kun pystyi) vauva ym. lehtiä mitä hyvää ja huonoa tutista on vauvalle niin vahvistin siinäkin omaa periaatettani.

Joo, meillä isoista tytöistä paljon apua. Tää meidän 13v. on eritoten alusta asti siis vielä kun pikkunen asusti tuolla masussa jutteli ja kävi lukee sille iltasatuja jne. Alusta asti vaihtanut vaipat ahkeraan ja ollut muutenkin vaavin kanssa. On siis meidän 15v.kin mutta sillä on sellainen kammo jos vaik on kakkavaippa mutta olen sit jättänyt hetkeks sen hoivaan vaik isäkin olis kotona jos olen hakennut tämän nuoremman harrastuksista. Iltasella olenkin sit yrittänyt et kun läksyt tehty niin saavat "leikityttää" vauvaa et itse saan sit vapaat kädet syötön väleiksi. En mä välillä tee muuta kun tuijotan telkkaa tai olen tääl koneel.

Huomenna mennään ekaa kertaa vauvajumppaan. Katsotaan minkälaista on kun ei aikaisempaa kokemusta sellaisesta.
Tänään oltiin vauvan kans taas punttisalilla kun maanantai jäi väliin neuvolan takia. olen yrittänyt nyt marraskuun puolest välist käydä 2xviikos ja sen jälkeen uimas. Muutamana kertana olen oman uinnin jälkeen uittanut neidinkin vauva-altaassa ja on tykännyt. Punttisalilla makaa patjalla ja kattelee ja papat käy siin sit jutustaa sille välillä. Uimalan puolella on sit autokopas ja kattelee tai välillä nukahtaakin.

Tuol oli muutama laittanut viestiä, kun laitoin et kuinka nopeest tullu raskaaks uudestaan... et käykää lukemas! ( voi olla et tipahtanu jo kolmos sivulle)
Eihän sitä tiedä vaik jo oltais kaikki;)
...väsy painaa, tän äitin nukkuma-aika...
eipä muuta kuin :headwall: :headwall: :headwall:
 
Pikkukakkosen haaveilija!! Täällä vähän samantapainen tilanne!
Neljättä haaveillaan...tyttö syntynyt 1.9.07 ja olen nyt 3kk syönyt pillereitä...jotka lopetan torstaina!!! Täällä myös täys imetys saa nähdä miten käy? Normaalisti toisella kierrolla kaikista on tärpännyt...

Meillä siis lapset 06/04 tyttö 05/05 poika 09/07 tyttö.
Mietityttää vaan tuo ikäero? Kun tämä olisi kumminkin jo neljäs lapsi...
Ja jos mietitte miksi aloitin pillerit jos haluamme lapsen niin tarkoitus ei ollut vaan vauva kuume vaivaa taas meitä kumpaakin!!!
Hmmm...ja meilläkin muuten oma yritys niin ei edes niin kiire takaisin töihin!!!

Toivotaan että kaikilla on onni matkassa ja kohta kaikki saavat plussa uutisia!!! Itse kyllä epäilen kun imetän mutta mutta :D
 
Että voi olla kuvottava olo :(
Mä olen varmaan liikaa aatellu asiaa ja alan oireilee, valeraskaus iskee tai sit mä oon oikeesti. Eilenaamusta alkaen olo on ollut et koska yrjö huhuilee, viimeyö ja tänä aamuna tuntu et pystyyks täst lähtee edes likkoja viemään kouluun, alavatsas nipistelee siis samanlaisia juttuja kuin vuosi sitten. Tarvii varmaan ensviikol hakee ja viedä näyte terkkariin kun en mä ole koskaan ostanut noita testejä kotiin enkä mä nyttenkään aatellu...siis jos nää oireet jatkuu.
Mietityttää vaan et mitäköhän muut sit aattelee ja suhtautuu koko asiaan....

Onnea kaikille yritykseen =)
 
täällä olis yks jolla lapset 04/05 ja 09/07 täyimetyksellä mennään, lukuunottamatta pieniä soseannoksia päivittäin, yhdent menkat on mulla olleet kp1 oli 22.10. ja nyt elellään kp 81 :eek: testi tänä aamuna negaa.
lääkäriltä kysyin tänään kun pojalla oli neuvolalääkäri että pitäskö olla huolissaan kierron pituudesta niin totes että ei..
*muoks*
bebes :wave: mitäs teille?
 
Tervetuloa uudet :)

Kivasti oli juttua tullut.

Luulli: kyllähän noita kaikenlaisia nippailuja mahalla on, enteileekö sit menkkoja, ovista vaiko raskautta?? ;)
Tänä aamuna tein tuon B-sure testin ja ihan ku siinä joku viivanpaikka olisi ollut. Ainakin nyt näkyy kun on kuiva. Enhän mä mitenkään kyttää sitä... ;)
Ja sit on jotenkin nännit tuntunu kipeiltä kun imettää. Mut katsellaanpa miten käy!!

Pikkukakkosen haaveilijalla vaikutti lupaavalta!! =)

Umayya, toivottavasti menkat taas pian alkaa taikka sitten testi näyttäisi plussaa :)

EIpä tässä kummempia, ruoka kohta valmista joten syömään!!

Vointeja kaikille :hug: :heart:
 
..että pitäiskö meidän perustaa oma kerho tuonne kerhopuolelle niin voitais hieman vapaammin kirjotella ja muutenkin kiva kuulostella miten teidän vaavit kasvavat ja kehittyvät kun kaikki ollaan näinkin lähekkäin.
En tiedä miten se kerhon perustaminen tapahtuu mut eipä kai se vaikeakaan juttu ole?
Itse kuulun yhteen kerhoon ja siellä on tosi kiva kirjotella vauvoista ja muutenkin tästä arjesta ja yleensäkkin kaikesta.

Olotila jatkuu yhtä kuvottavana. Katson vielä tän viikonlopun ja ensviikol sit otan selvää et onko tää sitä vai ei:ashamed:

Kaikille oikein mukavaa viikonloppua ja Onnea yritykseen ;)
 
mä voin vaikka sen kerhon perustaa..
jos vaikka teen siitä salasanallisen niin ei sitten pääse ihan kaikki katselemaan :)
laittakaa yytä niin kerron salasanan sitten tulemaan :)
*muoks* kerho perustettu joten mukaan vain! :)
 

Yhteistyössä