Synnytyksestä neljä vuorokautta, tissit räjähtää maidon määrästä! Onko mitään helpotusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wieras"

Vieras
Huonontaako pumppaaminen tilannetta, jos tissit "luulevat", että sama määrä maitoa pitää tuottaa lisää? Mulla on tissit kasvaneet D-kuppikokoon (B:stä), näissä on molemmissa valehtelematta puoli litraa maitoa, rinnat osuvat keskellä toisiinsa, ja ovat kivikovat. Niihin särkee ihan järkyttävän paljon. Onko tähän olemassa jotain helpotusta?

Ota buranaa, mee kuumaan suihkuun jä sitte ku rinnat on lämmenneet niin lypsät vähän enimpiä maitoja käsin pois.

Jääkaappikylmä kaali vissiin helpottaa kans?

Pumppaa niitä hyvä ihminen. Jos ne jättää omikseen niin kohta on tiehyetukokset ja pahimmassa tapauksessa tulehtuu. Minä pumppasin maidot ja pistin pakkaseen. Oli tosi kätevä sieltä lapsen isän aina ottaa jos olin itse muualla. Se maidontulo tasaantuu kyllä joten pumppaa ainakin vähemmäksi.

Minulla ei auttanut esikoisen aikaan mikään muu kuin oksitosiininenäsuihke, jonka sain äitiyspolilla (satuin olemaan onneksi siellä kun vauvalla oli keltaisuutta). Kotikonsteista ei ollut mitään apua, kun rinnat olivat tikahtuneet umpeen.

Soita polille ja pyydä apua.

Mie oon kans sitä mieltä, että pumppaa vähemmäksi. Vauvallakin voi olla vaikea tarttua kiinni täpötäysiin rintoihin. Maidon ylituotanto kuuluu alussa asiaan ja menee viikkoja aikaa, että rintojen maidontuotanto alkaa tasaantumaan. Mulla ainakin teki niin.

Mä en myöskään olisi toisen lapsen kohdalla tullut toimeen ilman rintapumppua. Kivikovat kipeät maitoa valuttuvat rinnat, ja sekin sattui, kun niitä yritti suihkussa lypsää tyhjemmiksi. Kyllä se heloottaa parissa-kolmessa viikossa! :) tsemppiä, ja onnea vauvasta!

Vesimelonivaihe menossa, se on tuossa 3-4 päivän päästä synnytyksestä. Mene lämpimään suihkuun ja varovasti käsin tyhjennä sen verran, että helpottaa. Kyllä se vähitellen helpottaa, ei siitä kovin kauaa tarvise kärsiä, joitain päiviä menee.

Yhteistyössä