Synnytyksestä 1v3kk ja alapää kipuilee, onko muilla näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiiteni (harmaana)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiiteni (harmaana)

Vieras
En jaksa nyt koko tarinaa kertoa, mutta 2006 kesäkuussa synnytin imukupin avustuksella ja olin tosi kipeä monta viikkoa = kolmeen viikkoon en istunut mitenkään ja sittenkin vain toisella kankulla. Särkylääkkeitä söin varmaan kuukauden. Ajan kanssa parani ja seksi alkoi sujua 10kk synnytyksestä. Nyt siis ihan on jo parantunut ja oireeton muuten, mutta tiettyinä aikoina kuukaudesta tuntuu välilihassa outoja tuntemuksia, ihan kuin sellaista haamusärkyä. Ei oikein voi verrata mihinkään muuhun "kipuun". Ei siis ole oikeastaan kipuakaan, mutta sellaista "jollotusta". Nyt on vissiin ovulaation aika ja pari päivää on tuntunut taas. Usein myös ennen menkkoja on samanlaista. Onko muikka ollut tällaista?

Alkuperäinen kirjoittaja suvi:
minulla synnytyksestä 1,9v ja aina menkkojen aikaan särkyä ja jomotusta alapäässä,tällaista ei ollut ennen synnytystä..

Oliko sullakin vaikea synnytys tai kestikö toipuminen pitkään?

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Varmaan joku hermo vaurioitunut synnyksen aikana, kannattaisi kuitenkin mennä ihan gynelle kertomaan tuosta vaivasta, voi siellä olla muutakin vialla, joku palkeenkieli tms jäänyt jota ei ole huomattu. Paljonhan niille ei voi tehdä, mutt saisit sit selvyyden kumminkin.

Joo, mutta kun ei se ole varsinaista kipua, eikä tunnu kuin joinakin päivinä kuusta. Olisiko hormonitoiminnalla jotain osuutta asiaan? Olen muuten minäkin klö, joten tiedän kyllä, ettei tuollaisille vaivoille mitään oikein voi. Ajattelin vain, että onkohan muitakin, joiden alapäät muistuttelee olemassaolostaan vielä näin pitkään synnytyksen jälkeen.

Ja olen tosiaan varma, että kyllä sieltä jotain meni ja rankasti vikaan tuolta värkistä, kun olin niin kauan kipeä, vaikka ei ollut kuin 2. asteen repeämä epparin lisäksi (syvälle emättimeen). Eniten ärsytti se kun neuvolan lääkärikään ei ottanut tosissaan kun 3kk synnytyksestä jälkitarkastuksessa sanoin, että en ole mielestäni parantunut normaalisti. Tarkastuskin teki ihan kamalan kipeää. Eipä nuo gynekologitkaan varmaan olisi osanneet mitään asialle tehdä, enkä olisi kyllä antanut ronkkiakaan silloin yhtään enempää. Kyllä nykyään jo pystyy petipuuhiakin ihan normaalisti harrastamaan, joten enpä usko, että enää olisi lääkäristäkään mitään apua. Inhottavaa on ollut, mutta onneksi vihdoin on ihan normaali olo suurimman osan aikaa. Olin ihan varma viime kesänä, etten ikinä pysty fillarillakaan enää ajamaan, mutta kyllä olen tänä kesänä ajanut ihan normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
No, sitten varmaan ei ole muuta tehtävissä kuin odottaa ja antaa ajan kulua. Itelläni oli sellanen pikkunen palkeenkieli kakkosen jälkeen ja se oli tosi hankala, sitä suunniteltiin polttaakin, mutta tulis sit yllätysnopeaan raskaaksi ja se jäi ja vaiva ei enää kolmosen jälkeen tuntunut ollenkaan.

Mulla ei pitänyt olla mitään vikaa jälkitarkastuksessakaan, mikä olisi päälle päin (tai siis sisätutkimuksekkakaan) näkynyt. Sen verran kokemuksesta opin, etten enää KOSKAAN sano äideille synnytyksen jälkeen, että tikit sulaa parissa viikossa! Mulla ei ainakaan sulanut vaikka suihkuttelin sata kertaa päivässä ja hoidin muutenkin itseäni kaikkien "taiteen sääntöjen mukaan". Ja varmasti annan joka ikiselle emolle niin paljon särkylääkettä epparikipuun kuin vain osastolta löytyy! Onneksi mullekin annettiin ja vielä kotiinkin sain mukaan troppeja.

Yhteistyössä