synnytyksessä verta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuutis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuutis

Vieras
Kyselisin paljonko olette menettäneet verta synnytyksessä?

Itsellä meni 1000g ja olo on aivan nuutunut. Kiinnostaa siis tietää, että onko tuo oma määrä paljon vai suunnilleen normaali.

900 ml, josta kätilö sanoi, että on pajon. En tarvinnut kumminkaan lisäverta eikä olo ollut mitenkään erityisen heikko, tai siis kai se oli, mutta en odottanutkaan olevani aivan kukkeimmillani heti synnytyksen jälkeen. Hb oli alhaalla vielä jälkitarkastuksessa.

Mulla meni 700g ja siitäkin jo sanottiin että aika paljon meni. Eli on kyllä aika suuri tuo sun määrä. Rautaa kantsii popsia, ainakin mulle synnärillä sanottiin niin. Mulla jälkitarkastuksessa oli kyllä hb palautunut normaaliksi 134 vaikken rautaa syönytkään.

Huu! Kaikki puhuu milleistä!! Mulla meni verta 2,8 litraa! Mäkään en tiennyt tätä ketjua ennen, mikä on normaali määrä. Neljä pussia sain verta sairaalassa ja tolpillani olin taas kolme päivää synnytyksestä.

Esikoisesta 500ml ja kakkosesta melkein 2litraa, en joutunu verensiirtoon mut hempat putos 90... vauva synty puolilta päivin, samana iltana jo olin jalkeilla. naama aika valkonen, rautakuuri menossa.

Mulle kukaan ei sanonut synnytyksessä eikä jälkikäteenkään, paljonko verta minä vuosin! Siis kätilötkö teille ko. asiasta infosivat tyyliin ""by the way, olet nyt sitten 700ml vähempiverinen, vai...?!"" Kävin ihan äitiyskorttinikin etsimässä, enkä sieltäkään sellaista tietoa löytänyt???

Mulla alatiesynnytys ja verta menetin 600g.
Sinulle nimim. veretön, etkö saanut sairaalassa synnytyskertomustasi, siinä mainitaan juuri esim. verenvuoto ja muita asioita?

Ekassa alatiesynnytyksessä n.450ml, toisessa alatiesynnytyksessä ei merkitty edes synnytyskertomukseen että olisi vuotoa ollut ja eipä sitä varmaan ollutkaan kun hb oli kotiin lähtiessä 145. Kolmas lapsi syntyi sektiolla ja siinä meni sitten kaikki mahdollinen pieleen veren hukka n.2900ml ja sairaalassa sain lisäverta 4päivää sektion jälkeen.

AP:lle vielä: onko sulla hb mitattu? Rautaa syömällähän se hemoglobiini nousee.
Minulla oli synnytyksen jälkeen sairaalassa hb jotain 70, poislähtöpäivänä 95. Viikon päästä neuvolassa se oli taas alle 80, mutta rautakuuri auttoi ja jälkitarkastuksessa hb oli jo 133. Ei oo koskaan aiemmin ollutkaan niin hyvä =)

Yhteistyössä