synnytyksen käynnistys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt rv39
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt rv39

Vieras
Olen kysynyt joka paikasta ja useampaan otteeseen, mutta kukaan ei tunnu tietävän. Eli onko kukaan pyytänyt käynnistystä oman heikon olon takia ja miten siihen on suhtauduttu missäkin päin Suomea. Itse käyn polilla tarkkailussa, kun en ole moneen viikkoon syönyt/nukkunut. Kova päänsärky ja pahoinvointi. Ei toksemiaa, jos joku sitä epäilee.

Alan olla ihan loppu ja tiedän, etten pysty elämään montaa viikkoa näin. Nauravatkohan pihalle, jos haluan käynnistettävän.

aion huomisella käynnillä kysyäkin. Jännittää vaan se, että miten suhtautuvat täällä Mikkelissä. On kai vähän paikkakuntakohtaistakin, oon ainakin kuullut että joissain paikoissa pitää olla tyyliin pää kainalossa, että pyynnöstä suostuvat :(

Alkuperäinen kirjoittaja nyt rv 39:
aion huomisella käynnillä kysyäkin. Jännittää vaan se, että miten suhtautuvat täällä Mikkelissä. On kai vähän paikkakuntakohtaistakin, oon ainakin kuullut että joissain paikoissa pitää olla tyyliin pää kainalossa, että pyynnöstä suostuvat :(

Olet vaan päättäväisen ja varman näkönen, että haluat just noin asian menevän ja sen näkönen, että tiedät riskit jne. Sillä on vaikutusta, ainakin olen itse nähnyt vaikuttavan käytännössä.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
No, en ole varsinaisesti pyytänyt oman oloni takia, mutta mm. hautajaisten takia olen saanut minulle jo muutenkin suunnitellun käynnistyksen vieläkin aiemmin.
Ainahan sitä voi pyytää ja kysyä :hug:

Ihan tosi :o hautajaisten takia?

kuitenkin, että epäkypsätilanne ei käynnisty aina yrittämälläkään. Siitä seuraa vain päivien rääkki ja pettymystoisensa jälkeen - sitten vasta poikki oletkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No, en ole varsinaisesti pyytänyt oman oloni takia, mutta mm. hautajaisten takia olen saanut minulle jo muutenkin suunnitellun käynnistyksen vieläkin aiemmin.

Kyllä vaan, muuten en olisi päässyt rakkaan appeni hautajaisiin. Hän kuoli juuri ennen kun synnytykseni oli siinä vaiheessa, että käynnistys tuli kyseeseen (raskausDM) ja lisäksi hautajaisia lykättiin eteenpäin, että pääsin osallistumaan niihin, 4 vrk synnytyksen jälkeen. Tämä aika on ollut elämäni raskainta aikaa. Uusi ihminen sylissä, ja rakas läheinen saateltu viimeiselle matkalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Mulla myös käynnistettiin hautajaisten vuoksi. Oma äiti kuoli yllättäen, meidän suureksi järkytykseksi jokunen viikko ennen laskettua aikaa. Hautajaispäiväksi sovittiin juuri sama päivä kun laskettu aika oli, joten sain käynnistyksen viikoa ennen sitä. Vauva oli seitsemän päivää vanha oman mummun hautajaisissa. Ja lisään vielä, että oli minulle suuri asia pitää hautajaiset juuri tuona päivänä, koska halusin äidin kirkkomaahan ennen joulua, en halunnut hänen olevan joulunpyhinä jääkaapissa odottamassa. Jouluun oli hautajaisista vain viikko.

Tiedän ettei ne mitään "ihmelääkkeitä" ole, jos lapsi ei kerta kaikkiaan ole syntymässä. Olisin kuitenkin halukas yrittämään. Sen verran hurjaksi mennyt olo.

Energiataso on ihan nollassa, oksennan päivittäin, paino laskee koko ajan, nyt enää alle 3kg lähtöpainosta. Vauvan painoarvio oli kaksi viikkoa sitten 2kg

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän ettei ne mitään "ihmelääkkeitä" ole, jos lapsi ei kerta kaikkiaan ole syntymässä. Olisin kuitenkin halukas yrittämään. Sen verran hurjaksi mennyt olo.

Energiataso on ihan nollassa, oksennan päivittäin, paino laskee koko ajan, nyt enää alle 3kg lähtöpainosta. Vauvan painoarvio oli kaksi viikkoa sitten 2kg

on niin pieni, että ei kyllä käynnistetä, ellei kasvuhäiriötä.