synnytyksen käynnistys ja flunssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

e

Vieras
mites on, kun huomenna pitäisi mennä synnytyksen käynnistykseen ja tänään on ollut hieman kuumeinen olo..

käynnistävätkö synnytyksen jos olen sairas vai pitäisikö jättää kertomatta että minulla taitaa olla kuumetta?

No itse olin esikoisen ya-kontrollissa kauheassa flunssassa ja pienessä lämmössä ja pistivät käynnistyksen seuraavalle päivälle.
Olin todella uuvuksissa jo raskaudenkin takia, kun joka paikkaan sattui ja kätilön kävi niin sääliksi koko kurja olemus ja jutteli lääkärillekkin siihen malliin, että eikös jo olisi aika. Lääkäri myöntyi tosi nopeasti, kun paikat oli kypsät ja vähän jo aukikin, joten voitiin tehdä suoraan kalvojen puhkaisu ilman mitään mahdollisesti useita päiviä kestäviä kypsyttelyjä.

Ja ihan ehdottomasti kerrot että olet kipeä. Joka tapauksessa saavat sen selville, kun mittaavat pitkin synnytystä ruumiin lämpöäsi. Ja jos on kuumetta, on sinulla jonkinlainen tulehdustila, johon pitää valmistautua, sillä kuntosi voi huonontua nopeastikkin.

Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
No itse olin esikoisen ya-kontrollissa kauheassa flunssassa ja pienessä lämmössä ja pistivät käynnistyksen seuraavalle päivälle.
Olin todella uuvuksissa jo raskaudenkin takia, kun joka paikkaan sattui ja kätilön kävi niin sääliksi koko kurja olemus ja jutteli lääkärillekkin siihen malliin, että eikös jo olisi aika. Lääkäri myöntyi tosi nopeasti, kun paikat oli kypsät ja vähän jo aukikin, joten voitiin tehdä suoraan kalvojen puhkaisu ilman mitään mahdollisesti useita päiviä kestäviä kypsyttelyjä.

kiitos tästä. itse en jaksa tätä raskautta enää hetkeäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Ja ihan ehdottomasti kerrot että olet kipeä. Joka tapauksessa saavat sen selville, kun mittaavat pitkin synnytystä ruumiin lämpöäsi. Ja jos on kuumetta, on sinulla jonkinlainen tulehdustila, johon pitää valmistautua, sillä kuntosi voi huonontua nopeastikkin.

ei minulla esikoisen käynnistyksessä mitattu lämpöä kertaakaan :o

Käytännöt kai vaihtelevat...esikoisen synnytyksessä mittailtiin, kun seurailtiin ihan flunssan takia lämpöä ja sitten vielä kun päästettiin vedet, infektioriski kummatkin.

Kakkosesta seurattiin lämpöä myös, kun hänestä meni sponttaanisti vedet.
Kummatkin syntyneet Kätilöopistolla.

Kyllä uskon että aloittavat käynnistyksen flunssasta huolimatta.

Ei ole tälle ajatukselle mitään näyttöä, mutta lähes jokainen ystäväni ja minä itsekkin, olen saanut lentsun ennen vauvan syntymää.
Ja jos minut otettiin käynnistykseen siinä kunnossa, missä olin silloin esikoisen aikaan, niin varmasti ottavat kenet vain...olin niin nukkuneen rukous ja zompi ja tuntui kuin pää olisi vähintäänkin pumpattu täyteen tavaraa ;) Eli aivan surkea ilmestys kaiken kaikkiaan :snotty:
:hug:

Yhteistyössä