Synnytyksen käynnistyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuskastunut..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuskastunut..

Vieras
Te jotka olette jo synnyttäneet oliko teillä mitään merkkejä synnytksen käynnistymisestä muutamia päivä ennen kuin supistukset alkoivat tai vedet menivät?

Noin viikkoa ennen oli väsymyskausi, eikä ruoka oikein maittanut. Sitten väsymyskausi meni ohi, ei nyt tullut mitään pesänrakennus fiiliksiä, mutta energinen olo pari päivää ennen. Ja aamulla oli vaan tunne, että tänään syntyy, vaikkei mitään "oireita" ollukkaan. Ja niinpä syntyikin :), alkoi pikkuhiljaa voimistuvilla supistuksilla ja pienellä tuhruvuodolla.

Mä en huomannut mitään erityisiä merkkejä ennen kuin vedet menivät eräs kaunis ilta rv 40+1 saunomisen jälkeen. Olin ihan varma, että synnytys menee pahasti yliajalle, kun yhtään supistuksiakaan en ollut havainnut ennen sitä... Mutta homma lähtikin sitten yllättäen käyntiin vesien menolla. Supistelut alkoivat vasta n. 7 tuntia vesien menon jälkeen.

Mulla alkoi supistelut tosi hitaasti. Muistan, että torstaina shoppasin "raivokkaasti", että alkaisi jotain tapahtua ja kyllähän niitä ennakoivia supistuksia tuli jo silloin. Ja sit tuli housuihin semmoista väritöntä, kirkasta limaa, limatulppa alkoi siis ilmeisesti irtoilla. Perjantai-iltana istuin jo kotona kuumassa suihkussa ja soitin jo synnärille, että joko saa tulla näytille. Kokeilin kuitenkin mennä nukkumaan ja kas, heräsin vasta aamulla. Lauantaina päivällä kävin vielä vajaan tunnin kävelyllä, ja siitä supistukset sitten pikkuhiljaa alkoivat taas säännöllisinä. Sairaalaan lähdimme n. klo 16. Olin silloin jo 4 cm auki. Poika oli ulkona puoli 1 yöllä.

Muistan, että mulla oli koko yön kauhea jano ja nukuin tosi huonosti. Ajoin miehen olohuoneen sohvalle nukkumaan, koska hän kuorsasi ja alitajunta sanoi, että nyt on pakko levätä. Aamulle heräsin n. 05 siihen, että alkoi tihkua lapsivettä ja limatulppa irtosi. Siitä 26 tunnin päästä syntyi poika, ihan hyvä että ajoin sen miehen sohvalle ja lepäsin, koska valvottua tuli!

Uusimmat

Yhteistyössä