Synnytyksen käynnistely kotikonstein :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mirjam"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mirjam"

Vieras
Oletteko saaneet jotain toimivia niksejä esim. neuvolassa tms synnytyksen kotikäynnistelyyn? Juu perus kolme ässää on kuultu, mutta olisiko muita??
Tänään mulle vinkattiin että kantapään seudulta löytyisi jotain pisteitä, kun sieltä hieroo niin voisi lähteä käyntiin..? :P
Ja nännien pyörittelyä supistusten aikaan.
Risiiniöljyä en todellakaan aijo ottaa!

Tänään menossa 39+1 Eli vinkkejä kiitos! :)

Ei noilla konsteilla saa kuin ittensä kipeäksi. Sperma ehkä ainoa minkä tehoon voi ehkä vähän luottaa mut sekin tehoaa vasta sitten kun paikat valmiiksi pehmenneet ym eli se synnytys käynnistys varmaan muutenkin kohta.

Ja joo oon kuullu et joku on käyny vyöhyketerapiassa ja terapeutti käynnistäny synnytyksen. Mutta taitaa aika harvassa olla ne terapeutit jotka tuohon suostuu.

T. kuuden äiti

Kaikki kokeilin kakkosen kohdalla, myös nuo akupisteiden painannat jaloissa, eikä mikään auttanut. Risiiniöljyn jätin kuitenkin väliin. Vauva synty loppujen lopuksi sektiolla 42+0, eikä tätä ennen antanyt pienintäkään elettä että olisi omin avuin pois tullut.

Tosiaan vauva syntyy sitten kun on sen aika, ei siihen itse voi vaikuttaa.
Ja tuosta spermasta.. Mulla aiheutti seksin harrastaminen kahdesti (rv 37+ ja rv 39+) säännölliset supistelut, jotka sit kuitenkin hiipui pois viimeistään 12h päästä. Ja ensimmäisen kerran jälkeen terkkari sanoi, että sperman jotkut aineet voi aiheuttaa supisteluja mutta ei varsinaisesti käynnistä synnytystä, eli jos synnytys ei ole käynnissä niin supistelut loppuu kyllä.

Maltti on valttia, yksikään vauva ei ole vielä jäänyt syntymättä! :)

Mulla meni yöllä vedet, kun olin edellisiltana miehen kanssa tehnyt pitkän ja rivakan kävelylenkin. Jatkoin kävelyä aina vaikka supistikin. Tiedä sitten oliko käynnistyminen sattumaa, luultavasti :)

Juu enpä kyllä itsekään noihin käynnistelyihin oikein usko ;) Esikko syntyi 41+0 joten taitaa tämäkin mennä ainakin lasketunajan yli.. Tosin tällä kerralla viimeisessä lääkärintarkistuksessa (36+jotain) oli paikat reilun sentin auki ja pehmentynyt.
Esikoisen kanssa viimeisessä lääkärintarkistuksessa ei ollut tapahtunut vielä mitään.

Ei kuulemma mikään. Mullakin ensisynnyttäjänä ollut paikat auki viikolta 36 ja vauva todella laskeutunut, mutta eihän mulla ole edes minkäänlaisia supistuksia ilmennyt vielä että turha toivo. Uudelleensynnyttäjillä paikat aukeaa ja pehmenee kuulemma usein jo aikaisemminkin. Mulla nyt viikkoja 39+3. Ei auta muu kuin odotella......

Minä painelin ja hieroin siskoni akupisteitä käsissä ja jaloissa (pisteet löytyvät sivulta babyidea) ja kevyet
supistelut alkoivat heti ja synnytys käynnistyi 4 tunnin kuluttua siitä. Sattumaa vai ei...?
Siskoni piti akupunktiota ihan humpuukina, mutta ei pidä enää.:-)

Yhteistyössä