Synnytyksen käynnistämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieläkin maha pystys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieläkin maha pystys

Vieras
Millä viikoilla teillä on käynnistetty ja millä tavalla, käynnistyikö helposti?

Itsellä tänään rv41 ja maanantaina saan lähetteen yliaikaiskontrolliin jos ei nyt synny. Ikinä ennen ei oo tarvinnu käynnistää, edelliset syntyny rv39.

viikoilla 38 raskausmyrkytyksen takia osittain ja osittain synnytys oli jo alkanut itsestään edellisenä iltana lapsiveden menolla mutta supistukset loppui sitte seuraavana aamupäivän jollain laitettiin saliin ja tippa käteen johan alko supistuksia tulla mutta siitäkin kului vielä 13 tuntia ennenkö poika vihdoin saatiin maailmaan .. pitkä synnytys :(

esikoinen käynnistettiin 42+2 yliaikaisena. Olin lähes kiinni silloin eikä paikat ollu oikeestaan pehmenneet yhtään, joten sain cytotecia kohdunsuulle. 9 aikaan aamulla ekan muru, 12 toinen muru. Sitten alkoi käyrät näyttämään suppareita. 15 aikaan puhkastiin kalvot, supparit alko napakoina heti. 23.45 aloin ponnistaa mutta se päättyi hätäsektioon suht. pian. Käynnistyi siis tosi helposti, olin varautunut kärvistelemään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieläkin maha pystys:
Millä viikoilla teillä on käynnistetty ja millä tavalla, käynnistyikö helposti?

Itsellä tänään rv41 ja maanantaina saan lähetteen yliaikaiskontrolliin jos ei nyt synny. Ikinä ennen ei oo tarvinnu käynnistää, edelliset syntyny rv39.
Käynnistettiin rv37+5, kun tihkui lapsivettä. Pari murua Cytotecia (?) sain suun kautta aamulla ja siitä lähti sujuvasti etenemään ja lapsi syntyi yöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
esikoinen käynnistettiin 42+2 yliaikaisena. Olin lähes kiinni silloin eikä paikat ollu oikeestaan pehmenneet yhtään, joten sain cytotecia kohdunsuulle. 9 aikaan aamulla ekan muru, 12 toinen muru. Sitten alkoi käyrät näyttämään suppareita. 15 aikaan puhkastiin kalvot, supparit alko napakoina heti. 23.45 aloin ponnistaa mutta se päättyi hätäsektioon suht. pian. Käynnistyi siis tosi helposti, olin varautunut kärvistelemään...

Mulla on ollu jo useamman viikon kohdunsuu ollu auki, viime tiistaina ku katottii niin 3cm oli jo auki. Kipeähköjä supistuksia tulee joka päivä muutaman tunnin ajan 10 min välein, mutta supistusväli ei tihene tosta 10 minuutista lyhyemmäksi eikä ne kovene, vaan lopahtavat joka kerta... :( Eli periaatteessa kaikki olis valmista mutta puuttuu kunnon supistukset.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Vedet menivät 38+0 aamulla, käynnistys cytoteceilla aloitettiin 38+1 aamulla ja lapsi syntyi 38+3 aamulla. Että juu, ehti jo epätoivoitkutkin tulla...

Olitko koko ajan kipeä? Pitkä aika kärsiä suppareista...

Edellinen synnytys käynnistettiin rv 38 raskausmyrkytyksen takia. Pari vuorokautta kärsin todella kovista supistuksista, mutta synnytys ei silti edennyt, lopulta mentiin sitten sektioon kun pojalla oli tarjontavirhe minkä takia ei laskeutunut tarpeeks. Cytotec tabletteja otin suun kautta.
Mun kokemus käynnistyksestä on todella kivulias, siis ne supistukset oli rajuja muttei silti saanut aikaan juuri mitään. Mutta mulla ei olekkaan vielä luonnollisesti käynnistynyttä takana, joten ei oo mihin verrata.

Tsemppiä!

mmiilia rv 34+5

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla on ollu jo useamman viikon kohdunsuu ollu auki, viime tiistaina ku katottii niin 3cm oli jo auki. Kipeähköjä supistuksia tulee joka päivä muutaman tunnin ajan 10 min välein, mutta supistusväli ei tihene tosta 10 minuutista lyhyemmäksi eikä ne kovene, vaan lopahtavat joka kerta... :( Eli periaatteessa kaikki olis valmista mutta puuttuu kunnon supistukset.

toivotaan että ne alkais sitten kuitenkin käynnistyksessä hyvin etkä joutuis oottelemaan. mulla oli todella nopsa synnytys mun tilaan nähden... se sektio ei oo kiva kyllä yhtään ja sitä en sulle toivois :( onko sulle tehty yhtään sektioo?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Vedet menivät 38+0 aamulla, käynnistys cytoteceilla aloitettiin 38+1 aamulla ja lapsi syntyi 38+3 aamulla. Että juu, ehti jo epätoivoitkutkin tulla...

Olitko koko ajan kipeä? Pitkä aika kärsiä suppareista...

Joo, kutakuinkin, siis tuon kaksi vuorokautta. Vesien meno ei tuntunut kipeältä ollenkaan ;-) Cytotecin saannin jälkeen aina alkoi supparit, mutta hiipuivat taas, kunnet sain uuden tabletin kohdunsuulle. Ekan käynnistyspäivän jälkeisen yön vietin kutakuinkin kokonaan osaston keinutuolissa kipujen kanssa valvoen. Säännöllisiä suppareista ei vain tullut ja hiipuivat taas aamuun mennessä... 38+3 olisi ollut sectio, kun tulehdusarvot alkoivat kohota, mutta onneksi sitten syntyi aamulla...

toivotaan että ne alkais sitten kuitenkin käynnistyksessä hyvin etkä joutuis oottelemaan. mulla oli todella nopsa synnytys mun tilaan nähden... se sektio ei oo kiva kyllä yhtään ja sitä en sulle toivois :( onko sulle tehty yhtään sektioo?

Ei ole tehty. Kaks synnytystä takana, kumpiki alkoi itsestään veden menolla rv39. Tokan synnytyksen avautumisvaihe kesti vain 1h40min eli oli tosi nopea. Nyt oon ihmeissäni kun tää kolmas ei ollenkaa malta syntyä. Periaatteessa kaikki on ollu valmista jo monta viikkoa mutta supistukset vaan ei saa riittävästi vauhtia että synnytys lähtis käyntiin. Kaikki kotikonstit on kokeiltu moneen otteeseen ja viimeksi neuvolassa kätilö sisätutkimuksen yhteydessä ärsytti kohdunsuuta josko se auttais. No, limatulppa tuli sen jälkeen mutta ei oo synnytys siltikää käynnistyny ja tiistaina kävin neuvolassa. Ihan kuin kohtu ei jaksais supistaa tarpeeksi, kun joka päivä supistaa muutaman tunnin mutta kun tilanne ei etene vaan lopahtaa aina. Vauva painaa jo jotain 4,2kg, olis kiva saada se pian pois. Sektiota en haluais, useammalle kaverille se tehty ja siinä menee niin pitkästi ennenku toipuu.

Esikoinen käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi 42+1, kohdunsuu oli silloin pehmeä ja sormelle auki. Aamupäivällä sain ekan cytotecin kohdunsuulle ja joskus iltapäivällä toisen. Pikkuhiljaa alkoi tulla supistuksia, jotka kovenivat hissukseen. Vedet menivät illalla ja lapsi syntyi 42+2 noin neljältä aamulla. Jos ei olisi lähtenyt tulemaan niin kalvot oltais puhkaistu aamulla.

Viimeisin käynnistettiin 38+6 vauvan isohkon koon vuoksi (arvio 4100g).
Käynnistetiin kalvojen puhkaisulla, kohdunsuu oli auki 5cm siinä vaiheessa. Vartissa alkoi supistukset ja koko synntys kesti n3,5t. Vauva painoi syntyessään 4050g.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Viimeisin käynnistettiin 38+6 vauvan isohkon koon vuoksi (arvio 4100g).
Käynnistetiin kalvojen puhkaisulla, kohdunsuu oli auki 5cm siinä vaiheessa. Vartissa alkoi supistukset ja koko synntys kesti n3,5t. Vauva painoi syntyessään 4050g.

Missä sairaalassa oot synnyttäny? meidän sairaalassa ei hevillä saa käynnistystä vauvan ison koon takia. Mullaki vauva jo yli 4 kiloinen mutta ei puhettakaa että sen takia alkaisivat käynnistää heti lasketun ajan tuntumassa, vaikka vauvan 3,8kg painava isosisarus piti kiskoa väkisin imukupilla ulos kun jäi jumiin synnytyskanavaan kokonsa takia... :( se tässä mua eniten jännittää ku koko ajan se kasvaa, ettei käy nii että ensin saa kärsiä synnytyskivut ja sit se kuitenki otetaa sektiolla jolloin saa kärsiä vielä leikkauksesta toipumisen...

Ei ole tehty. Kaks synnytystä takana, kumpiki alkoi itsestään veden menolla rv39. Tokan synnytyksen avautumisvaihe kesti vain 1h40min eli oli tosi nopea. Nyt oon ihmeissäni kun tää kolmas ei ollenkaa malta syntyä. Periaatteessa kaikki on ollu valmista jo monta viikkoa mutta supistukset vaan ei saa riittävästi vauhtia että synnytys lähtis käyntiin. Kaikki kotikonstit on kokeiltu moneen otteeseen ja viimeksi neuvolassa kätilö sisätutkimuksen yhteydessä ärsytti kohdunsuuta josko se auttais. No, limatulppa tuli sen jälkeen mutta ei oo synnytys siltikää käynnistyny ja tiistaina kävin neuvolassa. Ihan kuin kohtu ei jaksais supistaa tarpeeksi, kun joka päivä supistaa muutaman tunnin mutta kun tilanne ei etene vaan lopahtaa aina. Vauva painaa jo jotain 4,2kg, olis kiva saada se pian pois. Sektiota en haluais, useammalle kaverille se tehty ja siinä menee niin pitkästi ennenku toipuu.

joo, totta. mulla tuli limatulppaa 1,5vkoa ja ajattelin että kyllä tää tästä mutta pakko oli käynnistää. Lapsi oli kuitenkin vaan 3220g että jollei ois ollu istukan tehon loppumisen vaaraa niin ois voitu pitää vielä masussa. Pakko oli kuiteski käynnistää. Toivon sulle tsemiä!!!!

joo, totta. mulla tuli limatulppaa 1,5vkoa ja ajattelin että kyllä tää tästä mutta pakko oli käynnistää. Lapsi oli kuitenkin vaan 3220g että jollei ois ollu istukan tehon loppumisen vaaraa niin ois voitu pitää vielä masussa. Pakko oli kuiteski käynnistää. Toivon sulle tsemiä!!!!

Tää voi kuulostaa kauheelta mutta mä niin toivon että tulis jotain joka pakottais ne käynnistään tämän äkkiä. Menis ees vesi, sitte joutuisivat käynnistää pian. itsellä on vahva tunne siitä että tää ei tuu ilman pakottamista tuolta ulos...

Heips!
Mulla on kaikki neljä synnytystä käynnistetty, jokaisesta menny vedet ensin kotona ja sitten sairalassa seuraavana päivänä tippa on laitettu ja sitä sitten nostettu ahkerasti, jotta paikat aukeais. Eka synnytys (poika oli kaks viikkoa yliaikainen) ja tipan laitosta kesti 23,5 tuntia, kun poika oli syntynyt. Toinen syntyi 39+ risat käynnistyksella ja kesto oli vain 5 tuntia, tyttö syntyi 39+riast samalla tavalla ja kesti n.8 tuntia ja viimeisin olikin ehkä vaikein.Aamulla alkoi veden meno ja kun sitten pääsin sairalaan, niin tipaa saman tein ja sitä sitten nostettiin jatkuvalla syötöllä isommalle ja ei meinennut paikat aueta. Hätäsektiota jo mietittiin, mutta lääkäri sai paikat auki "väkisin" ja poika syntyi n.10 tuntia tipan laitosta.

Jokainen käynnistys on omanlaisensa. Pakko myöntää että seuraava synnytys (3/11) hirvittää jo etukäteen, mutta lienee menevän taas käynnistyksellä, jollei sitten leikata. Käynnistys on loistava juttu, jos itsellä omat supistukset eivät paikkoja avaa. Jokainen kokee asiat omalla tavallaan, kivut ja muut, mutta tärkeintähän on saada vauva ulos massusta...
Toivotan kovasti onnea synnyttämään meneville ja hurjan paljon voimia jaksaa! Palkinto odottaa sitten uurastuksen loputtua!

Alkuperäinen kirjoittaja myymimamma:
Heips!
Mulla on kaikki neljä synnytystä käynnistetty, jokaisesta menny vedet ensin kotona ja sitten sairalassa seuraavana päivänä tippa on laitettu ja sitä sitten nostettu ahkerasti, jotta paikat aukeais. Eka synnytys (poika oli kaks viikkoa yliaikainen) ja tipan laitosta kesti 23,5 tuntia, kun poika oli syntynyt. Toinen syntyi 39+ risat käynnistyksella ja kesto oli vain 5 tuntia, tyttö syntyi 39+riast samalla tavalla ja kesti n.8 tuntia ja viimeisin olikin ehkä vaikein.Aamulla alkoi veden meno ja kun sitten pääsin sairalaan, niin tipaa saman tein ja sitä sitten nostettiin jatkuvalla syötöllä isommalle ja ei meinennut paikat aueta. Hätäsektiota jo mietittiin, mutta lääkäri sai paikat auki "väkisin" ja poika syntyi n.10 tuntia tipan laitosta.

Jokainen käynnistys on omanlaisensa. Pakko myöntää että seuraava synnytys (3/11) hirvittää jo etukäteen, mutta lienee menevän taas käynnistyksellä, jollei sitten leikata. Käynnistys on loistava juttu, jos itsellä omat supistukset eivät paikkoja avaa. Jokainen kokee asiat omalla tavallaan, kivut ja muut, mutta tärkeintähän on saada vauva ulos massusta...
Toivotan kovasti onnea synnyttämään meneville ja hurjan paljon voimia jaksaa! Palkinto odottaa sitten uurastuksen loputtua!

Mulla on edelliskerroilla menny vesi ja samantien sen jälkeen alkanu supistukset ja synnytys edenny ihan normaalisti itsestään, toka kerralla vieläpä nopeasti (1h40min).Ihan sellainen olo että onko nyt jotain vialla kun ei ollenkaan käynnisty. Yrittää ja yrittää muttei onnistu.

Mulla oli sovittu käynnistys 42+0 mutta tyttö syntyi sitten yön aikana, eli ehti syntyä ennen kuin käynnistys olisi ollut aamulla. Noilla viikoilla vauva yleensä jo solakoituu, ei enää kasva, näin meilläkin kävi.
Helsingissä jos kaikki on ok, ei käynnistetä ennen tuota 42+0, jos jotain häikkää niin sitten tietysti.

minulla käynnistettiin synnytys 16.7 vauvan isohkon koon vuoksi rv 38+1. Sen päivän neljän tunnin välein otettiin suun kautta murunen tablettia...heti eka tabun jälkeen alkoi supisteleen. Seuraavana aamuna klo 7.05 syntyi poika, 4400g.
Mielestäni supistukset olivat samanlaisia kun itsestään käynnistyneessäkin synnytyksessä.
Kävin edellisellä viikolla äippäpolilla näyttäytymässä/painoarviossa ja lääkäri totesi heti että ei päästetä laskettuun aikaan asti menemään, silloin arvio oli 4kg

Yhteistyössä