Synnytyksen käynnistäminen rv 39

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen nyt 37+2 viikolla raskaana ja sairaalassa ovat puhuneet, että käynnistävät synnytyksen 38+4 henkisesti vaikean raskauden vuoksi. Henkiset vaikeudet johtuvat edellisen raskauden keskenmenosta, jonka vuoksi olen pelännyt koko raskauden ajan joko uutta keskenmenoa tai kohtukuolemaa. Äitipolilla kontrollissa rv 36+1 sanoivat kohdunkaulaa olevan 3cm jäljellä ja kohdun olevan 2 sormelle auki. Ballongilla käynnistävät niin kuulisin mielelläni kokemuksia synnytyksen käynnistämisestä. Koska käynnistettiin, onnistuiko käynnistys ja kauanko meni että vauva syntyi?

Muista pyytää kipulääkitys heti ku alkaa sattuu.jos siis haluat kipulääkitystä.ensikertalaisena luulin et kipulääkitys tuodaan automaattisesti kun sattuu mutta ei. Se pitää ite pyytää huusin 12 tuntii kivuissani. Käynnistyksellä synnytys kesti 24h. Toisella kerralla olin viisaampi ja pyysin heti kipulääkettä enkä saanu traumoja

Olen nyt 37+2 viikolla raskaana ja sairaalassa ovat puhuneet, että käynnistävät synnytyksen 38+4 henkisesti vaikean raskauden vuoksi. Henkiset vaikeudet johtuvat edellisen raskauden keskenmenosta, jonka vuoksi olen pelännyt koko raskauden ajan joko uutta keskenmenoa tai kohtukuolemaa. Äitipolilla kontrollissa rv 36+1 sanoivat kohdunkaulaa olevan 3cm jäljellä ja kohdun olevan 2 sormelle auki. Ballongilla käynnistävät niin kuulisin mielelläni kokemuksia synnytyksen käynnistämisestä. Koska käynnistettiin, onnistuiko käynnistys ja kauanko meni että vauva syntyi?

Kiva kuulla että on mennyt näin kivasti:)

Hei sellainen vinkki, että kannattaa hakeutua jonnekin rentoutushommaan. Esim TYKSissä on ennen ollut sellainen synnytysrentoutusvalmennus.
Voin sanoa että oli hyvä, käytiin läpi omia pelkoja ja voimavaroja synnytykseen.

Itse rentouduin niin hyvin, että supistukset alkoi kotimatkalla rv39

Minulla vauhditettiin avautumista ballingilla, en kokenut mitenkään negatiiviseksi. Alkuun käytössä oli myös tens-laite, kannattaa kokeilla.
Synnytys kesti lopulta 31h asentovirheen vuoksi, olin lisäksi ammeessakin sen pari tuntia. Eipä siitä muuta apua ollut mutta rentoutti kyllä.

Yhteistyössä