synnytyksen känynnistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettivä

Vieras
asiallista keskustelua toivon..

Saako synnytyksen käynnistämisen sillä perusteella, että aiemmat synnytykset ovat olleet erittäin nopeita ja nyt on pelkona ettei ehdi ambulanssi paikalle ja sairaalaan on pitkä matka?

Tietysti toivon ettei tule eteen, mutta kun koskaan ei tiedä...

Kaverille sanottiin ihan vakavissaan kun kakkosen kanssa syöksysynnytyksen jälkeen sairaalasta kotiutui, että jos teille vielä kolmas tulee, se sitten käynnistetään viikolla 38.

Eli jos on nopeita synnytyksiä taustalla, kannattaa puhua asiasta neuvolassa ja mahdollisesti äitiyspolilla, koska on tosiaan ihan aito huolenaihe joka ainakin joissain paikoissa otetaan vakavasti.

erään entisen työkamuni kolmas käynnistettiin pelkopolin kautta, koska hänellä 2 ekaa tuli tajuttomalla vauhdilla. hänellä jäi oikein kiva kokemus kolmosesta ja oli tyytyväinen. käynnistettiin heti kun oli 38 täynnä.

joo, jos mä ainakin kysyn kun en välttämättä halua samanlaista kuin viimeksi..tai siis kaikki tapahtui pelottavan nopeasti, mutta onneks ei tullut mitään yllätyksiä eteen.

Mulla on neljä synnytystä takana, joista 3. ja 4. on käynnistetty juuri tuosta samaisesta syystä kuin sinulla, paitsi että meillä ei sairaalaan ole kuin n.20km. Toinen lapsemme syntyi syöksyllä, juuri ja juuri ehdittiin sairaalaan ja vauva syntyi. Molemmilla käynnistyskerroilla olen ollut jo valmiiksi 2-3cm auki kun kalvot on puhkaistu. Muuta en siis ole tarvinnut synnytyksen käynnistymiseen. Nyt viimeisellä kerralla vauva syntyi tunti kalvojen puhkaisun jälkeen. Muutama kivulias supistus ja olin 10cm auki....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Mulla on neljä synnytystä takana, joista 3. ja 4. on käynnistetty juuri tuosta samaisesta syystä kuin sinulla, paitsi että meillä ei sairaalaan ole kuin n.20km. Toinen lapsemme syntyi syöksyllä, juuri ja juuri ehdittiin sairaalaan ja vauva syntyi. Molemmilla käynnistyskerroilla olen ollut jo valmiiksi 2-3cm auki kun kalvot on puhkaistu. Muuta en siis ole tarvinnut synnytyksen käynnistymiseen. Nyt viimeisellä kerralla vauva syntyi tunti kalvojen puhkaisun jälkeen. Muutama kivulias supistus ja olin 10cm auki....

Hmm..onko tuo käynnistäminen yleensä sitten viikolla 38? Tai ne lääkärithän päättää asiasta, mutta ei ole kokemusta ja neuvolan väki oli "kauhuissaan" kun kuulivat edellisestä synnytyksestä.

Kuinkakohan ajoissa tästä asiasta pitäis puhua, kun mulla ei ole kun yksi lääkärin tarkistus joskus loppumetreillä. Aiemmin oli niitäkin useampia.

Hyvin samankaltainen tarina mullakin, mutta jannuja on viisi.. kaks viimestä tuolla konstilla :)

Mulla käynnistettii esikon synnytys ja kesti vajaa 3 tuntia! :) Neuvolassa sanottiin, et seuraavan kanssa heti ekoista suppareista sairaalaan, ja jos lapsivesi menee himassa ni sit samantien ambulanssilla ku voi tulla kiirus.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hmm..onko tuo käynnistäminen yleensä sitten viikolla 38? Tai ne lääkärithän päättää asiasta, mutta ei ole kokemusta ja neuvolan väki oli "kauhuissaan" kun kuulivat edellisestä synnytyksestä.

Kuinkakohan ajoissa tästä asiasta pitäis puhua, kun mulla ei ole kun yksi lääkärin tarkistus joskus loppumetreillä. Aiemmin oli niitäkin useampia.

Käynnistykset olivat viikoilla 38+4 ja viimeisin 39+2.

Yhteistyössä