Synnytyksen käynnistämisestä

Hei!
Onko kenelläkään käynnistetty synnytystä jonkun (äidin)perussairauden vuoksi? Mulla itellä reuma ja ja se on alkanut kipuilemaan todella helvetillisesti.

Tänään kaadoin kuumat kahvit päälleni (puolittain mahan päälle:(), kun sormen nivelet eivät toimineet kivun vuoksi kunnolla. Mulla on painoa tullut kohta 30 kiloa, kuten tuli esikoistakin odottaessa ja suurin osa on nestettä. En herkuttele ja syön tosi paljon salaatteja, vettä juon noin 4 litraa päivässä neuvolan suositusten mukaan ja siitä huolimatta paino nousee koko ajan kovalla vauhdilla.

Mulla on vkoja jo 38+5 ja synnytys ei ole vielä itellään käynnistynyt. Mulla viimeinen neuvolalääkäri ensi torstaina ja ajattelin pyytää, että saisin lähetteen äitiyspolille, josko ne voisivat käynnistää, ennen kuin mulle kertyy entistä enemmään nestettä ja kivut kovenevat. Vaihtaisin mielelläni reumakivut synnytyskipuun, koska se on ainakin ohimenevää. Mä en pysty nukkumaan ja pahoinvointi lisääntyy, koska Panadol ei näihin kipuihin auta. Lääkäri kielsi minua syömästä mitään reumalääkkeitä raskausaikana, koska minulle määrättyjen lääkkeiden vaikutusta sikiöön ei voitu varmuudella todeta.

Alan olla todella epätoivoinen, koska jopa vessassa käynti on tuskaa, sillä pyyhkiminen sattuu KÄSIIN! Nilkat on kuin olisi nivelsiteet olisi mennyt molemmista nilkoista, hyvä, että uskaltaa astua päälle.

Auttakaa pliis!
 
Minulla käynnistettiin edellinen synnytys viikolla 40+4 iskiastyyppisten selkäkipujen vuoksi. Soitin neuvolaan, jossa terveydenhoitaja vain kuivasti ilmoitti kivun kuuluvan loppuraskauteen... lopulta soitin suoraan äitipolille, sielläkin yritettiin ensin, että neuvolasta pitää olla lähete. Mutta kun kerroin, ettei lähetettä tipu, minä en saa nukutuksi, olen tosi kipeä, eikä useamman yön valvomisen jälkeen ole kohta voimia synnyttää, kätilö suostui puhumaan asiasta lääkärille. Ja ihana lääkäri antoi käynnistysajan seuraavalle aamulle. :)
Nyt samat kivut taas riesana... joten ymmärrän paremmin kuin hyvin millaiseen kuntoon jatkuva kipu ja unettomuus voi ihmisen vetää. :/

Voimia siis, ja rohkeasti vain pyytämään lähetettä. Ei kai se ole kenenkään etu jos äiti on ihan lopussa jo synnytyksen alkumetreillä. :hug:

Violet, rv 37+1
 

Yhteistyössä