synnytyksen jälkeinen vaiva, mitä tää on!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
kokeneemmat mammat neuvokaa mitä tää voi olla..

synnytyksen jälkeen en oo pystyny käveleen ees 500m tohon meidän leikkipuistoon kun takamusta kirvelee ja alkaa vuotaa itestään verta!!
mulla ikinä tällasta ollut ennen synnytystä. ja lapsikin on 6kk jo. meidän neuvolatäti sano vaan et älä välitä, ihan normaalia.

sama toistuu jos nostelen lasta paljon. ja veri tulee nimenomaa pepusta ei alapäästä. Suihkuttelukin kirvelee..

onko tää jotain vakavaa vai onko nää jotain pukamia? ei mulla ole sellaisia ollut niin en tiiä onko tää sellasta? mut tää on tosi inhottavaa ku en voi kävellä tai leikkiä lapsen kanssa niin kuin haluisin.

oonko mä ainut jolle tämmönen ongelma tullut synnytyksen jälkeen.

Ei ole kyllä normaalia, liittyy se sitten synnytykseen tai ei. Todennäköisesti on kyseessä pukamat, jotka hankautuvat rikki kävellessäsi. Toinen vaihtoehto on, että sinulle on jäänyt granulaatiokudosta epparin/repeämän ompelun jälkeen ja se hankautuu rikki kävellessäsi. Lisäksi on olemassa monta muuta syytä, mitkä voivat aiheuttaa verenvuotoa peräaukosta. Onsa syistä voi olla vakaviakin...Oli niin tai näin, asia täytyy kuitenkin tutkia ja hoitaa. Suosittelen siis unohtamaan terkkarisi kommentin ja varaamaan ajan lääkärille.

Yhteistyössä