synnytyksen jälkeinen päänsärky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zuku

Aktiivinen jäsen
10.06.2007
4 256
0
36
Onko muilla kokemusta? sain epiduraalin kylkiäisenä postpinaalin päänsäryn + niska kivun. Niskakipu/jäykkyys helpotti,kun 2pv synnytyksestä laitettiin veripaikka. Päätä särkee edellee. Päänsärky hellittää lähinnä vaik kun laittaa silmätkiinni. Ei jrrikaan helpota maatessa. Valo ottaa silmiin... särkylääkkeistä/hieromisesta ei apua ja lämpö pakkaus vain pahentaa...
kauanko kestää ja onko mikään muu auttanut kuin aika... ei pysty oikein vauvasta nauttimaan, vaik muutoin vointi ok.
zuku ja tyttö 4pv

Mulla tuli spinaalipuudutuksen jälkeen tuo päänsärky ja kesti 5päivää eikä mikään lääke tepsiny.Vasta jälkenpäin kuulin että olis pitäny saada joku veripaikka :headwall: Voimia sulle sinne.. :hug: TOivotaan et pian helpottaa :heart:

Mulla ei ihan noin kivuliasta ollut, eikä toimenpiteitä tarvinnut suorittaa jälkikäteen, mutta kyllä siitä epiduraalista jumalaton jysäri tuli. Ja kutiseva iho. Mä voihkin päänsärkyä ja raavin itseäni koko osastolla olon ajan. Päänsärky oli sellaista kalvaavaa, ei niin pahaa kuin migreenissä, mutta jotain sinne päin. Liikkeistä se paheni eikä lääkkeet oikein jeesanneet. Mutta toisaalta siinä oli enemmän tai vähemmän rampa muutenkin synnytyksen jälkeen, eniten vaikeuksia tuotti (yllätys, yllätys ) istuminen ja imetyksen kivuliaisuus. Mulla muistaakseni päänsärkyä oli viikon ajan, joskin loppuvaiheessa selvästi alkoi helpottamaan. Toivottavasti menee ohi nopeasti :hug:

kävi eilen lääkärissä...ohjeeksi 3litraa nestettä, paljon kahvia. kumarella ei saa, vain vauvaa saa nostaa. ja kipulääkkeeksi naprometin 500 1x3, jos huomiseen mennessä ei helpota laitetaan uusi veripaikka...
kiitos voima haleista..tosi kurja olo, ku ei jaksa lásta hoitaa ja kaikki muu jää miehelle..onneksi mulla on KULTAINEN mies joka ymmärtää...

Yhteistyössä