Synnytyksen jälkeinen "mania"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otsoemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Otsoemo

Aktiivinen jäsen
15.04.2008
2 044
0
36
Onko jollain muulla ollut vastaavaa? Pelottaa millon tämä onnellisen tunteellinen olotila oikein loppuu. Pamahtaako arki sitten kerralla päälle? En voinut ennen synnytystä kuvitellakaan miten onnelliseksi tuo poika miut tekisi.

Erityinen haittapuoli tässä on se, että en malta päivällä ottaa kiinni yön univelkoja vaikka poika nukkuisi. Olen jotenkin niin täpinöissäni ja haluan katsella nukkuvaa vauvaa ja kuunnella unen ääniä. Taidan olla ihan höpsähtänyt =) .

Jos normaalit toimet eivät tuosta "maniastasi" häiriinny, niin taitaa olla vain hormonien tekosia. Jos taas et pysty laisinkaan nukkumaan ja muutenkin päivät risaisia, kannattaa hakea apua ennen kuin iskee päälle psykoosi. Miten kauan synnytyksestä on?

aika kauan sitä kesti mulla ainakin, molemmista synnytyksistä.. varmaan pari kolme kuukautta, kun jaksoi olla pirteä ja reipas ja iloinen.. sen jälkeen malttoi sitten taas nukkuakin kunnon öitä :D

Jos maito on jo noussut, niin ei kai siinä mkään voi pamahtaa. Maidonnousu voi kyllä aiheuttaa laskusuhdannetta. Mäkään en päivällä pysty nukkumaan, mutta tässä sitä mennään 6. kuukautta univelassa ja ihan onnellisena edelleen. Nauti vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Onko jollain muulla ollut vastaavaa? Pelottaa millon tämä onnellisen tunteellinen olotila oikein loppuu. Pamahtaako arki sitten kerralla päälle? En voinut ennen synnytystä kuvitellakaan miten onnelliseksi tuo poika miut tekisi.

Erityinen haittapuoli tässä on se, että en malta päivällä ottaa kiinni yön univelkoja vaikka poika nukkuisi. Olen jotenkin niin täpinöissäni ja haluan katsella nukkuvaa vauvaa ja kuunnella unen ääniä. Taidan olla ihan höpsähtänyt =) .

Kyllä se jatkuu ikänsä. Olen niin onnellinen kaikista lapsistani jo kotoa muuttaneistakin. Kuopuskin aina läikäyttää sydämestä usein vielä vuosien jalkeen.

Mulla on joka synnytyksen (3) jälkeen ollut kuukauden supervaihe. Hyvin vähillä unilla olen jaksanut tehdä suursiivoukset, järjestää ristiäiset, kahvittaa vieraat, hoitaa lapset, lenkkeillä jne. Sitten sen kuukauden jälkeen on aina tullut totaalinen väsymys ja pikkuhiljaa on palattu arkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Jos normaalit toimet eivät tuosta "maniastasi" häiriinny, niin taitaa olla vain hormonien tekosia. Jos taas et pysty laisinkaan nukkumaan ja muutenkin päivät risaisia, kannattaa hakea apua ennen kuin iskee päälle psykoosi. Miten kauan synnytyksestä on?

Poika heräsi niin jäi vähän tämä kirjottaminen. Eivät häiriinny normaalit toimet ja yöllä uni maistuu. Eli ei tässä varmastikaan mistään isosta ongelmasta ole kyse. Ajattelin vain kun enemmän olen kuullut synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja muutenkin sellaisesta alakulosta. Miulla sellasta ei ole oikeastaan ollu lainkaan. Olen vain ollut hurjan onnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja möö:
Mulla on joka synnytyksen (3) jälkeen ollut kuukauden supervaihe. Hyvin vähillä unilla olen jaksanut tehdä suursiivoukset, järjestää ristiäiset, kahvittaa vieraat, hoitaa lapset, lenkkeillä jne. Sitten sen kuukauden jälkeen on aina tullut totaalinen väsymys ja pikkuhiljaa on palattu arkeen...

Tuo vähän kuulostaa miun olotilalta. Mutta ihan noin energinen en kyllä ole kuin mitä tuossa kuvaat :) .

Kyllä mulla oli eka kuukausi ainakin tuota maniaa.
Jaksoi ja halus tehä kaikkea ja uni oli toisarvoinen juttu.

Mulla alkoi jo ennen synnytystä noin kk ennen.
Pesin seiniä ja listoja,ja koti kiilsi!!
Ja aloitin alusta taas,vaikkei ees olltu likaista!!
Oi voi.Kun sais sen virran takasin taas!!! :wave:

Ap,nauti olostasi,ja varaudu että sieltä voi tulla kovaakin alas.Ettet säikähdä sitä tunneta jos ja kun alkaakin itkettää tms.
Mulla oli 4 kk synnytyksestä selkee alavire.
Mutta sekin loppui sentään,pari kk siinä kyllä alamaissa meni.

Yhteistyössä