V
vierailija
Vieras
Synnytin viikko sitten pojan jota olemma kovasti odottaneet. Jo osastolla minulle tuli pieni ahdistus ja kotiin päästyämme oloni on vain huonontunut. Itken päivittäin. Itku tulee yleensä siitä, että ajattelen kuinka paljon voi toista rakastaa. Myös herkät laulut, runot, tv-sarjat laukaisevat hirveän itkun. Joka päiv kun mies on töissä, itken ainakin kerran todella hysteerisesti.
Vauvan hoitaminen itsessään sujuu hyvin. Nukuttua en saa, eikä ruokakaan maistu kuin väkisin. Takana on 10 vuotta paniikkihäiriötä ja raskauden aika olen syönyt 10mg Cipralexia. Pelkään että sairastun johonkin kamalaan masennukseen/psykoosiin enkä pysty huolehtimaan vauvasta ja koko elämä menee pilalle. Tämä on ihan kamalaa, en voinut kuvitella että lapsen synnyttyä olen ihan rikki.
Voiko joku auttaa? Neuvolaan olen menossa huomenna puhumaan asiasta.
Vauvan hoitaminen itsessään sujuu hyvin. Nukuttua en saa, eikä ruokakaan maistu kuin väkisin. Takana on 10 vuotta paniikkihäiriötä ja raskauden aika olen syönyt 10mg Cipralexia. Pelkään että sairastun johonkin kamalaan masennukseen/psykoosiin enkä pysty huolehtimaan vauvasta ja koko elämä menee pilalle. Tämä on ihan kamalaa, en voinut kuvitella että lapsen synnyttyä olen ihan rikki.
Voiko joku auttaa? Neuvolaan olen menossa huomenna puhumaan asiasta.