Synnytyksen jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annana

Vieras
Synnytyksestä muutama pv ja ihan törkeen kipeet peräpukamat sain synnäriltä nyytin mukana matkaan, mikä noihin auttaa? tulee siis ulos muutama pukama ja on ihan tuskaa olla, rasvaa en uskalla hieroa sinne kun on niin kipeet ja ulostaminen ei oikeen onnistu. vinkkejä?

Rasvaa hyvä ihminen, sattuuhan se, mutta helpottaa oloa. Suihkuttelu kylmällä vedellä helpotti omaa tuskaa huomattavasti, sitten rasvaa ja jos jatkuu niin lääkärille hakemaan apua. (Tarpeeksi kauan kun kärvistelet ja välttelet kakkimista olet vielä isomman ongelman edessä) nim.meri kokemusta on

Ja ilmakylvyt auttaa jonkin verran. Rasvalla saat myös työnnettyä niitä sisäänpäin ettei hankaa housuihin ja satu enemmän. Ja jos rasvaat ennen vessaan menoa, niin helpommin tulee tavara ulos eikä ärsytä pukamia niin paljoa. Ja pidä ne puhtaana ja istu vaikka kylpyammeessa tai ämpärissä, jossa lämmintä vettä.

joo oon tänään suihkutellu lämpimällä vedellä niitä, synnärillä sain ulostettuu pari x päivässä mutta tänään kotona ei oo onnistunu vaik on tuntunu et tulee. mies saa huomenna hakee apteekista jonkun voiteen, saisko suosituksia? :) toivottavasti helpottais kohta.

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=3987(yabasecatalog)&category=intiimituotteet(yasalescatalog)/perapukamat(yasalescatalog)

Pitäis auttaa :)

joo oon tänään suihkutellu lämpimällä vedellä niitä, synnärillä sain ulostettuu pari x päivässä mutta tänään kotona ei oo onnistunu vaik on tuntunu et tulee. mies saa huomenna hakee apteekista jonkun voiteen, saisko suosituksia? :) toivottavasti helpottais kohta.

Mä pidättelin synnytyksen jälkeen viikon,siit etiäpäi vessas käyminen oli edelleen yhtä tuskaa.Ei uskaltanu antaa pee:n tulla,eikä se tuntunut sieltä edes tulevan.
Sanoivat neukasta et suolet/sisäelimet etsii paikkaansa,ja siks tuntuu et uloste tulee mutkien kautta?

Toihan on jo hyvin tuo sun määräs.Ja tosiaan jatka suihkutteluu + ilmakylpyjä.Rasvaa kannattaa kyllä laittaa.
Pukamat tuppaa häviämään hyvin istekseen synnytyksen jälkeen,hyvin harvoin kuulemma harvoin tarvii hirtellä pukamii.

Yhteistyössä