Synnytyksen jälkeen, osastolla olo? Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No OYS:issä ei kyllä yksin saa huoneessa olla paitsi pyytämällä sitä perhehuonetta ja selittämällä sen syyn jo etukäteen. Siellä on meinaan niin aktiivisia synnyttäjiä, että aina on tupa täynnä.
Ehkä voit päästä sinne lepo-osastolle (missä oli niitä odottavia äitejä, joilla jotain ongelmia raskaudessa) ja vaikka saada oman huoneen.

Onko ketään, joka on vasta synnyttänyt oysissa ja on herkistynyt homeelle yms. Ku siellä on remontti käynnissä jne.. Kyselisin, että oletteko reagoineet synnytyssaleissa tai lapsi-vuodeosastolla homeeseen? Että onko remppa saanut homeen sieltä pois?

Se on varmaan vähän voi voi, jos sairaala on täynnä. Käytävällekö pitäisi laittaa äitejä vauvoineen, että yksi prinsessa saa oman huoneen. Mä oon sitä mieltä, että terve aikuinen pystyy sietämään muita sairaalassa, jos (ja kun) on pakko. Ei siellä olosta kukaan hirveästi nauti. Sairaiden kohdalla se lisääntyminen on muutenkin vähän kyseenalaista. Totta kai jokainen saa oman huoneen, jos tilaa on. Harvoin vain sairaaloissa on niin paljon ylimääräisiä resursseja.

Minulle perhehuonetta tarjottiin moneen kertaan Jorvissa, vaikka siitä joka kerta kieltäydyin. Mun käsittääkseni perhehuoneen saa vain ja ainoastaan, jos isäkin jää yöksi. Yksin tuskin saa, jos on muitakin tulijoita.

Jos äidillä on ton tasosia ongelmia sosiaalisessa käyttäytymisessään, niin kannattaisko harkita sitä lisääntymistä uudelleen?

Itseänikin tosiaan kiinnostaisi, että miksi joillekin se perhehuone (tai yksin huoneessa, ilman huonekaveria) on niin VÄLTTÄMÄTÖNTÄ? En siis kysy vain ap:ltä, vaan kaikilta teiltä.

[QUOTE="nella";25553639]Onko ketään, joka on vasta synnyttänyt oysissa ja on herkistynyt homeelle yms. Ku siellä on remontti käynnissä jne.. Kyselisin, että oletteko reagoineet synnytyssaleissa tai lapsi-vuodeosastolla homeeseen? Että onko remppa saanut homeen sieltä pois?[/QUOTE]

En ole altistunut, en ennen enkä remontin aikana, mutta se remontti kyllä tehtiin muista syistä kuin homeen takia. Muun muassa siksi, että tilat osastolla ovat auttamattoman vanhanaikaiset ja ahtaat.

Mlvm äiti; Mistä päättelet että aapeella on ongelmia sosiaalisessa käyttäytymisessään?? Hänellä voi olla mikä tahansa syy tuohon, mutta jos hän tuskailee asian kanssa jo näin aikaisessa vaiheessa, syy on varmasti hyvä ja hän ei tosiaan pysty olemaan huoneessa jossa on muita. Ja tuo, että hän ei saisi tämän vuoksi lisääntyä, on aika ihmeellinen ajatus?! Onhan hän ilmeisesti pärjännyt nykyisen lapsenkin kanssa, jos toista on tekemässä. Henkilöllä saattaa olla vaikka jokin niin paha fobia, ettei sen vuoksi pysty asumaan huoneessa, jossa on muita. Tuskin se tekee kuitenkaan hänestä huonoa äitiä??

just ja tommosen takia joku sitä huonetta tarvitseva, todennäköisesti nuoret ja uudet vanhemmat joilla matka sairaalaan saattaa olla hyvinkin pitkä jäävät ilman? piuhat poikki sanon minä!

Tosi kiva kuulla, jos siel ei olekaan homeongelmia. :) Kuullostaa vähän joka puolella Oysissa olevan. Tiedättekö onko ne rempat jo valmistunut ja jos on niin millä puolella jne.. Vai onko rempat viel pahasti kesken? :)

Yhteistyössä