M
"mamma"
Vieras
Heippa kaikki mammat, mulla on siis paha synnytyksen jälkeinen masennus ja olen ollut pari yötä osastollakin. Sain aloitus lääkkeeksi truxalin, joka siis tietääkseni on psykoosiin tarkoitettu lääkitys sekä huomenna aloitetaan varsinainen masennulääkitys. Onko kenelläkään kyseistä lääkettä? tottuuko sivuoireisiin? kauanko lääkettä olette syöneet? internetistä kun löytyy ihan kauheita asioita lääkkeestä (tic-oireita ja pysyviä hermostovaurioita). Mulla lääkitys on 3x15mg päivä. Minkälaisia oireita olette itse masennuslääkkeestä saaneet? kuinka isoa annosta olette syöneet. Ilmeisesti mulla siis tulee olemaan isohko annos.
Olo on ihan hirveä. Minulla on hirveitä lapsen vahingoittamiseen liittyviä ajatuksia ja ikään kuin pääni työntäisi esiin ajatusta, mene ja tapa lapsesi. Saan useita paniikkikohtauksia näistä ajatuksista ja ahdistus on koko aikaista. Lienee turhaa sanoa, että rakasta lapsiani yli kaiken enkä koskaan heitä tahtoisi vahingoittaa. Truxal helpottaa ahdistusta, mutta tekee olon hiukan mömmöiseksi ja väsyneeksi. Meneekö tämä ohitse?
Sitten se suurin ja tärkein kysymys. Miten olette parantuneet? Helpottaisi hirveästi kuulla muiden kokemuksia, joko saman kaltaisista oireista tai lääkkestä tai muista synnytyksen jälkeisistä ongelmista. Kaikkein ihaninta olisi kuulla paranemiskertomuksia.
Vastatkaahan kaikki joilla sama tilanne, joko päällä tai sitten ollut!
Olo on ihan hirveä. Minulla on hirveitä lapsen vahingoittamiseen liittyviä ajatuksia ja ikään kuin pääni työntäisi esiin ajatusta, mene ja tapa lapsesi. Saan useita paniikkikohtauksia näistä ajatuksista ja ahdistus on koko aikaista. Lienee turhaa sanoa, että rakasta lapsiani yli kaiken enkä koskaan heitä tahtoisi vahingoittaa. Truxal helpottaa ahdistusta, mutta tekee olon hiukan mömmöiseksi ja väsyneeksi. Meneekö tämä ohitse?
Sitten se suurin ja tärkein kysymys. Miten olette parantuneet? Helpottaisi hirveästi kuulla muiden kokemuksia, joko saman kaltaisista oireista tai lääkkestä tai muista synnytyksen jälkeisistä ongelmista. Kaikkein ihaninta olisi kuulla paranemiskertomuksia.
Vastatkaahan kaikki joilla sama tilanne, joko päällä tai sitten ollut!