Synnytyksen jälkeinen kuume

Onko kellään kokemusta mistä vois johtua synnytyksen jälkeinen kuume/lämpöily? Mulla vajaa 2 viikkoa synnytyksestä ja kuumetta/lämpöä on päivittäin vaihdellen n.37-38 välillä kun normaali lämpöni on alle 37. Kaavinnassa kävin viimeviikolla ja kuumeilun arveltiin johtuva siitä että kohtuun oli jäänyt vähän istukan palasia, mutta eipä laskenu kuume senkään jälkeen. Melkeinpä joka toinen päivä olen joutunut olemaan yhteydessä synnärille, aina on ohje että parin päivän päästä yhteyttä jos kuume jatkuu. Tulehdusarvot olivat korkeat mutta nyt ne on laskenut, toissapäivänä 12 joten ei pitäis olla tulehdustakaan. Onko kellään muulla ollu tällaista?

Rinnat eivät ole ainakaan kovin kipeät eikä alavatsassakaan kipuja ole eikä juurikaan vuotoa tule ja kun nuo tulehdusarvot ovat noin matalat niin lääkäri ainakin oli sitä mieltä ettei tulehdusta olisi.

Mulla oli kuumeilua myös synnytyksen jälkeen ja minä myös soitin ihmeissäni sairaalaan monta kertaa kun ei ottanut millään laantuakseen. Aivan tolkutonta yöhikoilua ja palelua kesti reilun viikon ja mulle vaan sanottiin että se on maitolämpöä, hormoneista johtuvaa ja ties mitä!
Mun tapauksessa sektiohaava oli tulehtunut. (sisältä)
Lähdettiin eräänä aamuna suoraan sairaalaan, en viitsinyt enää edes soittaa sinne.
Sairaalaan päästiin ja lääkäri otti mut huoneeseen, repäsi haavan auki ja puristi aivan tolkuttoman kasan mätää sieltä ulos! Jouduin vauvan kanssa viikoksi uudestaan osastolle.
Voi tsiisus että haukuin puhelimeen vastanneen kätilön pystyyn, siitä hyvästä ettei ottanut mun kuumeilkua tosissaan! prkle! Mistä voi tietää ihminen mikä on normaalia, ei ollut kaukana
verenmyrkytys ja ties mikä.

Tämä nyt ei varsinaisesti liity sinuun jos on alatiesynnytys, mutta
älä ihmeessä usko ihmisiä jotka neuvoo puhelimessa!
:hug:

Mulla nousi kuume viikko synnytyksen jälkeen. Piteli pari päivää sellaista reilua 37, kunnes yksi ilta nosti 38,7 lämmön. Itse pelkäsin kohtutulehdusta, mutta en vielä lähtenyt lääkäriin. Kunnes sitten tuon 38,7 lämmön jälkeisenä aamuna kuume oli poissa. Eikä ole sen koommin näkynyt. Neuvolan täti veikkaili kans maitolämpöä ja sitten mahdollisesti alkavaa rintatulehdusta loppuviimeksi vaikkei muita oireita vielä ollutkaan. Mutta ilmeisesti tuo korkeampi lämpö sitten käänsi homman, kun se oli sillä selvä.

Yhteistyössä