Synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Pau-la
  • Ensimmäinen viesti
pse
mee jo! ?=) no ei vaan..jos ite voit hyvin ja aikaa on nii todellakin voit mennä jo käymään. ite kävin ekalla juoksulenkillä ku vauveli oli pikkuisen reilu kolmeviikkoa..siitä sitte parin vkn päästä meni salille ja muutenkin jumppaamaan. ei mulla ainakaan ole mitään talapakkeja toipumisen tai synnytyksestä palautumisen suhteen tullut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 16:47 pse kirjoitti:
mee jo! ?=) no ei vaan..jos ite voit hyvin ja aikaa on nii todellakin voit mennä jo käymään. ite kävin ekalla juoksulenkillä ku vauveli oli pikkuisen reilu kolmeviikkoa..siitä sitte parin vkn päästä meni salille ja muutenkin jumppaamaan. ei mulla ainakaan ole mitään talapakkeja toipumisen tai synnytyksestä palautumisen suhteen tullut.
Eikö teillä ota tisseihin kipeetä, kun noin pian synntyksen jälkeen hölkkäilette yms.?? Mulla ainaki nousi maitoki, jos oikein hytkytteli! Mulla kesti aika kauan ennenkuin pystyin mitään raskaampaa tekemään. Tai olishan sitä pystyny, mut tuntui tosi ilkeeltä tisseihin!!
:whistle:

Mä kävin ekakertoja kuntosalilla, ku vauva oli reilu 3viikkoa. Toivuin kyllä tosi hyvin, ei ollu mitään tulehuksia, tms.. ja levätä sain tarpeeksi, mies oli kotona ekat 3 ja 1/2viikkoa! =)
Mutta ei kannate tehä mitään ponnistavaa liikettä, vetoja tms..samoin vatsalihaksia tehä vasta sitten ku suorien v.lihasten välinen poimu umpeutunut ja alottaa syvistä v.lihaksista. Ja jos kuntoilla tekee mieli aikasin, niin huolehtikaa lantionp.lihaksista heti synnytyksen jälkeen, ettei ponnisteluissa, hypyissä, lihasten supisteluista aiheudu kohdun laskeumaa.
juoksulenkillä en ite uskaltais käyä noin pian, ku 3vkoa synnytyksesta, on sen verta kohtua ja sen kannattimia rasittava laji(pomppivalaji).

Oman tulevan kunnon kannalta ei ole mitään merkitystä alottaako 3 vai 5 viikoa synnytyksen jälkeen harrastamisen, joten kannattee kuiteski malttaa odottaa toipumista,alottaa kuntoilut pikkuhiljaa ja tehä niitä lantionpohjalihaksia! =)

Yhteistyössä