Synnytyksen jälkeen tiputetut kilot!?

• Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti
Mamma
Mihin tahtiin olette saaneet kilot karisemaan synnytyksen jälkeen? Itselleni tuli n.15kg raskausaikana ja tänään (synnytyksestä 6 päivää) painoni on tippunut 8kg.

vieras
mulla lähti aika äkkiä ja vielä sit lisää kun aloitin "imetysdietin" kun epäiltiin että vauva oli maidolle alerginen niin en itsekkään syönyt mitään missä maitoa. mutta harmi kun imetys loppu kilot tuli kyllä takas.

miuku
Kaikki 18 raskauskiloa lähti 3 kk:ssa, ilman dieettejä ja liikuntaa. Sitten aloin syödä vähän terveellisemmin, mutta ei silti enää paino tipu samaan malliin, mutta kuitenkin kuukaudessa lähti 2 kg. Ja homma jatkuu, on vielä läskiä mitä laihduttaa, vaikkei varsinaista ylipainoa olekaan.

asdf
24kg tuli ja 13 jälellä ja 6vko mennyt :( ...juuri tässä jumppapallon päällä heilun ja äsken jumppasin, tavoite edes 6kk päästä olla omassa painossa, mahasta en voi sanoa samaa kun ei se pienene niin solakaksi.

vieras
mulle tuli raskausaikan kiloja 12, niistä 10 jäi laitokselle ja loput ja enemmänkin hävisi 2 viikossa imetyksen? ansiosta. nyt imetys loppunut, paino silti vähemmän kuin ennen raskautta, eli ei mulle ole ainakaan takaisin tullut.

Mira
9 kg tuli, joista 7 jäi laitokselle. Imetys vei muutamassa viikossa vielä 6 kg. Silloin olinkin jo alipainon rajoilla, vaikka söin hirmuisesti. Onneksi painonlasku jäi siihen.

vieras
Minulla ei ole imetyksen aikana puonnu paino kiloakaan.Paremmin tullu lisää :/
Ja joka kerta näin ja minulla on useampi lapsi. Ja aina on jäänyt ne kilot mitä raskaudessa on tullut.
Nyt vauva on 5kk ja 20 kiloa pitäis saada pois et olisin siinä mitä olin ku esikoista aloin odottaan. Ja suorastaan v.tutta ku muut hehkuttaa et imetys vei kilot...

Esikoisesta tuli n. 10 kg jotka lähti melkein kaikki muutamassa viikossa synnytyksestä. Sit vasta imetyksen päätyttyä tippu paino vielä toiset 10 kg, tosin liikuin paljon lapsen kanssa ja katoin mitä söin, eli mulla imetys ei laihduttanu muttei lihottanukaan. Nyt tästä toisesta on tullu 14-15 kg ja synnytystä odottelen alkavaksi milloin vain... saa nähdä miten lähtee, onneksi vieläkin paino alempi kuin esikoista odottaessa loppumetreillä, ja nyt ollaan jo viikkoa pidempään kanniskeltu tätä vauvaa

Katriina
Minä olin normaalipainossa kolme viikkoa synnytyksen jälkeen, kiloja tosin tuli vain 9 alunperinkin. Sitten ne imetyksen seurauksena tipahti alipainon puolelle, kunnes hiljalleen imetyksen vähetessä taas kasautui normaalipainoon. Saa nähdä miten käy tässä toisessa odotuksessa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
24kg tuli ja 13 jälellä ja 6vko mennyt :( ...juuri tässä jumppapallon päällä heilun ja äsken jumppasin, tavoite edes 6kk päästä olla omassa painossa, mahasta en voi sanoa samaa kun ei se pienene niin solakaksi.
Luin tässä pari kuukautta sitten artikkelin et vuosi synnytyksestä niin saa vasta alkaa aktiivisesti laihduttamaan.Et jos imetät niin maito loppuu jos dietille alat. Mikä kiire?
Hyvää terveellistä ruokaa ja liikuntaa niin siinä ens alkuun.

Yhteistyössä