Synnytyksen jälkeen, millon saunaan ja millon parittelua?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kärsimätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kärsimätön

Vieras
Synnytyksestä nyt aikaa 2½viikkoa, jälkivuotoa oli ekat 3päivää, sit oli monen päivän paussi, sit lorisi päivän-pari, sit monen päivän paussi, eilen sit taas vuoti ja nyt ollaan taas paussilla...
Vuotoa siis ei järin kamalasti ole ollut, mutta silloin tällöin lorahtaa rusehtavaa sellaista. En revennyt lainkaan, ei tikkejä ja alapää ollut jo kunnossa hyvän aikaa.

Paritella tekisi mieli jo kovastikin! Samoin saunaan ois "pakko" päästä!
Onko pakko odottaa näiden asioiden kanssa jälkitarkastuksen tuolle puolen???? Jos niin miksi?
Monesti puhutaan tulehdusriskistä...mitä se jälkitarkastus muuttaa??? Ihan kuin se lääkärin tai vastaavan kurkkaaminen alapäähän poistaisi sitten tämän riskin...ööh, juu.

Paritella :laugh: No joo, mutta vuodon loppumista olis hyvä odotella sen parittelun kanssa, mutta saunassa mä oon käynyt kyllä heti, kun siltä on tuntunut. Jälkitarkastukseen asti ei tarvi pantata ;)

itse odottelin seksiä kait lähemmäs pari viikkoa, lähinnä siksi että miestä ei haluttanut aiemmin... Tuli muutama tikki mutta ne oli jo melkein parantuneet kun vihdoin päästiin touhuumaan.

Saunaan ei kai suositella siksi, että jos kovasti vuotelee niin on a) tulehdusriski ja b) voi äityä vuotamaan lisää. Näin ainakin minua kätilö synnärillä varoitteli. Ja "parittelun" suhteen kukin tyylillään. Meillä on yleensä rakasteltu vasta kun vauva on ollut noin 4kk ja moni varmaan aloittaa seksielämän synnytyksen jälkeen paljon myöhemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja sivistyssanakirjan tarpeessa?:
Eläimet parittelevat ja ihmiset rakastelevat.Jos on eläin niin siitä vaan...

Onhan ihminenki eläin, apinasta heti seuraava =)

Ja en puhuis rakastelusta jos se ei tapahdu kahta toisiaan rakastavan ihmisen välillä, esim. yhdenillan jutuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sivistyssanakirjan tarpeessa?:
Eläimet parittelevat ja ihmiset rakastelevat.Jos on eläin niin siitä vaan...

Onhan ihminenki eläin, apinasta heti seuraava =)

Ja en puhuis rakastelusta jos se ei tapahdu kahta toisiaan rakastavan ihmisen välillä, esim. yhdenillan jutuissa.

Meillä puhutaan parittelusta kahden rakastavankin ihmisen välillä, koska eläimellistä menoa se on, juu... :xmas:

Nää tosi yksilökohtasia neuvoja, mut itelle sanottiin ett omaan saunaan voi mennä vaikka heti(oikein suosittelivat)mut yleisissä saunoissa tulehdusvaara olemassa.

Parittelusta(jota sanaa muuten meilläki käytetään:))ni sit ku paikat ei pahemmin vuoda ja on kivuttomat. Hmm, meillä tais eka kerta olla parin kolmen viikon päästä.

Yhteistyössä